's Avonds voel ik mij goed, batt opgeladen of valse energie?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
nokkos
Beginner
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 nov 2010, 17:00

Bericht door nokkos »

Ik heb dit eerder ook gehad. Toen ben ik naar Nijmegen gedaan en moest vaste tijden van bed gaan aanhouden. Daarna geen last meer van gehad. Verder niets aan Nijmegen gehad. Ik denk dat dit meer aanwennen is.
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Bericht door yarwen »

Vroeger, heel lang geleden, voor ik ziek werd, werd ik wakker zo fris als een hoentje. Nu, bij het wakker worden, zo suf als een kieken. Alsof ik uitgeput word door te slapen. In de loop van de late namiddag voel ik mij het best.
Het voelt idd aan alsof de batterij na het wakker worden stillekesaan weer moet opgeladen worden.
Valse energie of niet, ik maak er in elk geval gebruik van om dan zo veel mogelijk te doen.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@San-34;

Wordt met "goed" toevallig "minder slecht" bedoeld in deze :?:
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Wij hebben veel tijd nodig om op gang te komen. 'Valse' energie lijkt het me niet, dat heb je als je op je reserve-energie bezig bent als je meer doet dan eigenlijk goed gaat; dan kan je vaak een beetje 'hyper' nog doorgaan.
Life smells...
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

Bericht door san-34 »

@verlorengezondheidman, ik bedoel idd minder slecht.

@asje dat doorgaan op hyper energie leer ik gelukkig steeds beter herkennen nu de echte grenzen nog haha
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@san-34 :lol: ja, blijft lastig. Het devies is steeds net binnen je grenzen blijven, dan blijf je zo stabiel mogelijk. Maar als je iets wil en kan doen buitenshuis wil je het ook gebruiken en ga je verder, het kan ook bijna niet anders. Dat doet iedereen die ik ken met ME. Dan leef je nog een beetje, als je al naar buiten kan hè.
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

Bericht door san-34 »

idd asje, je moet ook een beetje aan je geestelijke gezondheid denken dus af en toe ben ik eigenwijs. Ben vandaag lekker een paar uur met een vriend op een voetbaltoernooi geweest waa bekende trainers en scheidsrechters wedstrijden organiseren voor gehandicapten. Ben nu helemaal gesloopt maar geestelijk kan ik er weer ff tegenaan :D
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Zo is dat :) Morgen ben ik ook van plan er ff tegen aan te gaan, ik kom pas sinds een maand weer buiten na maan-den, dus ik wil van alles :)
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

ik ben bezig met het boek van wilson over bijnieruitputting
Enkele kenmerken daarvan zijn dat je niet echt wakker bent voor 10 uur s'ochtends,
je hebt een namiddagdip tussen 15.00 en 16.00 u en je voelt je beter na het avondeten

herkennen jullie dit?
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Uhm ik ben niet wakker voor 10u, hah. Ik kom pas mijn bed uit tussen 10 en 11, rond een uur of 1 moet ik weer een half uur tot een uur diep rusten, en dan afhankelijk van de dag nog eens rond 4 of rond 6u een uur/halfuur.
En dan rond half 12 in bed, en hopelijk iets na den 12en in slaap.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

Ben je wel getest op bijnieruitputting?
(spuugs/cortisoltest)
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

ik herken het trouwens wel hoewel het met LDN stukken minder is
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

greta schreef:ik ben bezig met het boek van wilson over bijnieruitputting
Enkele kenmerken daarvan zijn dat je niet echt wakker bent voor 10 uur s'ochtends,
je hebt een namiddagdip tussen 15.00 en 16.00 u en je voelt je beter na het avondeten

herkennen jullie dit?
Herken het helemaal!!!! Maar de huisarts ziet me al aankomen.......
Toch iets dat ik wel in gedachten wil houden.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

greta schreef:Ben je wel getest op bijnieruitputting?
(spuugs/cortisoltest)
Wacht nog op uitslag van 24u-urinetest.

Maar afgezien daarvan, weet ik niet of het me veel vooruit gaat helpen hoor. Iedereen met ME moet toch wel eens om de paar uur gaan rusten, dus of mijn 'rustschema' nu zo betekenisvol is vergeleken met dat van ME'ers zonder cortisoltekort of niet weet ik niet.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

er zijn meer symptomen van eventuele bijnieruitputting waar ik verder op in zal gaan bij het ondewerp "adrenal fatique"

Vlinder, je kunt de speelkseltest via een natuurarts laten doen
Plaats reactie