's Avonds voel ik mij goed, batt opgeladen of valse energie?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

ikje schreef:heel herkenbaar,zoals poppetje al zei kan ik er ook 's avonds van genieten plannen te maken voor de volgende dag en ben ik er ook elke keer nog van overtuigd dat ik de dag nadien gewoon uit m'n bed ga springen alsof het niets is...

tot de wekker gaat,wat voor leuke of verplichte plannen ik dan ook heb... het duurd dan meestal een half uur tot een uur (soms langer) voor ik de kracht en de moed bijeen geraapt heb om echt uit bed te kruipen...
en zoals bij de meesten hier blijft dat brakke gevoel ook hier meestal hangen tot 18 a 19u waarna ik me meestal heel wat beter ga voelen. kan dan zo van de avond genieten dat ik er echt zonde van maak om weer te gaan slapen en opnieuw te beginnen...
Herkenbaar.
Maar anderzijds ben ik ook heel vaak moe om 19uur ongeveer, zo moe dat ik een dutje MOET doen. Dat kan komen door het eten... of door ???
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

ja, dat heb ik ook, ik zak dan zo weg
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

maar daarna wordt ik dan weer wakker en ga dan te laat naar bed wat slecht zou zijn bij uitgeputte bijnieren
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Eten is een van de meest vermoeiende handelingen die je doet op een dag, want heel je lijf moet aan het werk. Goed kauwen, armen optillen en wat dacht je van je spijsvertering! Het is redelijk bekend dacht ik dat velen een "dip" krijgen na het eten en "rozig" worden. Ik heb dat heel mijn leven al.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

even een vers onderwerp gestart: bijnieruitputting
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

is het niet bijnierschorsuitputting? Of anders nog hypoglykemie?
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
nokkos
Beginner
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 nov 2010, 17:00

Bericht door nokkos »

Heb meestal tot 10 uur s'morgens last van vermoeidheid. Daarna gaat het weg. Dan opeens tussen 4-5 en en s'avonds heb ik meer energie dan de hele dag.
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

dat wordt ook gemeld als typisch verschijnsel van bijnieruitputting
Plaats reactie