Makersdieet/Atkins

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
nokkos
Beginner
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 nov 2010, 17:00

Makersdieet/Atkins

Bericht door nokkos »

Iemand ervaring met het Makersdieet of Atkins? Kwam het tegen op het internet. Ben toen verder aan het zoeken geweest en misschien helpt het voor die aantal procenten.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Makersdieet/Atkins

Bericht door felixloena »

Wil je gaan dieten om af te vallen? Of vanwege gezondheidsredenen omdat je bepaalde stoffen wilt vermijden?
Ik raad je niet aan om een afvaldieet te gaan doen (Atkins is dat volgens mij toch?), want de meeste ME-patienten hebben tekorten.

Ik ben zelf de afgelopen 2 jaar ruim 20 kilo bijgekomen, heb allerlei dieten gedaan (o.a. S.Bakker). Op een gegeven moment at ik bijna niks meer, en viel ik nog niet af of kwam zelfs bij. Volgens DML kwam dat omdat ik mijn vet niet afgebroken werd. En omdat ik stoffen binnen kreeg waarvoor ik intolerant was.

Sinds ik sinds 3,5 maand een dieet van Christine Tobback doe, die gericht zijn op mijn voedingsintoleranties, vliegen de kilo's eraf, terwijl ik voor mijn gevoel best veel eet. Ik ben in die tijd bijna 10 kilo al afgevallen.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

The makers diet heb ik een hele tijd gevolgd, ik sta daar wel achter...ik heb zelfs lange tijd gemaild met de man die dat op internet gezet heeft, het is een dieet dat uit Amerika komt.
Veel dingen die hier op het forum aan bod komen,v ind je ook terug in het makers diet.
Je moet het dieet wel aanpassen naargelang je intoleranties...want ze spreken vb. over kefir dat heel goed is, maar niet iedereen kan dit eten...

Atkins is iets anders, he...
Gebruikersavatar
nokkos
Beginner
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 nov 2010, 17:00

Bericht door nokkos »

@ Felixloena

Nee, doe het niet om af te vallen. Zit op goed gewicht. Heb eerder een dieet, waarbij via een test producten waren waar ik gevoelig voor was. Hierdoor 10 kilo af gevallen en dit ben ik aan het begin van de ziekte aangekomen. Dit kwam doordat ik voor de tijd 20 tot 30 uur per week aan sport deed.

@ Karolien

Dat van Atkins weet ik niet. Maar ik wil denk ik een dieet ga volgen om een paar procenten te verbeteren. Ben de laatste jaar veel vooruit gegaan. Maar net het laatste stapje ontbreekt.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ felixloena

dat is een mooi resultaat! ik zou nooit aan zo'n oorzaak (intoleranties) van overgewicht gedacht hebben!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Doe je al iets van dieet?

Suikers, melk en afgeleiden, en gluten (graansoorten) zijn voor veel mensen al een grote help, dus dat is ook altijd een mogelijkheid om mee te beginnen?
Na 4 weken zou je dan wel moeten voelen of het voor jou iets helpt of niet.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
nokkos
Beginner
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 nov 2010, 17:00

Bericht door nokkos »

diederik schreef:Doe je al iets van dieet?

Suikers, melk en afgeleiden, en gluten (graansoorten) zijn voor veel mensen al een grote help, dus dat is ook altijd een mogelijkheid om mee te beginnen?
Na 4 weken zou je dan wel moeten voelen of het voor jou iets helpt of niet.
Ik neem geen melk en geen gist. Ben hierdoor al een heel stuk opgeknapt. Van gluten heb ik geen last van. Suikers probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Maar heb verder weinig last van voeding. In tegenstelling tot eerder, maar sinds 1 1/2 jaar geleden ben ik vanaf de hele dag op de bank naar 20 tot 30 uur naar school + een paar uur sport per week gegaan. In die tijd had ik bijna overal last van. Heb toen een keer via een test waar ik gevoelig voor was. Heb dit een jaar volgehouden en daarna mee gestopt. Nu niet echt last van voeding behalve gist en koeienmelk.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Als ik het goed heb is het Atkinsdieet eiwitten en koolhydraten gescheiden eten? Daar zijn de meningen erg verdeeld over. Het is licht verteerbaar en je valt er heel gemakkelijk van af, wat niet altijd gewenst is. Ik heb het, samen met wat andere dieetmaatregelen gedaan, lang geleden en ik viel af terwijl dat niet de bedoeling was.
Life smells...
Plaats reactie