Nagalase

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

@cleopatra, dat snap ik dat je daar niet goed van bent van zo'n uitslag. Weer iets wat dan niet in orde is. Ik denk dat wij er niet veel zinnigs over kunnen zeggen :-(, overleggen met de dokter maar he. In elk geval heb je wel een verbetering van andere immuunwaardes waar je je aan vast kunt houden. Succes!
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
memsi
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 dec 2010, 14:42

Bericht door memsi »

De nagalase kan ook zo hoog zijn door een darmbacterie. Heb terug een stoelgangonderzoek moeten laten doen ,wacht nog op de uitslag .
Moet al wel andere antibiotica nemen die niet in Belgie te verkrijgen is .
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Interessant dat DML zegt dat nagalase ook door een darmbacterie verhoogd kan zijn. Ik vraag me echt af hoe hij dan bepaalt wie wel/geen gcmaf op het behandelplan krijgt.

Mijn nagalase is verhoogd (1,9) en er staat nu ook gcmaf op het behandelplan, xmrv is niet gevonden (culture en serologie).

Cleopatra, de immuunwaardes zijn verbeterd, merk je ook in de praktijk al wat verbeteringen?
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Dat is zeker interessant ja dat nagalase ook door een darmbacterie verhoogd kan zijn. Mijn nagalase is matig verhoogd, 1,4. Ik spreek DML pas weer in december.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
memsi
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 dec 2010, 14:42

Bericht door memsi »

Mijn nagalase 2,90 en ben al van januari aan de gcmaf . Dus hoop dat het met de nieuwe antibiotica snel beter gaat
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

Wist ook niet dat de nagalase verhoogd kan zijn door een darmbacterie.
Vraag me ook af hoe DML dan het onderscheid maakt.

@malu; voel idd op sommige vlakken wel een lichte vooruitgang
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Vind het eigenlijk ook wel een beetje apart dat hij dat nu zegt...

Ik hoop voor memsi natuurlijk dat hij gelijk heeft, maar ik vind het zo raar: veel mensen met verhoogde nagalase krijgen gcmaf voorgeschreven, bij memsi heeft dit geloof ik (nog) niet voor verbetering gezorgd (?) en nu is het ineens een darmbacterie?

Ben benieuwd hoe het verder loopt...
Gebruikersavatar
memsi
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 dec 2010, 14:42

Bericht door memsi »

Ja Malu ben ook benieuwd , wacht nu even mijn nieuw stoelgang onderzoek af . Normaal ga ik maar om de 3 maanden naar DML maar moet nu al na twee maanden terug komen .
Begin volgende week met de nieuwe antibiotica , dus hoop dat er nu toch wat vebetering komt.
Moet ook nog steeds GCMAF , gelukkig heb ik er geen hoofdpijn meer van.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Verhoogd nl 2,80
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
merle
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 okt 2010, 19:05

Bericht door merle »

Mijn nagalase was licht verhoogd en 3 maanden later binnen normaal, daarna pas aan de GcMaf gegaan (vanaf december, toen was die laatste nagalase uitslag ook nog niet bekend). Misschien dat dat ook te maken kan hebben met de AB kuren ofzo..?
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Dat moet haast wel, denk ik. Mijn nagalase was voor aanvang met GcMAF gezakt van 1,9 (augustus) naar 1,1 (november). DML zei wel dat het een dagwaarde is die alleen zuiver gemeten kan worden als je nuchter bent. Verschil kan niet nuchter zo'n 30% zijn, zei hij. Maarja, dit is meer dan 30%, dus kan bijna niet anders dan dat de AB al wat werk hebben verricht.
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Plaats reactie