Bestaat er zoiets als een natuurlijke retrovirusremmer?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hofrank
Actief lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 jul 2011, 22:50

Bestaat er zoiets als een natuurlijke retrovirusremmer?

Bericht door hofrank »

Als bij mij de periode van een terugval te lang gaat duren, wat nu het geval is, dan kan ik het niet laten om dingen te gaan uitproberen. Je moet immers toch wat?

Soms begin ik aan een dieet waarin bepaalde voedingscombinatie worden uitgesloten, of ik mijd bepaalde stoffen fanatieker dan anders, maar nu ik al drie maanden zo'n beetje van de kaart ben wil ik iets verder gaan.

Mijn ergste klachten betreffen spieren, gewrichten en een pijnlijke stijfheid die intreedt bij rust. Dus te lang stilzetten, of 's nachts tijdens het slapen. Ook mijn (astmatische) bronchitus is weer gewekt, het lichaam voelt uitgeput en elke inspanning verergert de klachten enorm. Vooral na de inspanning, waarbij de hersteltijd lang is. Hoewel die toestand chronisch is, is de mate waarin - nu al drie maanden - extreem te noemen.

Ik las hier over de mogelijkheid dat bij ME retrovirussen een rol spelen. Het is de oude discussie in een nieuw jasje.
Maar wat ik mij afvroeg is of er natuurlijke retrovirusremmers bestaan die zoals knoflook, sambucal (vlierbessenextract) of echinaforce bij traditionele virussen een remmend effect op de activiteit van het virus kunnen hebben. Heeft iemand daar enig idee over?

Als zo'n middel bestaat is het de moeite van het uitproberen waard, lijkt mij.

Alvast bedankt!
Frank
Gebruikersavatar
Feline
Actief lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 08 jul 2011, 22:41

Bestaat er zoiets als een natuurlijke retrovirusremmer?

Bericht door Feline »

hoi frank,

je kunt even googelen op; Takuna microbial defense. Dat is een krachtig natuurlijk anti-viraal middel. Of op Carnivora Supplement, dat moet ook allerlei gunstige effecten hebben, o.a. op het immuunsysteem. Maar ik weet niet zeker of die ook speciaal anti-viraal is.

Deze pagina kwam ik laatst ook nog tegen, kan je misschien op nieuwe ideeën brengen; http://www.betterhealthguy.com/joomla/l ... /my-top-10

Succes!
groetjes
Laatst gewijzigd door Feline op 14 aug 2011, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
"There's a world we've never seen.
There's still hope between the dreams
The weight of it all, could blow away with a breeze"
-- Jack Johnson --
Gebruikersavatar
hofrank
Actief lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 jul 2011, 22:50

Bestaat er zoiets als een natuurlijke retrovirusremmer?

Bericht door hofrank »

Hi Negen,

Bedankt, zal het verder nazoeken. Op het eerste gezicht is er niet veel grondige informatie of onderzoek over te vinden. Ook niet in relatie tot antivirale eigenschappen. Maar ik ga nog verder zoeken.

Groetjes,
Frank
Gebruikersavatar
Feline
Actief lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 08 jul 2011, 22:41

Bestaat er zoiets als een natuurlijke retrovirusremmer?

Bericht door Feline »

heb nog even een website toegevoegd.
groetjes
"There's a world we've never seen.
There's still hope between the dreams
The weight of it all, could blow away with a breeze"
-- Jack Johnson --
Plaats reactie