Belastingen 2011

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Jep Bloemetje 300 euro. (Tenzij je met bonnen aan kan tonen dat het meer is dan 600 want dan kan je 750 euro aftrekken.) Maar wel als de kosten rechtstreeks gevolg was ziekte/invaliditeit en de ziekte 1 jaar duurt/ gaat waarschijnlijk een jaar duren. Als je een beetje bent zoals mij Bloemetje, val je wel onder de vereisten. En eh :oops: door je opmerking.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Dat dacht ik ook, maar manlief kon het niet geloven. Hij denkt dat ik namelijk niet aan dat bedrag kom, al maak ik wel kosten voor steunkousen, verslijt ik veel leggings en maillots en draag ik soms wel 2 Tshirts tegelijk in de winter. Bovendien wordt het tijd voor een nieuwe slaapzak hier op de bank. Het ding begint werkelijk tot op de draad te verslijten. Not kidding!

Hee, je ego verdient het als je iemand van zinnige info voorziet. Helemaal als dat dan nog geld oplevert :mrgreen:
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Wel 2? Da's niet veel hoor.
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Stel, je hebt wajong een heel jaar.
Dan heb je, denk ik, ongeveer 1300 euro belasting betaald.

Tsja.. dan heb je een dieet van 1400 euro. Dan heeft het geen zin om je bonnentjes en je kleding en je kilometers door te voeren, want je dieet is al zo duur dat dat al je betaalde belasting opslokt... meer krijg je toch niet terug.

Of zit ik fout?

(en er zijn nogal wat wajongers/ ww-ers enzovoort hier op het forum , dus die betalen allen bijna geen drol belasting, nouja 1000 euro vind ik een godsvermogen)
Laatst gewijzigd door janine op 21 mar 2012, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

semma schreef:Wel 2? Da's niet veel hoor.
Over een hemdje en onder mn trui... maar fijn dat ik volgens jou dus geen rare snijboon ben?!
Gebruikersavatar
Molletje
Gevorderd lid
Berichten: 666
Lid geworden op: 23 aug 2011, 15:10

Bericht door Molletje »

Ik heb klaar liggen aan bonnen voor ziekte kosten:

Bonnen Apotheek voorgeschreven medicatie
Bonnen huisapotheek
Tandarts
Vermoeidheidcentrum
supplementen voorgeschreven door internist
Hulpmiddelen (bandages, spec. kussen, zolen)
Podotherapeut
Parkeer kosten ziekenhuis
Km vergoeding behandelaars á 0.35 per km.

Die 300,00 kunnen er dan ook bij, omdat ik allergisch ben voor huisstofmijt.

Wat is er nog meer aftrekbaar? Ik denk dat iedereen dat wel wil weten.

Maar hoe zit het dan met je aanvullende verzekeringen en je eigen bijdrage zvw van je werkgever?
Is deze ook aftrekbaar?
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Je krijgt eenderde deel terug. Ongetwijfeld met een minimum en maximum.

Bloemetje, 2 kan nog net (als het echt koud is). Ik draag er dan 3 en 2 truien. Snijboon?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Tegen een warmtekussen aanzitten/liggen is ook lekker..
Life smells...
Gebruikersavatar
Molletje
Gevorderd lid
Berichten: 666
Lid geworden op: 23 aug 2011, 15:10

Bericht door Molletje »

Hier vinden jullie meer informatie.

http://www.meerkosten.nl/

Ik heb hier al weer wat bij geplukt.

Helaas is de aanvullende verzekering en eigen bijdrage via werkgever niet aftrekbaar.

Succes allemaal.

Liefs,

M.
Gebruikersavatar
Molletje
Gevorderd lid
Berichten: 666
Lid geworden op: 23 aug 2011, 15:10

Bericht door Molletje »

asje schreef:Tegen een warmtekussen aanzitten/liggen is ook lekker..
Ik heb zo'n warmte mat speciaal voor je rug en nek gekocht.
Deze doe je om je lichaam heen.

Soms gebruik ik alleen een kruik.

Liefs,

M.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

janine schreef:Stel, je hebt wajong een heel jaar.
Dan heb je, denk ik, ongeveer 1300 euro belasting betaald.

Tsja.. dan heb je een dieet van 1400 euro. Dan heeft het geen zin om je bonnentjes en je kleding en je kilometers door te voeren, want je dieet is al zo duur dat dat al je betaalde belasting opslokt... meer krijg je toch niet terug.

Of zit ik fout?

(en er zijn nogal wat wajongers/ ww-ers enzovoort hier op het forum , dus die betalen allen bijna geen drol belasting, nouja 1000 euro vind ik een godsvermogen)
Ik zou als ik jou was toch echt alles opgeven hoor. Al is het alleen vanwege je verzamelinkomen waar veel vanaf hangt. Zoals allerlei toeslagen en hoeveel je zou moeten betalen bij gratis rechtshulp etc.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Lieve dames en heren, denkt u eraan dat de belastingaangifte voor 2011 (tenzij u uitstel heeft gekregen) uiterlijk zaterdag ingediend dient te worden?
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

stargazertje schreef:
janine schreef:Stel, je hebt wajong een heel jaar.
Dan heb je, denk ik, ongeveer 1300 euro belasting betaald.

Tsja.. dan heb je een dieet van 1400 euro. Dan heeft het geen zin om je bonnentjes en je kleding en je kilometers door te voeren, want je dieet is al zo duur dat dat al je betaalde belasting opslokt... meer krijg je toch niet terug.

Of zit ik fout?

(en er zijn nogal wat wajongers/ ww-ers enzovoort hier op het forum , dus die betalen allen bijna geen drol belasting, nouja 1000 euro vind ik een godsvermogen)
Ik zou als ik jou was toch echt alles opgeven hoor. Al is het alleen vanwege je verzamelinkomen waar veel vanaf hangt. Zoals allerlei toeslagen en hoeveel je zou moeten betalen bij gratis rechtshulp etc.
Ik "verdien" geen drol, dus ik krijg helaas ook heel weinig terug.
Ben benieuwd! Nouja, dit jaar zou ik 1000 euro terug kunnen krijgen vanwege mijn dieet (echter, totale ingediende kosten was 3000 nogwat, dus er blijft weinig van over). Vorig jaar ook ingediend, maar toen kreeg ik 0 euro terug vanwege te weinig belasting betaald (geen inkomen).
Vingers gekruist, ik hoop het echt!
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Was even peinzen waar je op doelde. Maar je hebt gelijk, het gaat om teruggave van de reeds betaalde belasting en als je bijna niets betaald hebt, valt er weinig terug te geven.
Plaats reactie