acupunctuur

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
bambi
Beginner
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 mar 2007, 14:51

Bericht door bambi »

heeey, ik heb ook ervaring bij acupunctuur..ik reageer meestal vrij heftig als ze de naalden zet.Vorige week ben ik geweest voor mn vermoeidheid etc en de dag erna voelde ik me helemaal fit..had wat energie en kon rondje buiten lopen alleen die dag daarna ging het weer slechter en slechter..ga over 2 weken weer naar acupunctuur en vragen wat dat inhoudt. ben benieuwd.
what a beautiful day
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

hoi, heeft er op het moment iemand ervaring met acupuntuur?
Ik ben vandaag bij mijn natuurarts geweest en hij heeft vandaag pas de eerste keer acupuntuur toegepast. Ik voel me op zich goed, maar ik heb best rare pijnklachten, tintelingen, krampen, branden. Alsof de naalden er nog inzitten, zelfs typen doet piijn in mijn handen. Het lijkt wel of alle oude pijnen tegelijk opduiken.
Ik moet morgen bellen voor nieuwe afspraken, vraag ik ook of dit normaal is.
Hij heeft trouwens tijdens de acupuntuur ook een soort voetreflex massage toegepast, best gevoelig en raar.
Het zetten stelde niets voor, maar het gevoel van die naalden, bah, vies, raar.
Ik ben benieuwd naar de verdere latere uitwerking.
Ik had hier niet bewust voor gekozen, ik ga vaker naar deze arts, maar hij wilde nu toch acupuntuur proberen, nadat ik vertelde dat ik toch ME bleek te hebben.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Hoi Chavon,

Je hebt er niet zelf voor gekozen en je weet niet wat het je oplevert. Ik kan me je twijfels goed voorstellen.


En je hebt een reactie op de behandeling. Het doet dus iets met je.
Ik raad je aan om veel water te drinken en koffie en alcohol te vermijden.
Hooogstwaarschijnlijk is je lijf rommel aan het opruimen. Wat je kunt doen is:
Vertroetel jezelf en ga regelmatig even ontspannen liggen en je stel je dan voor dat er een grote schoonmaakploeg door je lijf gaat, moedig ze eventueel aan en zeg ze dat het voor jou prettig mag zijn.
En neem inderdaad contact op met je behandelaar.

Ik heb goede ervaringen met acupressuur.

Hartelijke groet van Henny
Laatst gewijzigd door Henny op 27 sep 2007, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
reintje
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 jun 2007, 16:04

Bericht door reintje »

Ik ben jarenlang bij een homeopaat/accupunctuur arts geweest. Hij is ook degene geweest die dacht dat ik ME had. (en bevestigd door reguliere arts, voorzover dat kan :-) )
Ik heb daar heel lang veel baat bij gehad en langzaam steeds beter geworden. Op een gegeven moment kon hij geen vooruitgang meer boeken en ben ik gestopt.
Vorige week ben ik weer eens bij een andere acupunctuurarts geweest. Die had in ieder geval een heel prettige manier van naalden zetten, daar voelde ik niets van :-)
Hij denkt dat hij me goed kan helpen met een verbetering in mijn energieniveau met ca 6 behandelingen in 6 weken achter elkaar. Na de herfstvakantie ga ik daarmee beginnen.
Ik verwacht niet dat hij me van ME af kan helpen maar wel dat het verbetering kan geven en vooral ook ondersteunig/verbetering bij hoofdpijn ed. En alle beetjes helpen.
Reintje
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

hoi, de uitwerking is vandaag best heftig, ik ben doodop. Heb nog gebelt, was vrij normaal, volgende woensdag ga ik voor de tweede keer.
Verder heb ik er ook homeopathie bij en heb twee andere soorten medicijnen bij apotheek bestelt. Die medicatie wordt zelfs vergoed, eens iets wat je niet uit eigen beurs hoeft te betalen van alternatieve medicatie. Behandeling wordt ook gedeeltelijk vergoed, maar dat wist ik van de andere alternatieve behandelingen.
Verder zei hij dat mijn hormoonhuishouding overhoop ligt en daardoor ook met mijn gewicht zit. Dit merkte ik zelf ook aan mijn huid, tegenwoordig veel last van puistjes en deze nooit eerder gehad, vreselijk, ik lijk wel in de puberteit.
Ik ben verder benieuwd naar de behandelingen. Ik ga er niet vanauit dat hij me kan genezen, want dan was dat wel al jaren eerder gebeurd, maar ik hoop wel op minder pijn en wat meer stabiliteit.
Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Bericht door Lijda »

@ Chavon ik lees dat je volgende week alweer gaat, moet het lichaam niet zelf eerst herstellen.
Ik dacht dat dit soort behandelingen 1 keer in de paar weken is.

Groetjes Lijda
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Ik heb er alle vertrouwen in dat hij dit goed doet, ik kom al jaren bij hem, maar heb nog geen ervaring met acupuntuur. Afwachten dus hoe het geheel gaat verlopen. En ik weet zeker, als hij ziet dat het even niet moet, dat hij zeer zeker niet zomaar gaat behandelen.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Ben vandaag de derde keer geweest. Het ging de laatste weken aardig. Vorige week was ik niet geweest en ging het ook minder. Ik ben benieuwd naar de uitwerking van vandaag.
Gebruikersavatar
superwoman
Actief lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 mei 2006, 16:24

Bericht door superwoman »

Meerdere keren geprobeerd met lange periode ertussen.
voornamelijk toen ik last van pfeiffer had vaak geweest.
Het hielp bij mij voornamelijk de eerste 5 x en daarna niet meer.
Meestal na die eerste 5 behandelingen goed resultaat, maar en paar dagen om dan weer "normaal" te voelen en dus weer terug gaan voor en nieuwe behandeling :wink:

Heb wel het idee dat zij een goede was, aangezien ze ook japanse(?)
tekens ging leren om zo het nog beter te begrijpen.
Ik bepaalde zinnen schijnen de tekens namelijk net iets anders bedoeld te worden.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Ik ben benieuwd of het bij mij langer effect heeft dan naar 5x niet meer.
De arts waar ik heen ga komt uit India.
Daniel
Actief lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 06 okt 2007, 23:59

Bericht door Daniel »

Hoi mensen,
Ik kan me eigenlijk totaal niet voorstellen dat acupunctuur helpt. Als je een virus hebt dan kunnen een paar naalden daar toch geen verandering in brengen? Of zie ik dit nu helemaal verkeerd?
Groet,
Daniel
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

@Daniel: Misschien niet nee, maar het ligt er ook aan wat de trigger is geweest in het krijgen van ME. Maar ik probeer vanalles.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

@ Daniel,
Naalden kunnen helpen om het lichaam meer energie te geven en het afweersysteem te versterken.
Het lichaam zelf doet het echte werk, niet de naalden.
Groetjes, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

ook ik heb meerdere keren accupunctuur gehad.
Nadat het gegeven was,was ik altijd wel moe en leek het dus dat
het wel wat doet.

maar daarna merkte ik er nooit zoveel van.. :(

het heeft toch ook met je meridianen (energiebanen) te maken!?
Toevallig ben ik nu met een soortgelijke behandeling bezig.

Die mevrouw meet met speciale apparatuur je meridianen en daarkomt een grafiek uit en kan je zien,waar er ,blokkades' zitten.
Die heft ze op dmv voedingssupplementen die ze eerst op je lichaam test.
Dus je krijgt alleen mee,waar je lichaam goed op reageert.

Klinkt allemaal mooi,maar merk er nog niet veel van... :cry:
En het kostte me 300 euro!!!!
Zoveel heb ik nog nooit hoeven te betalen!!
Ik ben er dan ook welk bijna 3 uur geweest,maar ja het consult was een vaste prijs,dus waren die verrekte voedingssupplementen weer zo achterlijk duur... :?

Dit is de zoveelste keer dat ik zoiets probeer en weer lijkt het niet te werken terwijl ik hier in het begin wel positief over was...
Maar ja,toch nog maar even proberen..

maar moet niet steeds zo duur zijn,want dat kan ik gewoon niet betalen...

xx
Gebruikersavatar
superwoman
Actief lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 mei 2006, 16:24

Bericht door superwoman »

blackcat , zoiets heb ik ook gedaan.
Je lichaam geeft idd aan wat je moet hebben....
Helaas geen resultaat hoor.... wel oplevingen gehad, maar denk niet dat het daardoor kwam....
Ik had er een goed gevoel bij, maar helaas.

Volgens mij heeft het bij m'n moeder wel geholpen. die had wat overgangsklachten die wel weg zijn en wanneer ze terug komen haar supplementen wel helpen.
Plaats reactie