Detox massage

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ja Malu,
Volgens mij zijn hetook toxische stoffen die vrij komen en in je bleodbaan terechtkomen!
Is heel goed dat ze uit je lichaam gaan, maar je moet idd veel d rinken om die afvalstoffen af te voeren.
En ook op je voeding letten, want anders is het dweilen met de kraan open...
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

@ Karolien
Ik zal dan wel heel veel toxische stoffen hebben want de reactie was vooral de laatste keer enorm heftig, ondanks veel drinken en op dieet letten etc.! Het was wel weer een tijdje geleden dat ik een behandeling had gehad, dus misschien als ik het vaker doe dat het beter gaat...

@ Marlene
Dank voor de tip, een korte sauna lukt niet helaas maar ik ga de volgende keer eens kijken of een warm bad wat zweet kan uitlokken!

Ik zat me sowieso te bedenken dat ik praktisch nooit zweet, dat lijkt me toch ook niet echt gezond. Naar de sauna gaan doe ik 1 keer per jaar, eigenlijk zou ik vaker willen gaan.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ malu

je kan ook proberen goed ingepakt in bed of op de zetel kruipen met een paar hete warmwaterkruiken en zodra je zweet, onder de douche.

als je bijna nooit zweet, gebruik je dan een deodorant? Sommige merken "beschermen 24 uur" lang maar verstoppen eigenlijk je zweetkanaaltjes.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Malu,

ik ga al jaren naar de sauna, int begin kon ik het maar 2 minuten uithouden, want dan kreeg ik hartkloppingen ed...en ik zweette ook nooit, had weinig doorbloeding...
is wel fel gebeterd door de gesrettherapie, toen kon ik het langer uithouden, begon wel te zweten, en betere doorbloedingen...ook geen hartkloppingen meer.
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

@marlene
Ga ik zeker eens proberen, die kruiken! Zag ook eens zo'n saunadeken voorbij komen hier, maar volgens mij is dat nogal een dure grap.
Had er eerder niet echt bij stilgestaan dat die deo's zweetklieren verstoppen.
Het is trouwens niet zo dat ik totaal niet zweet ofzo (ik gebruik dus gewoon deo), het zal alleen al verdampt zijn voordat ik er wat van merk. Alleen als ik met dertig graden in de zon zit merk ik dat ik ga zweten. Zelfs in een sauna/stoombad gebeurt er weinig. Het zit gewoon niet in mijn systeem. Aan het begin van de ME gutste het er aan alle kanten uit, maar dat is weer een ander uiterste ;).

@karolien
Opvallend dat je het door de therapie langer kan volhouden! Ik vind sauna steeds lekkerder worden, wel moet de luchtvochtigheid heel laag zijn. Misschien is het ook een kwestie van wennen soms, want voor de ME hield ik het al niet lang uit, maar nu wordt het eigenlijk steeds aangenamer. Denk dat het vooral door betere ademhaling komt bij mij.
Plaats reactie