Welke verzekeraar? vergoeding orthom.arts

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Welke verzekeraar? vergoeding orthom.arts

Bericht door aquamarijn »

ik ben aan het overwegen terug te gaan naar PvM maar heb momenteel een menzis verzekering die niet veel vergoed.

bij welke verzekeraar krijg je veel alternatieve geneeswijzen vergoed zonder compleet failliet te gaan?? iemand enig idee??
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ik zit bij Achmea Zilveren Kruis en hier krijg ik wel alternatieve behandelingen vergoed. 40 euro per consult en een max van 460 euro per jaar geloof ik. Alleen die testen die pvm doet weet ik niet of je vergoed krijgt. En wat de consulten kosten daar weet ik ook niet.

Groetjes,
sTerre
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ik zit bij Zorg en Zekerheid en krijgt 75% van alles vergoed als ze aan een paar eisen voldoen tot een max van 460 euro.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik denk dat het er ook aan ligt hoe groot je aanvullende verzekering is.
Ik weet de bedragen van mijn verzekering niet uit mijn hoofd maar de maximale vergoeding per jaar gaat omhoog naarmate je meer verzekerd bent.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
nokkos
Beginner
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 nov 2010, 17:00

Bericht door nokkos »

Delta Lloyd uitbreid pakket en kan tot 750 per jaar terug krijgen van alternatieve artsen. Per consult maximaal €50,- euro daarboven moet ik betalen.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Zijn er hier eigenlijk mensen die meer van hun verzekering terugkrijgen dan ze erinstoppen? :-?
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Sorry moet zijn: 640,- per jaar.
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

@diederik: daar ben ik dus ook wel benieuwd naar, bij menzis aanvullend 4 krijg je 1000euro consultkosten vergoed (80% tot max. 1000 euro), maar de premie is ook meer dan 50 euro per maand....
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi aquamarijn,

Wij betalen veel geld in Nederland aan Zorgverzekering: de premie van basis verzekering, plus premies van aanvullende verzekeringen, plus premie van tandarts verzekering, plus: eigen bijdrage € 170,- die elke Nederlander moet betalen, plus: de eigen bijdragen (ook als je het uitgebreidste pakket hebt) die alsnog in rekening gebracht worden voor medicaties. Plus: en/of de kosten voor medicaties/supplementen/injecties etc, die je 100% zelf moet betalen.
Dit is dan pér persoon, als je samen bent, betaal je dat x 2.

Op jaarbasis zijn mensen veel geld kwijt, en ik kan mij voorstellen dat er steeds meer mensen/gezinnen zijn die deze hoge kosten niet meer kunnen dragen.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

@aqualiza (aqua + louisa :P)

op zich is dat niet veel als je er ook veel voor terugkrijgt. Als ze echter bij ME moeilijk gaan doen en niks terugbetalen van PvM, DML enz enz. wat ik hier verder allemaal nog lees, dan is het idd wel veel.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi diederik,
diederik schreef:@aqualiza (aqua + louisa :P)
:lol: leuk gevonden.
diederik schreef:op zich is dat niet veel als je er ook veel voor terugkrijgt. Als ze echter bij ME moeilijk gaan doen en niks terugbetalen van PvM, DML enz enz. wat ik hier verder allemaal nog lees, dan is het idd wel veel.
In Nederland doen zij dus moeilijk en er zitten allemaal addertje onder het gras, en veel valt toevallig net buiten de polis :wink:.
Ik vind wat ik betaal op jaarbasis, niet in verhouding staan tot hetgeen ik er voor terug krijg. En ik vind de Zorg in Nederland minder goed dan een aantal jaren geleden, andere landen (zoals België :wink:) scoren nog wel eens beter.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

ik vind het ook absurd duur, ben op jaarbasis veel geld kwijt :( daar ben ik ook wel benieuwd of er een (NLse overigens) verzekeraar is waar het nog uit kan om je top te verzekeren
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@diederik Ik geloof wel dat de 12 Carnitene-pillen die ik per dag slik duurder zijn dan wat ik betaal per maand...
Life smells...
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

krijg je die vergoed dan?
Ik weet weinig.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Zeker en wel! Voorgeschreven door Kurk vroeger, nu door Visser.
Life smells...
Plaats reactie