Detox massage

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Detox massage

Bericht door karolien »

Ik heb van mijn zus voor mijn 50 e verjaardag een DETOX-massage cadeau gekregen.
Volgens mijn zus zou het een pijnlijke massage zijn, en je zou het dagen nadien nog voelen en je er beter door voelen.
Kent er iemand dit?
Het is een Afrikaanse massage, is in het antwerpse, en heet de Vunkuwa international academy.
Ben precies een bikke bang om ze te gaan nemen, hoop dat het niet te pijnlijk is...
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Detox massage

Bericht door Lea »

Kun je ze niet ruilen voor een ontspannende massage die geen pijn doet :) Ik zou er zelf niet aan beginnen, eerlijk gezegd. Voor gezonde mensen zijn er waarschijnlijk geen risico's. Je kunt het misschien aan die mensen uitleggen, dan kunnen ze de massage, indien nodig, misschien aanpassen?
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Detox massage

Bericht door stargazertje »

Bovenstaand lijkt mij een goede tip. Bij mijn ontspannende/sportmassage moet de masseuse bewust veel zachter dan bij de rest te werk gaan. Dit omdat ik supersnel reageer op alles. Bovendien zullen je lymfeknopen aan het werk worden gezet om vanalles en nog wat af te voeren. Of je lichaam en jij daar ook zo happy van worden?
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ja, ik kan er wel int begin over praten, he.
ZE zullen er wel rekening mee houden, zeker, ik heb trouwens ook weer een hernia in mijne nek...
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Op zich kan een massage niet veel kwaad. Maar als je zere plekken hebt kan een massage nogal pijnlijk zijn en dus niet handig. Gezien je een nekhernia hebt dan helemaal afblijven van die handel!!!

Succes.

Groetejs,
Sterre
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Hoi Sterre,
ja, da was ik wel van plan om te zeggen dat ze van mijn nek moesten blijven.
En verder heb ik wel niet zoveel pijn meer in mijn spieren, dus dat zal dan wel nogal meevallen,z eker, he.
I take one day at a time, unless they all attack at once.
mehans
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 nov 2010, 20:06

Bericht door mehans »

mmmm . . . . pijnlijke, ontgiftende massage, . . .

lijkt wat op mijn fisiobehandeling.

indien dit zo is, zul je inderdaad op de moment zelf pijn voelen, en vermoeid zijn, maar zou daarna mogelijk beterschap kunnen geven.
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Daar doen we het voor, he, Mehans...
I take one day at a time, unless they all attack at once.
mehans
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 nov 2010, 20:06

Bericht door mehans »

Ik snorde deze titel even terug op omdat het me prompt aan mijn fysio-behandeling doet denken,

en vooral die pijnlijke voetreflex-massages waarbij nu duidelijk die gekristalliseerde afvalstoffen

,onderkant mijn voeten, zijn verdwenen.


@ Karolien: Hoe is het jou nu uiteindelijk bevallen ?
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

hallo hans

wil je ons wat meer vertellen over je ervaring met voetreflex-massages?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
mehans
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 nov 2010, 20:06

Bericht door mehans »

Dag Marlene,

Het is mijn fysiotherapeut die mij dus al een jaar aan het "aftasten" is en die me enkele maanden geleden aanraadde om voetreflexologie te proberen.

Ik had een afspraak gemaakt met 2 verschillende, waarbij de 1 e helemaal niet klikte.

De 2e persoon klikte het meteen, en die zei bij de 2e visite al dat "afvalstoffen" waren gekristalliseerd aan de onderkant van mijn voeten , ik had hem ook gezegd dat ik al jaren 's avonds last had, dat ik dan mijn voeten in alle mogelijke richtingen kronkelde omwille van dat ambetant gevoel.

I.p.v. 5X ben ik dan 10 X geweest, intense massage van onderkant voeten.

En ik kan nu zeggen dat die kristallen zijn verdwenen en dat ambetant gevoel ook.

Mogelijk kan je het bij jezelf reeds controleren.

Mijn fysiotherapeut werkt trouwens ook grotendeels op manuele verwijdering van dergelijke kristallen, elders in het lichaam.
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Tja, goei vraag, Hans,...

die mensen zijn gestopt met die massages en ik heb wel netjes het geld weer op mijn rekening gestort gekregen en dus geen massage gehad, spijtig genoeg...
I take one day at a time, unless they all attack at once.
mehans
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 nov 2010, 20:06

Bericht door mehans »

#-o
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Ik krijg bij een fysiotherapeut een massage van een uur en ben daarna twee dagen ziek! Ik voel me dan ook echt vergiftigd.

Vorige keer heb ik al gevraagd of het wat minder kan, maar dat maakte helemaal geen verschil!

Vraag: Weet iemand of dit uiteindelijk wel goed is voor het lichaam?

PS. Hoewel de massage hier en daar pijn doet, is het heel ontspannend en wordt mn lichaam heerlijk warm gehouden met kruiken en handdoeken, op de kater na zou ik het dus eigenlijk niet willen missen!
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Mijn arts zegt dat het heel belangrijk is om veel te drinken en te zweten na zo'n behandeling om de vrijgekomen toxines te elimineren. Idealiter een korte sauna, direct afspoelen, drinken en bedje in of op de bank.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie