Diederik bij De Meirleir

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Hé Diederik, ik miste je al, fijn dat het redelijk gaat.
Hij geeft ook aan dat we op moeten houden om chronische lyme- patienten te behandelen als een infectieuze ziekte.
Het is fout om late stage Lyme disease te zien als een infectueuze (bacteriële) ziekte, maar eerder als een... nu ben ik het woord kwijt maar het zal wel iets zijn geweest als immuunziekte of iets dat daarop leek.
Aldus DMl. Opmerkelijk, en dezelfde visie als veel andere onderzoekers in de US. Borellia als één van de infectieuze agens, leidend tot auto-immuunziekte ofwel ME?
Life smells...
elias
Actief lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 12 okt 2012, 20:00
Locatie: Gelderland

Bericht door elias »

Sander ik ben eens met wat je zegt over rituximab :D
''sometimes the hardest thing and the right thing are the same''
Gebruikersavatar
sander107
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 okt 2013, 16:18

Bericht door sander107 »

Dankje elias :D
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

sander107 schreef:Ik had nog een vraag aan jou Diederik. Je geeft aan dat je in Augustus flink vooruit bent gegaan. Komt dit door het antibioticum Ketek??
En welke behandeling heb je daarvoor gevolg bij DML? en wanneer had je de eerste verbeteringen??

Dat is een net iets te lange uitleg om zo vlak voor het slapen nog te doen (aka 40 forumpagina's lang :P ) en morgen vertrek ik op reis voor een weekje, maar ik zou moeten proberen om er over een week nog eens op terug te komen als het dan nog relevant is...
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

Heeee Diederik,
waarschijnlijk zie je mijn bericht psd over een week - op zn vroegst - maar heerlijk te horen dat het goed gaat en dat je met gepaste passen de stijgende lijn doorzet
Have fun !

mbt conclusie DML - dit heb ik inmiddels ook geconcludeerd. Ik gok dat als je gezonde mensen test oo borrelia en bartonella even veel positieven zullen uitkomen als bij ons.
Het immuun stsreem is kaduuk waardoor we ziek zijn. Maat uiteraard moeten de vreemde agenten het kijf uit.
Bijzonder day DML steeds meer uit de alternatieve geneekunde put. Waarschijnlijk ook omdat reguliere medicijnen te duur zijn en slecht s op specifieke gevallen voorgeschreven mogen worden.

grts
~
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik denk dat hij zoekende is naar de beste behandeling ...
Life smells...
Gebruikersavatar
sander107
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 okt 2013, 16:18

Bericht door sander107 »

Hoi Diederik,

Ik zag dat je weer actief was op het forum. Misschien dat je dan nog op mijn vragen terug wil komen als je dat wil. Het gaat om het volgende bericht:
Ik had nog een vraag aan jou Diederik. Je geeft aan dat je in Augustus flink vooruit bent gegaan. Komt dit door het antibioticum Ketek??
En welke behandeling heb je daarvoor gevolg bij DML? en wanneer had je de eerste verbeteringen??
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Gisteren de eerste AB-vrije dag in 16 maanden tijd!! Benieuwd hoe dat de komende weken gaat vallen qua "afkickverschijnselen".
Sinds afgelopen woensdag ook al aan de 'druppels' begonnen, voorlopig voel ik mij in elk geval nog hetzelfde.


@Sander:

Mijn vooruitgang in augustus was vermoedelijk inderdaad door de Ketek, + het feit dat ik daarvoor aan de Clarithromycine zat waarvan veel mensen aangeven dat ze er tijdelijk slechter van zijn, dus daarmee te stoppen helpt dan ook ;)
De Ketek ging ongeveer zo: eerste week voelde ik mij plots een stuk beter. Toen 3-tal weken een soort vage herx [volgens de bloedresultaten toch, zelf dacht ik dat het gewoon een slapte/sufte was maar in die weken is net bloed getrokken die plots een opstoot van inflammatie laat zien die door DML vertaald werd als duidelijke herx], en dan maanden 2-3-4 weer erg goed.


Mijn eerste verbetering bij DML was eigenlijk al direct/meteen, op dat vlak heb ik wel geluk gehad. Ook het feit dat ik dus voor de Lyme/Bartonellabehandeling al een stuk ben vooruitgegaan, zal wel hebben bijgedragen aan het feit dat ik de lange AB zo goed doorstaan heb.


'meteen/direct' betekent natuurlijk niet letterlijk vanaf dag 1, maar wel al de eerste maanden dus.



Over enkele weken zal ik exact 3 jaar geleden begonnen zijn met het dieet, en dan enkele weken + 1 maand ook met de eerste medicatie, supplementen & B12. (winter 2010-'11)

Op dat moment sliep ik meestal nog 16+ uren/dag, kon ik niet langer dan 5 min rechtop zitten of langer dan 5 min interactie hebben met iemand en was de brainfog nog zo dik dat zelfs idioot simpele vragen als 'hoe heet jij' een goeie minuut nodig hadden om door te dringen en "vertaald" te worden.

Dat kwam dus al vrij snel langzaamaan verbetering in, maar die kan ik even moeilijk spontaan kwantificeren voor die eerste maanden (is ook al 3 jaar geleden).
Tegen de zomer was ik in elk geval helder genoeg om hier op het forum te kunnen schrijven, al zat ik toen nog wel de hele dag in een hoek van 45° ipv rechtop zoals nu. In de herfst kon ik weer 1 avond/week wat sociaals doen met de vriendengroep van mijn neef (kaarten), toen moest ik nog wel plat gaan liggen om de 2 spelletjes en mn moeder moest me zowel brengen als afhalen met de auto. En echt veel meebabbelen met de groep kon ik nog niet maar het was toch al beter dan 24/7 alleen thuis zitten.

Tegen diezelfde winter (2011-'12) was ik weer een stuk fitter, en dacht ik zelfs 1x/week te kunnen gaan zwemmen voor 20 minuutjes, maar daar crashte ik toch wel te zwaar van en ben ik dus na een paar x mee gestopt.
Aangezien het toen wat plateaude en bepaalde bloedwaardes richting een intracellulaire infectie wezen, is die lente opnieuw getest op Lyme, Barto enz, waarvan alleen die tweede positief was en in juli 2012 ben ik dan ook effectief met de nonstop AB gestart. Op dat moment kon ik ongeveer 2-3 uur vol meedraaien onder de mensen, op familie-etentjes bvb. en dat een 2-tal dagen/week.

Op de AB tegen Barto heb ik goeie sprongen gemaakt zo rond maand 3-4 (herfst '12) en 7-8 (winter '12-'13), en toen kon ik ondertussen ook alweer het grootste deel van de tijd rechtop zitten, die duizeligheid was toen min of meer weg, en ook mijn darmen en intoleranties waren een stuk afgenomen in die maanden.

Maar ook toen weer plateau en nog steeds tekenen van infectie hoewel de Barto in theorie grotendeels weg zou moeten zijn na 8-10 maanden, een nieuwe test op Lyme gaf 1 positieve band (p41 iirc) maar die was niet genoeg voor een diagnose [al was hij wel zeker, enige andere optie was syfilis maar dat vond hij niet waarschijnlijk ;) maar in theorie mocht hij op basis daarvan alleen dus geen diagnose stellen]; test in Augsburg daarna was voor hem wel afdoende bewijs.

Toen met de clarithromycine dus even een slechtere periode, en dan sinds de zomer/Ketek weer op het goede pad (en sinds gisteren klaar met de AB).

Op dit moment kan ik 3-4 dagen/week op pad als ik niet te slecht slaap, kan ik zonder al te zware problemen 8-9 uur wat doen als ik op de bus tussendoor ff rust (zoals gisteren) en weer lichte fysieke activiteit aan al blijft die laatste de moeilijkste; maar mijn conditie is momenteel ook wel bijna 0 na zoveel jaren bankhangen.

Van ABs heb ik dus lang niet alleen Ketek gehad, daar zijn nog maanden van dingen als Rifampicine, Azithromycine, Doxycycline, Clarythromycine, Minocycline enz aan voorafgegaan.


(dat is even een erg beknopte samenvatting van de afgelopen 3 jaar)
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
sander107
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 okt 2013, 16:18

Bericht door sander107 »

Bedankt voor de beknopte samenvatting van je ziekteverloop. Je bent dus flink vooruit gegaan bij DML. Van nog geen 5 min. rechtop kunnen zitten naar 3/4 dagen in de week op pad gaan en 8/9 uur per dag wat doen dan. Toch wel een succesverhaal te noemen.
Ik zit nu sinds 4,5 maand aan de claritromycine en rifampicine. Ik voel nu echt de eerste verbetering. Ik kan weer dagen op pad gaan. Bijvoorbeeld naar de stad of een keer naar het cafe en dat soms ook nog op dezelfde dag. Dus ik voel nu wel verbetering met de claritromycine. Dit had DML ook voorspeld dat ik rond deze tijd verbetering zou krijgen. Wel heb ik iets meer spier en gewrichtspijn gekregen.

Aangezien DML sinds kort de Samento/Banderol behandeling van Eva Sapi en Lee Cowden voorschrijft ben ik benieuwd of mensen na een aantal maanden hier al verandering van merken? In positieve of in negatieve zin? Het is toch weer een nieuw gebied?
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Ja, spier- en gewrichtspijnen had ik eigenlijk nooit last van, tot ik aan de behandeling begon. Raar hoe dat kan gaan ;) maar ik neem het er voorlopig graag bij (is ook wel weer geminderd), dat zal uiteindelijk wel weer wegtrekken zodra alles uiteindelijk tot rust komt, en de baten van de vooruitgang zijn uiteraard nog steeds veel belangrijker dan af en toe stijve vingers erbij enz.


Toch goed om te horen dat het al zo snel de goeie richting uitgaat, in theorie zal dat inderdaad rond maand 4 kunnen beginnen maar er zijn er toch ook velen die echt veel langer erover doen voor ze wat merken, daar is moeilijk wat algemeens over te zeggen. Of zat je al aan andere AB hiervoor, en bedoelde je 4,5 maanden aan deze specifieke AB (en dus niet 4,5 mnd totaal)?
Veel mensen vinden Clarithromycine erg nasty trouwens (waaronder ik), maar Rifampicine was ik ook erg goed mee geholpen.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
sander107
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 okt 2013, 16:18

Bericht door sander107 »

Ik zat hiervoor niet aan andere AB. Ik ben eigenlijk vrij snel na mijn eerste klachten bij DML terechtgekomen. Daar heeft eigenlijk geen 6 maanden tussen gezeten. Dus mijn immuunwaarden waren ook nog binnen de grenzen enzovoort. En ik heb gelijk claritromycine en rifampicine gekregen en daar zit ik nu 4,5 maand aan. Ik ervaar eigenlijk hetzelfde als jou, want ik had ook geen spierpijnen tot dat ik aan de antibiotica begon. Wel goed om te horen dat het ook weer verminderd. Als het niet verminderd is altijd LDN of zuurstof een goede optie, maar daar probeer ik nog even mee te wachten. Verder ben ik dus nog jong en al vroeg bij DML gekomen. Dit kan ook een reden zijn waarom ik zo snel reageer.

Ik heb ook nog een vraag aan jou Diederik. Jou immuunwaarden zag ik aan het begin van dit topic waren erg slecht aan het begin van de behandeling. Ik zag dat sCD14 zelfs meer dan 15000 was. Ik zou graag een overzicht van je zien hoe deze waardes en ook cytokines en CD57 enzovoort zich over de tijd hebben ontwikkeld bij jou?? Zou je daar een kort overzichtje van kunnen geven.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Cytokines is erg veel werk dus ga ik even nu niet doen [dat zijn alles samen 50-100 waardes verspreid over tientallen bladzijden], maar die sCD14 en CD57 is gemakkelijk;


CD57 had ik voor iemand anders recent nog opgezocht dus die heb ik hier klaarliggen:

23-10-2010: 237 eerste doorlichting bij DML
23-05-2012: 175 naar aanleiding 'iedereen hertesten op Bartonella/Borrelia'
03-10-2012: 90 na 2-3? maanden AB tegen de Bartonella
18-07-2013: 97 na 11 maanden AB totaal, en een 2-tal? maanden specifiek positief op Borrelia

dus hoewel nog steeds binnen de ref-waarden (60-360) wel duidelijk effe 'ingestort'; daar ging ik in februari volgende keer nog achter vragen.



sCD14 ken ik niet 100% vanbuiten maar wel bij benadering, wat ook wel genoeg zegt aangezien het over duizendtallen gaat meer dan over het exacte cijfer na de komma
3 jaar geleden dus 15000+ pre behandeling
1 jaar later 7800+
en recent deze zomer onder de 2500.
(ref waarde 5000-2500 als ik het goed heb, daar zat ik net onder met iets tussen de 2200 en de 2500)
Ik weet weinig.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

`Mooi, diederik dat je zo goed vaart.

==23-05-2012: 175 naar aanleiding 'iedereen her-testen op Bartonella/Borrelia' ==

Min zoon werd op ons verzoek ook eind okt 2012 daarop hertest bij DML.

Mijn vraag is nu of dit inderdaad met de PCR test gebeurde en is de LTT niet NOG betrouwbaarder?
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Daarover kan ik mij moeilijk uitspreken :)

Voor Borrelia is noch een PCR, noch een LTT 100% waterdicht; al ken ik wel meer mensen die positief testten met de LTT. Maar daar bestaan even goed valsnegatieven.

Voor Bartonella ken ik geen ervaringen met een eventuele LTT als die bestaat, alleen met de PCR.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

Volgens mij verschilt de kwaliteit van PCR ook erg per labo. DML doet die via RedLabs als ik het goed heb, die zijn prima.
Plaats reactie