mijn lieve zoontje van bijna 9

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Gebruikersavatar
daantjuh
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 apr 2011, 10:41
Locatie: Rijnsburg

mijn lieve zoontje van bijna 9

Bericht door daantjuh »

Oké ik weet het even niet meer. Ik vraag jullie hulp wat betreft mijn zoontje Rik.
Ik zal het even kort vertellen:

4 weken geleden heb ik zijn schildklier laten controleren.
uitslag: tsh van 8,55
vrij t4 van 18
anti tpo geen
bse 15.
Conclusie huisarts: subklinische hypotheroidie

Ik naar de kinderendocrinoloog met hem in het LUMC
weer bloed geprikt.
uitslag:
tsh van 3,99
vrij t4 van 17,6
Conclusie LUMC: waarde binnen referentiegebied. We gaan niet behandelen.

Ik vandaag naar de huisarts. Wil ook niet behandelen. Ging wel akkoord met een uitgebreidere bloedtest (wat dat ook wil zeggen bij de huisarts)
Maar adviseerde ook om is bij de ggz langs te gaan. Ik werd zo boos en verdrietig!
Ok ik vind het prima, doen we dat.
Mijn man werd enorm boos. Wat denken ze wel niet.

Ik ben er van overtuigd dat dit het begin is van aftakeling van zijn schildklier. Mijn zus en ik hebben hashimoto.

Zijn klachten: DIkker geworden, traag wisselen, trage stoelgan, met perioden pijn in zijn keel (op de plek van de schildklier), depressieverig, traag, veel buikpijn.
Ik vind het zo erg dat hij zich zo ontzettend rot voelt. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik loop overal tegen een muur op.
Ik dacht aan dokter van Loon (tenminste dat werd mij geadvisseerd en dacht toen Oh ja die heb je ook nog). Helaas is de praktijk van dokter van Loon nu gesloten tot eind augustus. Maar ik heb ook begrepen dat hij een patientenstop heeft.
Kan iemand mij helpen?

groetjes, Danielle
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi lieve daantjuh,

Ik begrijp goed jouw ongerustheid over jouw zoontje en helemaal prima (!), dat je hier ook nog even om raad vraagt :wink:!

Ik vind het niet goed klinken over jouw zoontje. En wat mij opvalt, is dat die TSH (8,55 naar 3,99) wel heel erg sterk wisselt in korte tijd.
Het kan ook zijn, dat hij van Hypo-naar Hyper (dat doet mijn sk, dankzij de ME/cvs :wink:) wisselt en daar kun je heel naar/ziek van worden. Maar, de klachten die jij noemt lijken zeker op Hypothyreoïdie.
daantjuh schreef:Zijn klachten: DIkker geworden, traag wisselen, trage stoelgan, met perioden pijn in zijn keel (op de plek van de schildklier), depressieverig, traag, veel buikpijn.
En dat de artsen weer eens zeggen: "dat alles goed is, want de bloedwaarden liggen tussen de referentie-waarden, dus u moet niet zo zeuren (overbezorgde moeder), en gaat u maar naar de psycholoog/ggz", daar word ik zo boos :evil: van. Zij moeten verder zoeken als er klachten zijn bij jouw zoontje en zeker als jij Hashimoto hebt en ook in de familie zit!

Maar, neem zélf maatregelen, meis, en laat het er niet bij zitten. Hoe eerder je er bij bent ook met een behandeling/medicatie, des te beter voor jouw zoontje.
Ga geen jaren zitten afwachten, totdat de bloedwaarden helemaal verkeerd zijn, want tegen die tijd is hij (dood)ziek.
Dr.vL is erg goed, die ken ik persoonlijk, maar hij heeft voorlopig inderdaad een patiëntenstop.

:idea: Maar, wat dacht van Dr.M. waar je zelf ook bij bent?......
Snel een afspraak gaan maken met jouw zoontje bij Dr. M., dan kom je zeker al verder en je kunt altijd nog naar Dr.vL gaan als er weer plaats komt.

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 21 jul 2011, 15:36, 4 keer totaal gewijzigd.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

mijn lieve zoontje van bijna 9

Bericht door marlène »

Hallo Daantjuh

lees even mijn artikel over hypothyroidie hier:
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... &start=810

http://opstaanmetmecvs.blogspot.com/201 ... mager.html

Je kan ook druppels nascent iodine (jodium) geven, deze kan je bestellen bij www.magneticclay.com

Om te weten of je het effectief nodig hebt, kan je een druppel aan de binnenkant van de armplooi doen bij het slapengaan. Als de druppel geresorbeerd is tegen de volgende ochtend, heeft het lichaam de jodium echt nodig. Kinderen hebben minder nodig dan volwassenen. De dosissen staan netjes vermeld op hun website.

Ik gebruik bv 6 druppels op een nuchtere maag, mijn zoontje van 7 drie.

Vroeger werd jodium als medicijn gegeven toen men niet wist wat mensen hadden maar omdat bleek dat jodium telkens werkte. Het is pas toen men de werking van jodium ontdekte, dat men begreep dat het een uniek mineraal is dat de mens nodig heeft om te functioneren.

Hopelijk kan je snel terecht bij een arts voor een verdere behandeling.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
daantjuh
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 apr 2011, 10:41
Locatie: Rijnsburg

Bericht door daantjuh »

dankje Louisa. Ik ben zo ontzettend verdrietig en boos! Mijn man ging heel erg schelden toen ik vertelde van de ggz. Maar ik ga wel! Ik zal ze is laten zien wat ik er van vind.
Het is zo hopeloos. Telkens tegen een muur oplopen. Zo moeten knokken...eerst voor jezelf en dan ook nog voor je kinderen. Maar ik laat hem dus echt niet zo leiden als dat ik gedaan heb.
Een tsh van 3,99 is gewoon goed zeggen ze! referentiewaarden 0,4-4!
Mijn man zijn tsh is ook toevallig nagekeken en die was 0,9. Hij is gezond! Dat is een normale waarde! Geen 3,99.
Ik wil graag bij van Loon omdat hij zo goed met schildklier is. M. ook natuurlijk, maar L. is ook internist.
Heb net mijn zus gesproken. Zij heeft altijd erg heldere kijk op dingen en heel eerlijk. Zelfs zij vond het TE ver gaan.
Oh jongens ik heb zo'n verdriet. Gaat echt als een dolk door mijn hart heen.
Gebruikersavatar
daantjuh
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 apr 2011, 10:41
Locatie: Rijnsburg

Bericht door daantjuh »

Bedankt Marlene. jodium heb ik toevallig staan. Ik zal de test bij hem doen vanavond. Ik ga even je linkjes lezen.
Ik lees jouw site altijd erg graag by the way :-)
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi daantjuh,
daantjuh schreef:Ik wil graag bij van Loon omdat hij zo goed met schildklier is. M. ook natuurlijk, maar L. is ook internist.
Heb net mijn zus gesproken. Zij heeft altijd erg heldere kijk op dingen en heel eerlijk. Zelfs zij vond het TE ver gaan.
Oh jongens ik heb zo'n verdriet. Gaat echt als een dolk door mijn hart heen.
Dat is inderdaad het grote voordeel van vL, dat hij ook internist is. Je kunt hem misschien een mail sturen en de situatie uitleggen en misschien kan er dan toch een oplossing worden gevonden? Ik wéét het niet, maar je kunt het altijd proberen.

En ga in de tussentijd naar Dr. M. met jouw zoontje, hij kan in ieder geval uitgebreider (bloed) onderzoek doen en behandelen met medicatie en/of supplementen, waar jouw zoontje van op kan knappen.
En als vL dan weer ruimte heeft, kun je alsnog overstappen.

Het is namelijk één groot drama om in Nederland een internist te vinden, die wel wil behandelen bij een Subklinische Hypothyreoïdie. Je moet kennelijk wachten totdat je (dood)ziek bent.
En, meis, je hebt gelijk, die waarden van de TSH zijn niet goed!
En het prikken is een moment opname, volgende week kan de TSH wel weer op 6 zitten, zeker als het zo wisselt.

Bij HmnH hoef je dat ook niet te gaan vragen en/of om advies en hulp te vragen, want daar word je voor gek en idioot verklaard.

Er zijn een paar internisten in Nederland die het wel willen behandelen, maar dat is zoeken naar een speld in de hooiberg. Jouw zoontje heeft al de begin perikelen van dat de schildklier het niet goed doet en hij heeft er al duidelijke klachten van.

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 21 jul 2011, 15:53, 2 keer totaal gewijzigd.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
daantjuh
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 apr 2011, 10:41
Locatie: Rijnsburg

Bericht door daantjuh »

Ja zo zie ik het ook. De ziekenhuizen houden elkaars protocollen aan, dus dat zie ik niet zitten. Je had altijd dokter Vulsma in het amc, die wel zou behandelen. Maar de man is met pensioen.
Dokter van Loon heb ik al een mail gestuurd en wacht dat eerst even af.
pfffffffffffffffffff.....
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Sterkte Daantjuh,
Van de zotte dat ze niks willen doen voor je zoontje, terwijl Hashimoto in de familie zit.
Ik hoop dat je gauw ergens hulp vindt.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi daantjuh,

:wink: Mooi dat je al een mail hebt gestuurd. Ik ben benieuwd!
Die Vulsma was toch ook een kinderarts? Maar, daar kun je niet meer naar toe, als hij met pensioen is, jammer.

Veel sterkte!

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 21 jul 2011, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
daantjuh
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 apr 2011, 10:41
Locatie: Rijnsburg

Bericht door daantjuh »

dankje felixloena. Ik hoop ook snel hulp te vinden.
Gebruikersavatar
daantjuh
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 apr 2011, 10:41
Locatie: Rijnsburg

Bericht door daantjuh »

Ja hij was kinderendocrinoloog
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

daantjuh

als je jodium hebt staan, oppassen dat je geen ontsmettingsjodium gaat slikken ;) maar wel degelijk "nascent iodine"
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
daantjuh
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 apr 2011, 10:41
Locatie: Rijnsburg

Bericht door daantjuh »

Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi daantjuh,

Marlène bedoelt het goed, maar ik zou toch eerst een arts consulteren en niet zo maar beginnen met jodium als je niet precies weet wat die schildklier nu aan het doen is en/of er nog niet meer meer mis is.
Het is goed om bij jouw zoontje ook eerst bloed te laten prikken voor vitamine B12 en vitamine D want die tekorten komen ook vaak tegelijk voor bij een schildklier probleem. En dat is vaak ook een familiair(e) probleem/aandoening.

Daar kan Dr.M en/of vL beter eerst naar kijken, voordat je met iets zelf gaat beginnen.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
daantjuh
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 apr 2011, 10:41
Locatie: Rijnsburg

Bericht door daantjuh »

Nou nee, maar wilde die test even bij hem doen. Ben ik wel benieuwd naar.

Vitamine b1 b6 en b12 worden mee geprikt. D had ik gevraagd, maar heeft ie gewoon niet aangekruist.
Tja who am I hè?!

groetjes!
Plaats reactie