persoonlijke verzorging

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

persoonlijke verzorging

Bericht door tavy »

Wie heeft er tips voor het aanvragen van persoonlijke verzorging?

Ik zal er toch aanmoeten, maar weet niet goed hoe aan te pakken en hoe de dingen goed en krachtig te formuleren.

(voel me zo kwestbaar tegenwoordig..)

tavy
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

persoonlijke verzorging

Bericht door felixloena »

Heb je al eens aangeklopt bij de stichting MEE? Misschien willen zij je helpen de aanvraag te doen? Of een familielid of vriendin of zo?

Ik laat die dingen meestal regelen door een goeie vriendin, want ik zelf vind het ook moeilijk dingen goed te verwoorden, en kort maar krachtig op papier te krijgen.

Ik weet trouwens niet of je naast je ME nog andere diagnoses hebt? Mijn ervaring is dat het met alleen ME heel moeilijk is om voorzieningen te krijgen. Ik ben al 2 jaar bezig met een scootmobiel, en de gemeente is nu met de herbeoordeling bezig nadat ik van de rechter in het gelijk was gesteld.

Succes
Francis
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

persoonlijke verzorging

Bericht door felixloena »

Hier kun je ervaringen van anderen lezen
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... rzieningen
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

tavy,

ik hoop voor je dat het lukt, maar over die stichting MEE ben ik niet zo te spreken, om eerlijk te zijn. in het begin kwamen ze bij mij en onder tussen op alle gebieden kunnen ze me niet helpen. op een gegeven moment vroeg ik hun of ze kunnen kunnen proberen voor mij om medicatie vergoed te krijgen van het ziekenfonds, word er op eens gevraagd aan mij of op kantoor kan komen. ik zeg nee, want alle energie die ik heb gebruik ik al voor wat anders, ik vraag jullie niet voor niks. dan krijg ik te horen dat ze mijn huisarts willen contacten om te vragen of ik wel kan komen of niet. ik was zwaar beledigd. want ik heb hun al mijn onderzoek gegevens laten zien en toch willen ze nog met mijn huisarts praten. ik vond het belachelijk en mijn huisarts heeft daar ook geen tijd voor om aandacht aan die onzin te geven en om gelijk te krijgen en touwtje trekken. toen vroeg ik of ze het aan alle mensen vragen om hun huisarts te contacten, en dat was dus niet zo. ik heb bedankt en heb het contact met stichting MEE verbroken.

bij ciz vroegen ze of ik ook op kantoor kon komen, in die tijd kon ik echt helemaal niks. ik heb nog gebeld toen om te vragen of hun konden komen, maar dat wilde ze niet. ben niet geweest en kreeg geen hulp.

ik hoop dat het jou wel lukt

groetjes loentje
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Heb je al thuiszorg, huihoudelijke hulp? Dan zou je kunnen vragen of zij je aanvraag willen doen of ondersteunen. Ook ik heb geen goeie ervaring met MEE, maar ook daar zal het willekeur zijn, hangt het er net van af in welke plaats je zit en wie je krijgt. Je kunt het proberen. Maar als je al thuiszorg, hh hebt is dat ook een optie, hen te vragen de aanvraag te doen. Dan krijg je nog wel een gesprek met het CIZ maar sta je al sterker.
Life smells...
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

asjemenou, je hebt wel gelijk. ik heb pech gehad, het is ook mijn ervaring er mee, maar misschien heb jij wel geluk hier in.

sterkte en succes

groetjes loentje
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Bericht door tavy »

ik heb ook geen goed ervaring met mee, ook geen slechte maar ze konden in het verleden niet zoveel voor mij betekenen.
asje
Wat bedoelj eprecies met hh hulp ,die hebik al , bedoel je dat de organistie die dat regelt een aanvraag kan doen ofzo?

zit hier met dat formulier en kan het niet zo goed verwoorden grrr echt weer iets voor mij ,ben bang om het fout te doen.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

zit hier met dat formulier en kan het niet zo goed verwoorden grrr echt weer iets voor mij ,ben bang om het fout te doen
Het formulier is bedoeld voor korte info over je situatie, als het goed is moet je het een en ander mondeling toelichten.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@ tavy

ja, ik bedoel dus jouw thuiszorgorganisatie. Als je hen vertelt hoe je er aan toe bent en dat je deze zorg nodig hebt willen zij het wellicht wel voor je aanvragen. Ik heb bij mijn tz-organisatie het geluk dat ze dat wel doen, of mss hoort het ook wel zo, dat weet ik niet.

En die kwetsbaarheid ken ik maar al te goed; zodra ik te maken heb met mensen/instanties waar ik afhankelijk van ben en het ergste vrees, ben ik ook niets meer.
Life smells...
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Bericht door tavy »

ik ga er maar eesn mee aan de slag dan, vind het zo moeilijk om klachten zo specifiek mogelijk op e schrijven dat het duidelijk is en de beperking ervan impliceert. vaak weet ik niet hoeik het noemen moet als ik ergens last van heb, raar he.

kan moeilijk neerzetten, 'last van spieren ' of zwakte
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Kun je niet jouw thuiszorgorganisatie bellen en zeggen wat je nodig hebt? Als je het toch op schrift doet zou ik uitgaan van wat je nodig hebt, dan heb je gelijk je beperkingen. Bijv.: iemand om te helpen douchen = wegens geen kracht in de armen. Niet meer moeite doen dan nodig is, je hoeft niet al je klachten te inventariseren! Ga uit van wat je nodig hebt.

Moeilijk dingen kunnen verwoorden voelt raar hè. Maar is het niet, bij ons (ik zou bijna zeggen 'je hebt toch geen ME hè?).
Life smells...
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

@ Hoi Tavy

je vooral niet beter voor doen als dat je je voeld,als je je
sterker voordoet,pakken ze je daarop ,en zeggen ze dat
je nog te goed bent voor hulp.
beter kun je je klachten een beetje overdrijven ,geeft niks
is volkomen terecht in onze situatie :wink: .
. ik hoop voor jou dat het een beetje makkelijk gaat.
veel sterkte ermee

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Plaats reactie