geactiveerde zuurstoftherapie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

geactiveerde zuurstoftherapie

Bericht door visje »

N.a.v. de tekst van dokter Wijlhuizen over HRV (hartrate variability) en zenuwstelsels, ben ik eens gaan googelen en kwam uit bij geactiveerde zuurstoftherapie.

Het zou een behandeling zijn die de HRV kan verbeteren en nuttig zijn voor mensen met o.a. ME/cvs, fybromyalgie, slaapproblemen, verhoogd cholesterol en nog een aantal aandoeningen.

als je op google kijkt bij geactiveerde zuurstoftherapie vind je verschillende sites, o.a. van: 't klooster. Ik weet niet hoe ik hier een link kan plaatsen, maar zo kunnen de mensen die interesse in het onderwerp hebben de informatie toch vinden.

Ik zie het niet als wonderbehandeling, maar misschien kan het ondersteunend wel wat doen? Is er iemand die dit wel eens geprobeerd heeft en hoe is dat bevallen?

groetjes, Visje
emootje
Actief lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 jul 2010, 09:53
Locatie: Lunteren

Bericht door emootje »

Ik heb het ooit een keer gedaan en het deed bij mij helemaal niets. Deep breathing (verlaagt het sympathisch zenuwstelsel en verhoogt het parasympathische zenuwstelsel) werkt bij mij wel, ook al bestrijd je niet de oorzaak van ziekte, het ondersteund wel.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi visje,

Bedoel je deze Zuurstoftherapie van 't Klooster?: http://www.tklooster.com/Zuurstof.htm

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Bericht door visje »

@louisa, ja die bedoel ik. Dan je voor het plaatsen van de link :) Moet ik toch ook eens leren hoe je dat kunt doen.

@emootje, dank je voor je reactie. Ik ben benieuwd of er nog meer ervaringen zijn, positief of negatief?

groetjes Visje
Plaats reactie