hartfalen

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

hartfalen

Bericht door she »

Een tijdje terug werd hier bij een "veteraan" patiente hartfalen ontdekt, onverwacht.
Wie was het? Hebben anderen ook gediagnostiseerde hartproblemen?

Gr,
s
Gebruikersavatar
memsi
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 dec 2010, 14:42

Bericht door memsi »

Mijn hartprobleem is een lekkende hartklep
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Mijn hart ligt niet helemaal goed en slaat slagen over.
Life smells...
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

hartfalen

Bericht door she »

Hee Memsi em Asje,
Dank voor jullie antwoorden.

ik heb lekkend klep en rythmestoornissen.
Ik liet me bij prof. Visser eigenlijk meer voor kennis en vermaak onderzoeken en heb na het onderzoek de praktijk in as en zak verlaten.
Terwijl internisten, huisarts en DML mij al jaren checken . .

En nog een paar vrgagen:
Welke behandelingen ondergaan jullie ?
wat is de prognose ?
bij wie zijn jullie in behandeling?
wie heeft het ontdekt?


jaja, heel veel vragen.
Maar ik vind het doodeng allemaal.

gr.
S
Gast

hartfalen

Bericht door Gast »

hoi she, ik stuur een pbtje
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

hartfalen

Bericht door asje »

Bij mij heeft Visser dat geconstateerd, verder geen behandeling daarvoor.
Life smells...
Gebruikersavatar
memsi
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 dec 2010, 14:42

Bericht door memsi »

@ she : Ben in behandeling bij Demeirleir ,hij heeft ook mijn hart onderzocht.
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

@asje
ik ben ook bij visser EN bij DML;
waarom doet Visser er niets aan?
wat heb je precies ?
welke onderzoeken ben je ondergaan?

@memsi:
Heb je ook hartproblemen ?
Wat doet DML hiermee ?

vandaag een artikel ontvangen over hartfalen bij CVS'ers:
(niet dat ik helemaal begrijp wat de gevolgen precies zijn)
Abstract

Objectives:Impaired cardiac function has been confirmed in patients with chronic fatigue syndrome (CFS). Magnetic resonance cardiac tagging is a novel technique that assesses myocardial wall function in vivo. We hypothesized that CFS patients may have impaired development and release of myocardial torsion and strain.

Methods:Cardiac morphology and function was assessed using magnetic resonance imaging and cardiac tagging methodology in 12 CFS (Fukuda) and 10 matched controls.

Results:Compared to controls the CFS group had substantially reduced LV mass (reduced by 23%), end diastolic volume (30%), stroke volume (29%), and cardiac output (25%). Residual torsion at 150% of the end-systolic time was found to be significantly higher in the CFS patients (5.3±1.6(o) ) compared to the control group (1.7±0.7(o) , p=0.0001). End diastolic volume index correlated negatively with both torsion to endocardial strain ratio (TSR) (r =-0.65, p=0.02) and the residual torsion at 150% end systolic time (r=-0.76, p=0.004), so decreased end diastolic volume is associated with raised TSR and torsion persisting longer into diastole. Reduced end diastolic volume index also correlated significantly with increased radial thickening (r=-0.65, p=0.03) and impaired diastolic function represented by the ratio of early to late ventricular filling velocity (E/A ratio, r=0.71, p=0.009) and early filling percentage (r=0.73, p=0.008).

Conclusion:CFS patients have markedly reduced cardiac mass and blood pool volumes, particularly end diastolic volume: this results in significant impairments in stroke volume and cardiac output compared to controls. The CFS group appeared to have a delay in the release of torsion.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Er valt niets te doen aan een raar liggend en overslaand hart lijkt me..
Life smells...
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

dr visser heeft bij mij ook wat dingen gevonden bij mijn hart, hij zou verder onderzoeken. elke keer als ik belde voor verder onderzoek waren ze druk met berekeningen. ik zit al 2 jaar te wachten op verder onderzoek, ik bel niet meer.
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
memsi
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 dec 2010, 14:42

Bericht door memsi »

@she: ik volg een behandeling voor mijn ME, als de behandeling aanslaat zou mijn hart nog op natuurlijke manier kunnen herstellen. Dus daar hoop ik op
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

@ luna923:
goh, wat erg.
Heb je ook geprobeerd bij de nieuwe kliniek ? stadspark ?
Anders kun je proberen via het CVS centrum en niet via het belgische call-centrum, maar de praktijk van stadspark zelf (wellicht via internet/inlichtingen nrs - of via een PB aan mij . . .)

Ik ben daar slechts 1 keer geweest , en het leek snel en vlot te gaan allemaal.
Volgende week moet ik nog een keer voor nader onderzoek - dit is slechts kleine twee weken sinds het eerste.
Dr. Visser leek vakkundig en begaan met de problematiek; eindelijk iemand die het biomedisch onderzoekt hier in NL.

@asje - overslaand hart ? ik dacht dat hiervoor medicijnen waren, om het hartritme te reguleren. En pace-makers natuurlijk. Ik heb begrepen dat duindoorn-olie/bladeren-extract daar ook goed voor is. Maar ik ga dit uitzoeken als ik de onderzoeken-resultaten heb gekregen.


@memsi - ik ben panisch voor permanente hartschade. Ik ben echt goed bang. ik ben ook bij DML - maar eerlijk gezeged verwacht ik daar niets van.

Voor hartfalen is een zeer slechte levensverwachting en ik heb 2 kleine kids van 11 en 13. Ik ben nu al nauwelijks in staat om voor ze te zorgen - maar straks met alle bijkomende ellende is het echt goed erg.
Gebruikersavatar
memsi
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 dec 2010, 14:42

Bericht door memsi »

She ,ik denk dat je angst voor hartfalen toch nog eens bij Demeirleir moet bespreken want hij is toch ook cardioloog. Bij mij heeft hij na de inspanningsproef mijn hart nagezien omdat hij direct zag dat er iets fout was!
Gast

Bericht door Gast »

voor alle mensen met hartklachten, mijn advies is:
als je via een cvs onderzoek aantoonbare hartklachten hebt, wacht dan niet zoals luna op verdere behandeling maar ga naar een cardioloog met de gegevens die je hebt
zij kunnen verder onderzoek doen.
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Prof. Visser

Bericht door she »

Hi Brandy
Prof. Visser IS een cardioloog . . .
Hij onderzoekt CVS en hartfalen.

Hij vond ook dat er een relatie is tussen verstoorde schildklierfunctie , CVS en hartfalen. Ik heb ook hypothyroidie - heel lage afwijking - waardoor ik niet veel betekenis aan de afwijking gaf; maar hij zegt dat er toch een relatie is en de aewijking niet te verhelpen is met T4 of T# (ik heb geprobeerd - de waarden waren verbeterd, maar niet mijn CVS . . )
Plaats reactie