Vitamine D + Calcitriol K de Meirleir.

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Het enige dat ik me kan bedenken is dat de eerste uitslag die 25 OH is. Ook omdat daar geen bovengrens voor is (>50 nmol/l is bij de meeste laboratoria de streefwaarde, plus de 1,25 OH wordt vaak in pmol/l of pg/ml uitgedrukt).
Dat dacht ik ook al :|
Ik zou er voor de zekerheid over bellen met het lab, of vragen of je huisarts/de assistente dat wilt doen.
Dat doe ik liever niet meer, ik heb nl al zeker 5 x met de assistente gebeld, omdat het steeds maar niet binnen was. Toen met het lab, die zei dat het er wel was, maar die heel raar deed dat ik als gewoon mens zomaar belde. En toen heeft de assistente met het lab gebeld op mijn verzoek, omdat zij het dus niet binnen had, en ik het niet kreeg van het lab. Dus laat het nu maar even zo, en dan zie ik wel wat DML zegt :roll:
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Hehe, dat herken ik wel - heb ze destijds ook allemaal lastig moeten vallen en voelde me nogal bezwaard. Maar vaak denk ik ook: het is hun werk en in betere tijden zien of horen ze me niet. Het zou ook wel een stuk makkelijker zijn als die test niet zo 'exotisch' voor ze is... hopelijk is dat niet meer het geval bij een volgende aanvraag.
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Het zou ook wel een stuk makkelijker zijn als die test niet zo 'exotisch' voor ze is...
het is toch van de zotte dat zoiets simpel zelfs niet bekend is bij een lab en een huisarts.... als je hier leest dat bij een aantal tekorten het dus echt niet goed is om vit D suppl te geven, omdat de andere vit D te hoog is....... hoe langer hoe meer neemt mijn achting voor de medici in NL af.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Bericht door tavy »

nijntje schreef:hoeveel vitamine D zit er in de colecalciferol aub? Hoeveel neem je er dagelijks aub ?
was jou vraag aan mij nijntje?

Ik neem dagelijks 2 a 3 druppels dat is ong 300-450 euh microgramik weet de eenheid even niet...

gek is dat mijn nagels juist kwetsbaarder worden sinds ik d gebruik
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Wie wel nog wat vitamine d wil opslaan (nu de zon eindelijk schijnt) :

de huid maakt alleen vitamine D aan als je schaduw korter is dan jijzelf.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Een lange maar interessante uiteenzetting :

http://www.youtube.com/watch?v=MIDWA9-c ... re=related

Frappant wat er de 44ste minuut wordt gezegd...
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Plaats reactie