Promethazine

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Promethazine

Bericht door stargazertje »

Ik heb vandaag van de neuroloog in Ede promethazine 25 mg voorgeschreven gekregen ipv zolpidemtart als doorslaper. Het zou bekend zijn geworden doordat het in hoestdrank zit. Moeders ontdekten dat het een goed slaapmiddeltje voor hun kinderen was. De hoestdrank kan ik nemen als deze dosis te zwaar is.

Iemand ervaring met dit middel als slaapmiddel?
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Promethazine

Bericht door stargazertje »

Eerste nacht was geen succes. :( Ben nu bewuster om het uur wakker.
Gebruikersavatar
pip
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 25 apr 2009, 15:44

Promethazine

Bericht door pip »

Ik gebruik het inmiddels al langere tijd en het werkt bij mij i.h.a. erg goed! Beter zelfs dan 'zware' slaapmiddelen die ik eerder heb uitgeprobeerd. Ik lag in het verleden vrijwel elke nacht zo'n 3 a 4 uur wakker (meestal tussen 1 en 5 uur 's nachts), en dat komt sinds ik promethazine gebruik beduidend minder vaak voor. Hoop dat het jou uiteindelijk ook zal helpen!
Teken deze petitie! http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Ik heb het ook voorgeschreven gekregen in Ede. Het is van oorsprong een antihistamine maar wordt tegenwoordig vrijwel niet meer als zodanig voorgeschreven door zijn versuffende werking.

Ik had het juist voorgeschreven gekregen om te kijken of ik er beter op zou kunnen inslapen, ik gebruik daarnaast 10mg amitriptilyne om door te slapen.
De eerste 3 dagen werd ik inderdaad heel slaperig ongeveer een 15 min na inname en sliep ik vrij snel in. Maar daarna werd dat effect steeds minder en ondertussen merk ik helemaal niks meer en lig ik ook weer steeds langer wakker. Als ik geluk heb lig ik maar 1,5 uur wakker maar meestal duurt het uren voor ik echt slaap.
Het doorslapen gaat ondertussen wel een beetje beter. Als ik slaap wordt ik niet meer zo vaak en snel wakker. Maar of dat komt door de promethazine of door de verdubbeling van de dosis amitriptilyne, ik dacht door de amitriptilyne maar door jullie verhalen weet ik dat nu niet meer zo zeker. Ik denk dat ik daar volgende week achter ga komen. De Promethazine is dan op en het leek ze niet zinvol om een herhaalrecept te geven voor medicatie die niet deed waar het voor voorgeschreven was.

Ik denk dat er gewoon geen standaard oplossing is die bij iedereen werkt. En dat het ook voor de artsen steeds een kwestie is van uit proberen welke medicatie en combinatie voor welke patiënt werkt en wat niet.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

De prom is echt om door te slapen. Ik word wel een beetje wanhopig van het feit dat dit nu ook niets lijkt te helpen. Moest stoppen met de zolpidemtart en elk uur bewust wakker worden (naast het feit uren eerst wakker te liggen voor je in slaap valt) helpt niet om een keer goed te slapen.
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Ik denk dat het voor allebei wel te gebruiken is. Als ik kijk naar hoe ik er de eerste dagen op reageerde. Het was een zelfde soort gevoel als ik krijg na toediening van Dormicum via het infuus alleen dan wel heel erg vertraagd. En als de medicatie een X aantal uren doorwerkt dan kan ik me voorstellen dat je daardoor ook beter doorslaapt.
Maar helaas werkt het niet meer waar ik het eigenlijk voor kreeg ook niet iets minder heftig dan die eerste dagen. Er is gewoon geen verschil meer met voor of na de inname van de Promethazine.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Hebben jullie ook de ervaring dat het medicijn de ene keer beter werkt dan de andere keer? Ik ben niet meer zo duf als met de zolpidemtart, maar heb nu 2 van de 3 nachten niet goed geslapen.
Plaats reactie