MSN'en?

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
angel1509
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2010, 09:52
Locatie: Harmelen

MSN'en?

Bericht door angel1509 »

Misschien een rare vraag maar als er iemand is die zin heeft om met een CVS-lotgenoot te chatten, stuur me even een PB met je hotmailadres en ik voeg je toe.

Aanleiding tot deze oproep van mijn kant is dat ik mijn dagen als steeds doellozer ga ervaren en merk dat ik geen echte vrienden heb (gehad) en langzaam maar zeker in een isolement terecht kom.

Wees niet bang dat je met een zwaarmoedig iemand te maken hebt hoor want ik kan beschik gelukkig ook nog over een gezonde dosis humor. Het is alleen veel gemakkelijker praten met mensen die je echt begrijpen!

Kortom: misschien tot chats?
Gebruikersavatar
Tux
Actief lid
Berichten: 225
Lid geworden op: 15 apr 2010, 13:11

MSN

Bericht door Tux »

Geen reacties... Super goed idee! Ik stuur je een berichtje hoor :)
It doesn't matter if it's truth or fiction as long as it fools the mind.
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

MSN

Bericht door magnetronnie »

Misschien is het een idee om hetzelfde chat systeem op dit forum te gaan gebruiken als dat Phoenix Rising doet?

Dan komt er een klein blokje rechts onder in het scherm op elke pagina van het forum (of van heel de site) en kun je dat eenvoudig open klikken en direct chatten met andere bezoekers van het forum/de site.

https://www.envolve.com/index.html
Gebruikersavatar
angel1509
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2010, 09:52
Locatie: Harmelen

MSN

Bericht door angel1509 »

Ik weet niet of het voorstel van Magnetronnie technisch mogelijk is dus het antwoord laat ik dan ook graag aan de kenners onder ons over maar zo ja, dan ben ik in ieder geval voorstander.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi allemaal,

Er is een chat gedeelte op het forum: http://www.me-gids.net/module-Info-view-pid-126.html
Hebben jullie dat al eens geprobeerd?

En nog een link: "Chatbox? (Spreek hier af)": http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... atten.html

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
Tux
Actief lid
Berichten: 225
Lid geworden op: 15 apr 2010, 13:11

Bericht door Tux »

Wat magnetronnie bedoeld is dat je met z'n chatbox plugin sneller de chat zal bekijken. Ik heb nog nooit iemand op de chat van deze tijd gevonden... En het idee van een chatbox is dat je er mensen "ontmoet". Afspreken om te chatten kun je op msn ook...
It doesn't matter if it's truth or fiction as long as it fools the mind.
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

Bericht door magnetronnie »

@Tux
Dat bedoelde ik inderdaad, de drempel om te gaan chatten is minder.
We hebben in het verleden wel eens afgesproken om te gaan chatten, maar dat werkt toch minder goed als wanneer je een chatbox hebt waarin de hele dag mensen komen en gaan.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi angel, magnetronnie en tux,

Het standpunt van het team van ME-gids.net (en de site) is:
Eressea schreef:Een klein berichtje namens het team :)
dino schreef:Maar de link naar de chat staat ook wel een beetje verstopt, misschien kan die ook wat meer naar voren gehaald worden? Misschien in de sidebar rechts onder Online Leden? Ik noem maar iets...
Alle onderdelen van de site, die speciaal voor leden bedoeld zijn, staan opgesomd onder het leden-menu. Er is 1 uitzondering: het Forum. Helaas gaan we daar geen wijzigingen in brengen: De links blijven op een vaste plaats staan.

We snappen dat de chat een leuke 'feature' kan zijn: direct praten met andere leden is natuurlijk erg aantrekkelijk.
Maar nogmaals wijzen we erop dat de chat niet officieel onderdeel is van de site: dit draait volledig op een andere server. We hebben dit alleen, voor het ledengemak, geïntegreerd op een pagina hier, en een automatische login gemaakt. Toezicht bieden kunnen we niet, en discussies en info zijn verloren zodra de laatste de chat verlaat. Dit is nou juist wat we zelf zo zonde vinden: de kracht is dat juist alle info zoekbaar is voor anderen! Zo zijn immers de meeste huidige leden ook bij deze site gekomen...
bloemetje schreef:Ms een date voor later vandaag maken? Ik ben er omstreeks kwart over 1 of half 2 meestal (in de middag), dan zit ik mijn broodje te eten. Mogelijk kom ik dan even langs op de chat. Wie nog meer?
Dit is iets wat we wel aanmoedigen! Maak bijvoorbeeld een apart topic aan, waar je met elkaar afspraken maakt wanneer (dag en tijd) je in de chat probeert te zijn. Neem zelf initiatief hierin, en doe elkaar voorstellen. Je zult merken dat het best moeilijk is om een paar mensen tegelijkertijd online te krijgen.
En nog een goede TIP van het team van ME-gids.net:
Zuiderzon schreef:Het standpunt van het team (en de site) is een paar berichten terug te vinden:
http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... html#88953

We moedigen het aan om zelf initiatief te nemen om met elkaar afspraken te maken hierover. Maar binnen de site zal de chat geen prominentere plek of integratie krijgen.

Misschien een tip:
Alle mensen die willen chatten kunnen zich abonneren op dit topic met de knop Afbeelding
Je krijgt dan een mailtje als er reacties (een oproep) in dit topic zijn.
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

Bericht door magnetronnie »

@Louisa
Dank! Daar hebben ze wel een punt denk ik.. op het forum blijft alles bewaard en doorzoekbaar.
Plaats reactie