blijft LDN effectief op de lange termijn?

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

blijft LDN effectief op de lange termijn?

Bericht door aquamarijn »

Ik weet dat er een LDN topic is maar deze is zooo lang dat ik deze vraag graag apart stel, er zijn vast meer mensen die dit graag terug willen kunnen vinden in hun overweging om LDN al dan niet te gaan proberen.
Het lijkt me handig om zo kort mogelijk onder elkaar te zetten wat LDN voor je doet, zodat het voor anderen goed leesbaar is

- welke dosering gebruik je?
- hoe lang gebruik je LDN?
- wat is het positieve effect voor jou?
- heb (had) je last van bijwerkingen?
- verandert het effect naarmate je het langer gebruikt?
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

blijft LDN effectief op de lange termijn?

Bericht door aquamarijn »

dan kan ik zelf natuurlijk niet achter blijven ;)

- ik gebruik nu 1,5mg maar ben nog aan het opbouwen

- ik gebruik het nu 3 weken

- positieve effect:
fitter wakker worden
veel minder stijf
minder spier en gewrichtspijn
minder snel last van krampen
meer energie
geestelijk meer stress kunnen verdragen en beter kunnen multitasken (2 dingen tegelijk werd ik 'gek' van in mn hoofd en alles liep dan mis)
een aanzienlijk beter humeur
ik voel me vrolijker
merk ook dat ik optimistischer ben; ik zie sneller de mogelijkheden van dingen en zoek ook meer naar de mogelijkheden van iets wat tegenzit. het omgekeerde had ik dan ook zeer zeker last van zonder LDN.
Door de combinatie van de veranderingen heb ik weer zin om dingen te gaan doen/zie ik minder tegen dingen op
ik val veel minder snel terug en als ik dat doe in veel mindere mate
ik kan daadwerkelijk een stuk meer doen op een dag, dit merkt mijn omgeving ook op. als ik het een dag niet neem valt hen dat dan ook direct op

- bijwerkingen: bij het opbouwen en zo nu en dan een nacht tussendoor last van slapeloosheid voor een deel van de nacht. de eerste week hele warme handen en voeten 24/7 (ik kom uit de situatie van jarenlang juist altijd koude handen en voeten), eerste dagen erg misselijk direct na inname voor een uur.

bijzonderheden: ik merkte binnen 24u verandering en stond direct de volgende ochtend met een ander gevoel in mn lijf op, zodra ik het een dga niet neem sta ik de dag erna ook weer op met als vanouds een enorm zwaar gevoel in mn lijf, heel stijf, spierpijn, erg moe, etc.
het positieve geestelijke effect verdwijnt ook binnen een paar dgn na het stoppen.
bij het beginnen binnen 24u weer verdwijnen van een deel van de klachten en binnen paar dgn weer positieve geestelijke effecten

- veranderd effect: gebruik het nog te kort om het te kunnen beoordelen, uiteraard hoop ik dat LDN dit effect blijft behouden, dit is voor mij het 2e medicijn in 15 jaar wat wél iets voor me doet, dus ik het ervaar het als een groot WONDER!! [-o<
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

blijft LDN effectief op de lange termijn?

Bericht door greta »

aquamarijn schreef:Ik weet dat er een LDN topic is maar deze is zooo lang dat ik deze vraag graag apart stel, er zijn vast meer mensen die dit graag terug willen kunnen vinden in hun overweging om LDN al dan niet te gaan proberen.
Het lijkt me handig om zo kort mogelijk onder elkaar te zetten wat LDN voor je doet, zodat het voor anderen goed leesbaar is

- welke dosering gebruik je?
- hoe lang gebruik je LDN?
- wat is het positieve effect voor jou?
- heb (had) je last van bijwerkingen?
- verandert het effect naarmate je het langer gebruikt?
ik zit op 4,5 mg
gebruik het nu 12 maanden
heb meer energie, geen allergische, dichte neus meer , hoge bloeddruk is verdwenen, ik voel me kalmer, ben zelfs weer met autorijlessen begonnen nadat ik 20 jaar net meer durfde te rijden, heb geen gewrichtspijn en spierpijn meer

bijwerkingen : meer opvliegers en ws hoofdpijn?
lange termijn veranderingen>
mijn onstekingswaarden blijven verder dalen en sinds ene paar maanden lijkt de LDN toch eindeleijk effect op mijn blaaspijn(blaaspijnsyndroom) te hebben
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

blijft LDN effectief op de lange termijn?

Bericht door marlène »

huidige dosis 2,75 mg

gebruik sinds 11 maanden

++++
veel snellere recuperatie
veel minder ziek na inspanning
minder pijn algemeen
minder spierpijn
geen PMS meer
heel veel minder slaap nodig
terug naar muziek kunnen luisteren
terug kunnen lezen
gedachten kunnen opschrijven
terug een gesprek kunnen volgen en voeren
lang kunnen rechtstaan
diep slapen en uitgerust wakker worden ...
beter lawaai kunnen verdragen

----
zeker 6 maanden grotendeels bedlegerig en erg ziek in bed gelegen bij het opbouwen van de dosis

Hoe langer ik het gebruik, hoe minder de bijwerkingen van de verhogingen worden.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

blijft LDN effectief op de lange termijn?

Bericht door san-34 »

wat hebben jullie allemaal snel opgebouwd zeg! Ik zit nu bijna op 1 mg en ik ben al 9 maanden bezig met opbouwen. Ik heb zoveel bijwerkingen elke keer dat ik verhoog dat het maar heel langzaam gaat omdat ik vaak genoeg moet werken om de rekeningen te betalen. Zijn er truukjes om de bijwerkingen wat te onderdrukken? Op een volle of juist lege maag innemen bv?
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

blijft LDN effectief op de lange termijn?

Bericht door marlène »

@ san-34

eerste poging LDN was een regelrechte mislukking dus die tellen we niet mee :)

Mijn manier om bijwerkingen te minderen:

- goede voorbereiding = 6 maanden ontgiften
- geen gluten, melk, soya en spinazie meer
- D-phenylalaline als supplement
- DPP-IV enzym als supplement
- LDN twee uur na laatste maaltijd voor snelle metabolisatie in lever
- pilletje of druppels nemen en dan recht het bed in
- bij elke verhoging 2 dagen strikte platte rust, 5 dagen kalmpjes aan en dan 3 weken stabiliseren
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

blijft LDN effectief op de lange termijn?

Bericht door san-34 »

bedankt voor de tips! Ik ben inmiddels al helemaal soja gluten en lactose vrij.

Die enzymen zal ik morgen eens opzoeken. Maar je zegt dat je ldn 2 uur na de maaltijd moet nemen, en daarna gelijk naar bed of bedoel je die enzymenpilletjes vlak voor t naar bed gaan innemen?

En wat bedoel je precies met ontgiftigen?

Dat rusten gaat helaas niet. Ik merk wel dat ik er enorme behoefte aan heb maar moet helaas werken.
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

blijft LDN effectief op de lange termijn?

Bericht door greta »

San van welke bijwerkingen heb je last?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

blijft LDN effectief op de lange termijn?

Bericht door marlène »

@ san-34

Ontgiftigen heb ik gedaan via een orthomolleculaire behandelaar dus dat is een individueel behandelplan. Zo reageerde ik zeer slecht op een middel waar krabextract of zoiets in zat (lees mega-agressief). Ik kan straks eens kijken of ik de potjes heb bijgehouden maar ik vrees ervoor.

De enzymen vind je hier:
DPP IV: www.neurozym.com

D-phenylalaline : www.iherb.com
http://www.iherb.com/Doctor-s-Best-Best ... /8607?at=0

Ik neem de enzymen bij het ontbijt.
LDN neem ik 2 uur na de laatste maaltijd en dan direct het bed in (ook al ga ik niet direct slapen).

Ik vind het een hele prestatie dat je überhaupt kan werken in combinatie met de opstart van LDN. Het is geen kattepis in het begin! Volgens mij ligt een belangrijke reden dat je niet voldoende kan rusten om te herstellen in de tragere opbouw.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

blijft LDN effectief op de lange termijn?

Bericht door san-34 »

ik voel me zwaar grieperig, en heb nergens kracht voor. Na het douche ben ik al gesloopt. De standaard ME vermoeidheid en malaise dus maar dan veel erger dan normaal.
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

blijft LDN effectief op de lange termijn?

Bericht door marlène »

Dat had ik ook tot 1,75 mg en dan was het ergste voorbij. Het is niet makkelijk, verre van.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

blijft LDN effectief op de lange termijn?

Bericht door san-34 »

bedankt voor de info Marlene! Het is Idd niet makkelijk, maar als ik hier alle goede resultaten lees wil ik nog niet opgeven. Kun je je laatste zin misschien toelichten? Ik heb hem 10x gelezen maar snap niet precies wat je ermee bedoeld? Bouw ik té langzaam op?
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

blijft LDN effectief op de lange termijn?

Bericht door marlène »

Ik insinueer helemaal niets! Integendeel, ik wilde alleen maar zeggen dat het niet altijd zo zal blijven. Op een bepaald moment zijn de ergste ontstekingen en afwijkende waarden in je lichaam gereset waardoor de reacties minder hevig zullen worden. Bij mij kwam dat 2 weken na 1,75 mg gebruik. Alleen jij kan aanvoelen hoe snel je moet verhogen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

blijft LDN effectief op de lange termijn?

Bericht door san-34 »

Ah Oké op die manier. Ik wist niet goed hoe ik die zin moest lezen, t is al laat voor mij ;)
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Gebruikersavatar
spacca
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 feb 2011, 17:32
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Nalorextabletten

Bericht door spacca »

Ik ben na 7 weken LDN ermee gestopt, en heb nog 20 tabletten van 50mg en 50 gelullen van 4,5mg over, van het merk NALOREX. De houdbaarheidsdatum is tot 05/2013.
Is hier iemand in gïnteresseerd?
Plaats reactie