Nagalase

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
jansenc
Gevorderd lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 02 jun 2010, 11:32
Locatie: amersfoort

Bericht door jansenc »

mijn nagalase was ook te hoog 2,2 terwijl de referentie 032-0,95 zijn maar ik begin wel net met de behandeling maar over gcmag is hij niet begnnen wel nexavir. is dat ook daarvoor. het is zo duur en hoe leer je prikken want mijn huisarts wil dat niet doen. zijn er ook mensen die besloten hebben dit niet te gebruiken

groetjes christa
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

het is inderdaad duur dus een moeilijke beslissing hé. het prikken leer je bij de verpleging van de meirleir zelf.
en een vriendin van mij heeft besloten om dit niet te doen omdat ze gewoon het geld niet heeft: zij heeft dan een ander middel gekregen (ik weet de naam even niet meer) ter vervanging.
Gebruikersavatar
jansenc
Gevorderd lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 02 jun 2010, 11:32
Locatie: amersfoort

Bericht door jansenc »

ik moet nu beginnen en pas 5 december weer naar belgie dat betekend dus dat als ik het ga doen ik een afspraak moet maken en dat is dan wel zo mogelijk

groetjes christa
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Ik gebruik ook nexavir maar heb tijdens mijn medische opleiding al leren prikken. dus dat was makkelijk haha.
ik moet 5 december ook naar dml toe. hoe laat moet jij?
Gebruikersavatar
jansenc
Gevorderd lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 02 jun 2010, 11:32
Locatie: amersfoort

Bericht door jansenc »

half 2

groetjes christa
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

@sowfia: isoprinosine? Ook nog bekend onder andere namen die met Iso beginnen, of Immunovir enz., volgens mij is dat allemaal hetzelfste.

Die is idd goedkoper en schrijft hij voor als patiënten ofwel de Nexavir niet kunnen betalen ofwel spuitangst hebben.
Was het geen zetpil ofzo? (poepsnoep) dat meende ik toch eens van iemand te hebben gehoord.
Ik weet weinig.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

ja ik denk isoprinosine ja!
of dat een zetpil is, geen idee?? haha maar u poepsnoep is wel prachtige benaming ze :lol:
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

mijn vader noemde dat vroeger poepsnoepje. Naar 't schijnt is dat in Olland wel ne gangbare naam.

Ik zette het er maar bij, voor t geval ni iedereen wist wat een zetpil was. Ik kende da woord namelijk tot vrij recent ni.
(aangezien dat in BE normaal gezien ne suppo heet)
Ik weet weinig.
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Bericht door Eressea »

Bij mij is isprinosine gewoon een tabletje om door te slikken :) (poepsnoep, serieus, ik lig dubbel, hoe verzinnen jullie het? :lol:)
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Gebruikersavatar
jansenc
Gevorderd lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 02 jun 2010, 11:32
Locatie: amersfoort

Bericht door jansenc »

weet je of dat tabletje een beetje goed alternatief is want ik moet eerlijk zeggen 450 euro per maand is misschien voor 3 maanden wel mogelijk maar daarna houdt het toch op (spaargeld0

groetjes christa
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

jansenc schreef:weet je of dat tabletje een beetje goed alternatief is want ik moet eerlijk zeggen 450 euro per maand is misschien voor 3 maanden wel mogelijk maar daarna houdt het toch op (spaargeld0

groetjes christa
Ik zou daarvoor contact opnemen met DML, dan kan hij dat beoordelen en de juiste doses overwegen, en indien dat nodig is ook een voorschrift opsturen
Ik weet weinig.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

die vriendin van mij heeft het gevoel dat dat voor haar genoeg werkt... maar zij heeft niet al die actieve virussen zoals mij, weet niet hoe dat bij jou zit.
Gebruikersavatar
jansenc
Gevorderd lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 02 jun 2010, 11:32
Locatie: amersfoort

Bericht door jansenc »

ik heb de uitslagen van de biopsies nog niet binnen uit het bloed kwam herpes niet actief maar dat schijnt niet alles te zeggen waarom schrijft hij het dan al voor weet iemand dat

groetjes christa
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

Zijn er nog mensen die XMRV/MLV negatief waren en toch een hoge nagalasewaarde hadden ?

Was er zo zeker van dat de waarde normaal zou zijn (gezien virussen neg.) en nu kreeg ik gisteren de res./mail (zelf aangevraagd) en blijkt dat ik een waarde van 3,40 heb... Ben er echt niet goed van :(

Mijn immuunsysteem en sCD14 zijn fel verbeterd, dus ik snap er niks van.

Zie het ook helemaal niet zitten om aan de gcmaf te gaan. Hoop van jullie wat reacties te krijgen waar ik wijzer van word...
Gebruikersavatar
imagine
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 484
Lid geworden op: 28 jan 2009, 11:41

Bericht door imagine »

voor mij is het wel een goed alternatief gebleken
Als ongeluk in een klein hoekje zit......
zit dan geluk in de rest?
Plaats reactie