wat zijn goede waarden bij een schildklier

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Deze waardes zijn van 14 dagen geleden.
En ik heb contact gehad met de B12 stichting en zij vertrouwde deze waardes niet. Zij vond het ook naar laag wijken vandaar.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Mijn B12 was namelijk getest maar nou blijk ik WEER niet op actief B12 te zijn getest pffff. Ik vind bloedprikken al een crime. Mijn huisarts wil overal aan meewerken dat wel alleen heeft hij niet overal kaas van gegeten helaas.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Zij vond het neigen naar een subklinische hypothyreoïdie
emootje
Actief lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 jul 2010, 09:53
Locatie: Lunteren

Bericht door emootje »

daantjuh schreef:merk je zelf ook verschil? Ik bedoel qua schommelingen?
Ik weet nog van mezelf dat ik periodes had dat ik gewoon bijv. zelfverzekerd was en dan weer een periode heel onzeker....
Is er nooit antistoffen getest?
Het kan best dat het heel erg schommeld hoor.
Antistoffen zijn nooit getest, misschien moet ik dat een keer laten doen.
Mijn symptomen zijn vrij stabiel. (vermoeidheid, misselijkheid, branderige huid).
Verder heb ik het altijd koud en de koude verergert de misselijkheid en de branderige huid (neuropathie door hypothyreoidie?)
Gebruikersavatar
daantjuh
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 apr 2011, 10:41
Locatie: Rijnsburg

Bericht door daantjuh »

sterre schreef:Mijn TSH was 3, vrij T4 13,3 , T3 2,1. Niks aan het handje volgende de huisarts. Toch voldoe ik aan het rijtje klachten. Is het mogelijk dat ik toch last van mijn schildklier heb? of is dat uitgesloten met deze waardes?

Groetjes,
Sterre
te snel met deze waardes???? nou nee hoor eerder te traag
Gebruikersavatar
daantjuh
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 apr 2011, 10:41
Locatie: Rijnsburg

Bericht door daantjuh »

oh hahaha sorry zit helemaal verkeerd te lezen. Zit nu te eten hahaha moet ik ook niet doen
Gebruikersavatar
Feline
Actief lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 08 jul 2011, 22:41

Bericht door Feline »

haha, Daantjuh, lastige combi, eten en forummen tegelijk! :lol:
marlène schreef:Als je immuunsysteem overuren draait, verbruikt het heel veel energie dus kans dat je alles opbrandt en een pannelat bent.
Hoi Marlène,

zou je me kunnen uitleggen wat je bedoelt? Ik heb heel weinig kennis van het immuunsysteem hoor. Waar kun je aan merken dat het overuren draait?
Ik dacht zelf omdat ik al iets van 12 jaar niet ziek ben geweest, in de zin van koorts, griep etc, dat m'n immuunsysteem juist niet zo actief is. maar misschien zit het toch anders?

Ik heb trouwens de afgelopen dagen een heel pakket formulieren (vragenlijst) ingevuld voor Dr. Musarella, en die vraagt ook standaard of je even de Barnes Test wil doen. Echt goed.
had die toevallig dus net gedaan.(anders moest ik weer een maand wachten) :)
"There's a world we've never seen.
There's still hope between the dreams
The weight of it all, could blow away with a breeze"
-- Jack Johnson --
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ negen

hier heb je al een voorbeeld:
http://www.seniorennet.be/Dossier/Vital ... ziekte.php
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
daantjuh
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 apr 2011, 10:41
Locatie: Rijnsburg

Bericht door daantjuh »

ha negen, wat goed dat je naar dokter M gaat.
Ben heel benieuwd!
Maar je hebt toch ook nog een afspraak bij de internist vrijdag?
Probeer dan dat deze een zo uitgebreid bloedonderzoek bij je doet, dan kan je die alvast overslaan bij Musarella en de lijst meenemen naar hem.
Gebruikersavatar
Feline
Actief lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 08 jul 2011, 22:41

Bericht door Feline »

Ja, ik wist toch al dat ik uiteindelijk ook graag naar dokter M. zou willen gaan, wat er ook bij de internist uitkomt, dus ik dacht; ik start dat traject ook vast op, anders duurt het allemaal zo lang he. :wink: Hij zit ook in Groningen trouwens he? Errrug fijn, aangezien ik daar woon! :D

Zal proberen zoveel mogelijk te laten testen door de internist, maar weet niet in hoeverre dat lukt, ik ben vaak een beetje verlegen in dit soort situaties. :oops:

Heb wel al een lijst gemaakt met mijn klachten en wat ik graag onderzocht zou willen hebben.
"There's a world we've never seen.
There's still hope between the dreams
The weight of it all, could blow away with a breeze"
-- Jack Johnson --
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik hoop dat het vals alarm is en een fout in het laboratorium. Ze hebben opnieuw bloed geprikt om zeker te zijn. Ze gaan nu ook na of hij de schildklier antistoffen maakt waardoor de hypofyse zo hard gaat werken.
Een auto-immuunziekte kunnen we anders wel missen ...
Pech gehad, de zoon maakt superveel antistoffen aan. Hij heeft een auto-immune hypothyroïdie. Ik vermoed dat ze HAshimoto bedoelen?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
daantjuh
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 apr 2011, 10:41
Locatie: Rijnsburg

Bericht door daantjuh »

ja dat is hashimoto. Sterkte! rustig opbouwen van de medicatie he!!
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Pfff wat een ellende nou weer Marlene.
Nou het bester er maar weer van hopen.
maar die jongen zal zich niet al te best voelen denk ik.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Zou ik dan last van mijn schildklier kunnen hebben met mijn waardes als ik dan al zie dat de zoon van marlene een ths 80 heeft? Dan stelt dat van mij toch niets voor?
Gebruikersavatar
daantjuh
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 apr 2011, 10:41
Locatie: Rijnsburg

Bericht door daantjuh »

ho sterre, dat is niet waar. Ten eerste is ieder mens verschillend en heeft zijn eigen waarde waar hij/zij zich het beste bij voelt. Dan heb je nog het geval van een "falende" arts.....wie weet hoe lang hij er al mee loopt?

Ik had toen het bij mij ontdekt werd een tsh van 25, maar misschien had ik die dag er voor wel een andere waarde.
Mijn zoontje schommelde de afgelopen weken tussen de 8,5 en de 4. En ik zie echt heel duidelijk dat het niet goed met hem gaat.

Dus Sterre het kan wel hoor. Niet onzeker zijn over je eigen gevoel.

Ik heb ook wel eens iemand gehoord met een tsh van 200!!! Die zag wel helemaal geel hoor hahaha
Plaats reactie