acupunctuur

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

jammer superwoman,dat het niet werkte..
Ik kijk het nog even aan,maar ben er bang voor... :(
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Dat is inderdaad heftig duur zeg!! Daar waar ik ga betaal ik echt niet zo veel! 36€ voor acupuntuur en MWO. En voor een uitgebeidere behandeling met homeopathie zit ik rond de €60, hierbij zit dan wel een uitgebreide massage. Het wordt gedeeltelijk vergoed, geloof 50% per keer.
Ik doe dit ook niet omdat ik geloof dat het me geneest, maar om me gewoon beter te voelen. En dat lukt tot nu toe wel aardig, ik voel me toch iets energieker, maar het is inderdaad voor tijdelijk. Maar als ik me zo kan helpen, waarom niet? Wel merk ik dat ik meer last van mijn klieren in de hals heb sinds de behandelingen.
Daniel
Actief lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 06 okt 2007, 23:59

Bericht door Daniel »

okay, ik begrijp het. Misschien dat die naalden iets induceren in het lichaam. Nog niet eens zo'n gek idee.
-Daniel-
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

nou, het heeft ook met zenuwbanen te maken, tenminste zo voelt het, je voelt het niet alleen op de plaats zelf, maar b.v. door de hele hand of been. En als je beweegt.........dan voelt dit niet lekker!!
Morgen moet ik weer, de vierde keer geloof ik. Ik moet zeggen, het lijkt beter te gaan. Ik slaap niet iedere dag meer langer en s'middags liggen heb ik ook al een tijdje niet meer gedaan, in ieder geval stukken minder. Misschien beetje bij beetje gaat het beter.
Daniel, ik vraag morgen eens waar hij precies prikt en waarvoor etc. Eigenlijk neemt hij ook verschillende plaatsen. Hij harmoniseert de boel in ieder geval. Het is in ieder geval een oosterse geneeswijze.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Voor de oosterse geneeswijze begint ook een westerse verklaring te komen.
Door zenuwen te prikkelen schijnt de produktie van de neurotransmitters Gaba en Serotenine te worden gestimuleerd.

Bij de mix van psychologie en acupressuur worden die neurotransmitters gestimuleerd en zorgen zij ervoor dat vrijgekomen stress ( bv angstsensaties) bij herinneringen niet meer opnieuw wordt opgeslagen.
Daardoor kun je aan dezelfde ( angstopwekkende ) situatie terugdenken, maar dan rustig blijven ipv van weer de spanning voelen.

Binnenkort hoop ik hier meer van te weten, ook mbt tot hoe het precies bij acupunctuur werkt.

Groetjes, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
reintje
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 jun 2007, 16:04

Bericht door reintje »

Hoe het precies zit weet ik ook niet, maar met accupunctuur kunnen ook bvb je organen ondersteund worden zodat die beter functioneren.
verwijderen van afvalstoffen is ook altijd een belangrijk issue.

Ik heb zelf in 1990 ervaren dat accupunctuur dingen kan oplossen die de reguliere geneeskunde niet kon vinden.
Ik kreeg van het ene moment op het andere pijn in mijn onderrug. Ik kon niet meer lopen, zitten en liggen was ook niet fijn. bewegen deed erge pijn. dokters, ziekenhuizen en experts konden niets vinden.
Na 3 maanden liggen met enorme pijn ben ik naar de accupunctuur arts van mijn moeder geweest.
2 dagen later was alle pijn weg. Als dat placebo was, maakt mij niet uit. Ik kon weer leven, studeren en had geen pijn meer.

Toen ik nog maar net ME had, had ik continue voorhoofdholte ontsteking. Weer naar die arts geweest. sindsdien al ruim 8 jaar geen voorhoofdholte ontsteking meer.

Dus ik ben zeker bereid om accupunctuur te proberen. Als het helpt is het meegenomen, en in ieder geval het gevoel dat ik veel probeer om (iets) beter te worden.

Ik ben gister weer begonnen met een behandeling. Dat worden 6 x een sessie, 1x per week.

ik ben benieuwd of het wat opleverd. ik laat het julli weten.
Groetjes, Reintje
Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

interessant allemaal zeg! is toch zo gek nog niet geloof ik,die accupunctuur! :wink:
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Ben vandaag dus weer geweest en heb ook wat info gevraagd. De behandeling was vandaag erg gevoelig, pijnlijk t.o.v. de vorige keer. Volgende week weer terug voor nummer 5.
De punten die hij pakt zijn per keer verschillend. Hij voelt zelf aan welke punten hij moet behandelen, vandaag vooral de gal, asperine(plek die met pijnverdragen te maken heeft), verschillende plaatsen voor pijn aan spieren, immumsysteem zit tussen de wervels 7 en 8, de rest ben ik even kwijt.
Maar het klopt, de zenuwbanen worden geprikkelt en daardoor het zenuwstelsel versterkt en de organen etc. die in die banen liggen ook geprikkelt, versterkt.
Volgende keer vraag ik verder voor info.
Daniel
Actief lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 06 okt 2007, 23:59

Bericht door Daniel »

Interessant. Ik vraag me af hoe ze vroeger hierachter gekomen zijn; waar te prikken met die naalden met bepaalde klachten.
-Daniel-
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Daniel schreef:Interessant. Ik vraag me af hoe ze vroeger hierachter gekomen zijn; waar te prikken met die naalden met bepaalde klachten.
-Daniel-
Ik denk bij toeval.
En experimenteren.

Verder zijn acupunctuurpunten vaak gevoelig als ze behandeld "willen" worden.
Dat is wel zo handig bij het vinden van het juiste punt.

Voorzover ik me kan herinneren werden kwalen gezien als gevolg van een blokkade in het energiesysteem. En ging men niet uit van de kwaal, maar wel van de verstoring in het energiesysteem.
En die verstoring in het energiesysteem kan weer gevonden worden middels die extra gevoelige punten.

Hartelijke groetjes, Henny
Laatst gewijzigd door Henny op 26 okt 2007, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

dat herken ik ook henny!
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Gevoelig zijn de plaatsen zeer zekers bij het opzoeken! Hij zit constant goed!!
Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

blijft wonderlijk vindt ik altijd!
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Vandaag voor de vijde keer geweest. Van te voren eens goed nagedacht over hoe het nu gaat. Dit ook kenbaar gemaakt. Het leek beter te gaan, maar de klachten blijven toch hetzelfde, helaas. Ik ben wel sterker w.b.t. de pijn. Maar ik merk dat ik de pijn en moeheid nu beter kan wegduwen en dat is net wat ik niet moet doen! Daar schiet ik dus niets mee op, hierdoor duw ik alle gevoelens weg, dus ik leef een beetje als een robot dan. Dat wil ik niet en dat werkt gewoon niet. Ik duw zo eigenlijk alle gevoelens weg, ook voor mijn man en dat kan echt niet, hij komt al zoveel te kort.
Dus we hebben besloten om maar te stoppen, hij merkt ook geen verbetering. Ik hield ook pijnklachten over van de naalden.
Was wel even emotioneel, daar ik dacht dat het beter leek te gaan. Maar het verdoezelt de klachten gewoon. Ok sterker worden is ook goed, maar niet sterker in het wegduwen van de klachten en dat was wel zo. Zo ga ik naturlijk ook telkens onbewust over mijn grenzen heen en dat werkt gewoon niet. Over een tijdje krijg ik dan weer de klap en dat is emotioneel gewoon moeilijk te verwerken en ik heb echt geen zin om weer in een zware depressie te zitten, dat ik ik me gewoon niet veroorloven.
Wel ga ik gewoon door met de homeopathie, daar merk ik vooral hormonaal iets van, ik ben een paar kilo kwijt!! En minder last van mijn gezichtshuid!! Dat vind ik ook al positief.
Over een maandje neem ik contact met hem op, over hoe het gaat.
Ik vind het nu voor al belangrijk om vooral labiel te blijven en niet helemaal in te storten.
Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

moeilijk he shavonne,dat soort beslissingen!? :(
Je wilt zo graag dat het helpt en dan (weer) moeten vaststellen dat het niet werkt..

Maar je hebt het in ieder geval probeert!

Misschien komt er vanzelf weer iets anders op je pad,wat beter bij je werkt.

Keep hoping!
Plaats reactie