nieuwe Eén-reeks ‘Hiv+': kandidaat met ??????

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hermine
Oud-medewerker
Berichten: 1383
Lid geworden op: 13 feb 2009, 18:36
Locatie: Brasschaat

nieuwe Eén-reeks ‘Hiv+': kandidaat met ??????

Bericht door Hermine »

http://nieuwsblad.be/article/detail.asp ... d=223DSC57

GENT - Hij zat in ‘Big Brother' en heeft ‘de homo kanker', zij lijdt aan ‘de luie wijvenziekte'.In de nieuwe Eén-reeks ‘Hiv+' zijn ze een koppel, nu zijn ze uit elkaar: de seropositieve Kenny (30) en de chronisch vermoeide Kristel (36).

Dat van die ‘homo kanker' en ‘luie wijvenziekte', dat klinkt hard. Maar zo zijn mensen nu eenmaal: hard. Kenny van Quickelberge is nochtans geen homo. Hij houdt van vrouwen en is seropositief. Hij raakte besmet na onveilige seks met een vriendin, ergens rond zijn 21ste. Heel Vlaanderen weet dat intussen, voor zover heel Vlaanderen zich het programma Big Brother uit 2006 herinnert. Kenny stapte toen als ‘seropositivo' in het huis. Het kot was te klein: dat kón toch niet? Kenny zou zijn medebewoners ook niet meteen verteld hebben dat hij het hiv-virus had. ‘Onzin,' zegt Kenny. ‘Ik heb dat meteen gezegd. Ik heb ijs in mijn handen genomen, letterlijk het ijs gebroken en gezegd: ik ben seropositief. Niet iedereen was er gerust in. Je zag er een paar denken: ik ga hier toch niet besmet raken?'

Na dik twee maanden werd Kenny uit Big Brother gestemd. Hij won niet, maar voelde zich hoegenaamd geen loser. ‘Ik wist ook wel dat ik in Big Brother was beland omdat ik seropositief was. Maar na mijn uitschakeling sprak iedereen mij aan. Mensen gaven me schouderklopjes. Je had er zelfs die zeiden dat ze dankzij mij hun familie hadden verteld dat ze seropositief waren.'

Veel misverstanden

Vandaag, vijf jaar na Big Brother, gaat het Kenny voor de wind. Hij runt in Kruishoutem restaurant Amadeus. Daar werkt niet alleen zijn broer, maar ook zijn ex-vriendin Kristel Vandecasteele. U weet wel, die met ‘de luie wijvenziekte'. Een fraaie omschrijving voor CVS, chronisch vermoeidheidssyndroom. ‘Eigenlijk moet ik de hele dag rusten,' lacht Kristel. ‘Maar ik blijf bij Kenny werken. Tot ik er bij neerval, soms letterlijk. Als ik te veel doe, begin ik te beven en val ik gewoon op de grond. Over het Hiv-virus bestaan veel misverstanden, over CVS ook. Daarom begrijp ik goed wat Kenny doormaakt.'

Kenny leerde Kristel kennen toen ze samen in pretpark Asterix moesten figureren tijdens Halloween. ‘Hij was de graaf van het spookhuis,' zegt Kristel. ‘Ik was de heks. Na een paar dagen werd er gekust. De volgende dag was Kenny heel afstandelijk. Ik moet je iets vertellen, zei hij: ik ben seropositief. En dan, zei ik direct. Al had ik later wel vragen. Zouden we wel kinderen kunnen krijgen?' Die kinderen zullen Kenny en Kristel wellicht nooit krijgen: ze zijn uit elkaar. ‘Niet omwille van zijn hiv-virus,' benadrukt Kristel. ‘Dat heeft er niets mee te maken. Anders waren we nooit samen geweest.'

Geen geheim

Door met vier andere seropositieve Vlamingen aan Hiv+ mee te doen, wil Kenny laten zien dat hij een doodgewone jongen is. ‘Ik ga niet dood, ik takel niet af. Ik neem vier pillen per dag, meer is er niet aan de hand. In vergelijking met anderen heb ik nog geluk gehad. Mijn familie heeft me niet laten vallen, mijn vrienden zien me nog graag. Maar ik besef heel goed dat een programma als Hiv+ nodig is. Voor veel mensen is hiv een geheim dat ze met niemand kunnen delen.'

Kenny geeft al meer dan vijf jaar voordrachten op scholen over het hiv-virus en veilig vrijen. ‘Seks zonder condoom? Een aantal jongeren vindt dat geen probleem: als ik dat virus oploop, neem ik wel een pil. Terwijl ik zeg: vrij veilig.

Want die vier pilletjes per dag is niet erg, maar in mijn hoofd is het wel vechten. Dan ben ik boos dat mensen mij veroordelen. Dat ze zeggen: die moet je geen hand geven, anders heb je het ook zitten. Dat wens je niemand toe.'
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

nieuwe Eén-reeks ‘Hiv+

Bericht door diederik »

Ik ben dus een lui wijf, woehoe :mrgreen:
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

@dideriek

LOL

:P :P :P =D>
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik ben dus een lui wijf, woehoe
:D =D>
Leven is het meervoud van lef - Loesje
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

We zouden er tshirts van moeten maken ;-)


Zij lijkt trouwens wel een pak ouder dan hij
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Oeps, misschien zit ze ook op dit forum ! :-$

Gisteren was hij bij Vantilt.
Hij moet zijn energie doseren maar is super-actief !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ja, diederik!

T shirts met als opschrift : "ik ben een lui wijf met ME"?

En dan naar Premtime, 5 september!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

:lol: :lol: Welkom bij de luie wijven club!

Premtime 5 sept is een kans, als we Prem hebben, hebben we een hele goeie schreeuwlelijk! Mss ook een idee: als een ME-kind moeilijkheden met school heeft kan Prem ook een idee zijn voor zijn programma De 'herkansing'.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Vandaag aflevering 1 op Eén.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

Hermine
goed dat je ons voorbereid hebt, dit aankaart en ons daarmee het forum geeft om te reageren...
Om mee te
blèten hé, ik heb de aflevering net gezien.

medicatiekosten tellen bij de apotheker, vergelijkingen maken met kankerpatiënten,( en daar is Kobe al mee op stap geweest...)
trainen, dure sporttesten en tot slot "samen kilometers ver joggen " voor het goeie doel...

Ik ben nu té duf om scherp te reageren, maar mensen toch , alles voor goeie cinema!!! Dit heeft toch écht niks meer met " duiding" te maken .
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@ senna Ik ben hier een paar dagen niet geweest en vraag me af of de eerste uitzending van Prem al geweest is?

@ mira Ook kan ik jouw bericht niet duiden maar dat heeft wellicht dan met de uitzending te maken?

Ik ben altijd benieuwd naar wat er in de media gebeurt en volg items op tv sowieso normaal, vandaar mijn interesse.
Plaats reactie