VPRO Noorderlicht bekijkt bwuste artikel NRC!

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
b0lino
Actief lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 18 apr 2006, 20:40

Bericht door b0lino »

Ik kan de link niet openen, dus kan niks zeggen over het programma..
..Dansen moet je, mijn kind..
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Probeer anders via de algemene site v.d. VPRO te komen, misschien lukt dat.

Maar ja, het is al een oud programma, dus weet niet of het misschien daar aan ligt.
Gebruikersavatar
Mayo
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 okt 2006, 14:10

Bericht door Mayo »

Kan t ook niet vinden, helaas
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ik controleer ff of mijn gegevens wel kloppen....
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ja, ze kloppen, dus waar dat aan ligt weet ik niet.

Zijn er mensen die wel dit programma konden kijken? Of die dan vervolgens weten, hoe het wel bekeken kan worden? Ik ben een totale digibeet....nou ja beetje dan, anders zat ik hier natuurlijk niet.
Musicchris
Beginner
Berichten: 95
Lid geworden op: 07 dec 2005, 19:10

Bericht door Musicchris »

Probeer eens om een / achter de link te zetten. Dus: www.noorderlicht.vpro.nl/afleveringen/3459270/

Anders kan je ook eens proberen om via www.noorderlicht.vpro.nl bovenin bij zoeken CVS ofzo in te typen. Op die manier ben ik er ook gekomen. Het stuk heet: de vermoeidheid moe.

Ik heb het zelf niet beluisterd omdat ik geen realplayer heb en nog even te lui ben om het te downloaden. Wel heb ik de artikelen die erover gaan gelezen. Vooral over dat RNAse L-enzym vond ik wel interessant. Weet iemand of men daar nog iets mee doet?

Annac, ik vind het goed dat je er zo achteraan gaat. Ik ben heel benieuwd of er ook inderdaad iets uit gaat komen... Houd ons op de hoogte!
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Alleen De`Meirleir doet er in Europa wat mee, maar hij wordt danig tegen gewerkt.....

En ja, dank je, Christine, ik ben erg verbeten om het vooroordeel over ME de wereld uit te werken en ben daar dan ook regelmatig mee in de weer. Alleen die rottige NCRV, die ik 3 x een mailtje heb gestuurd t.a.v. Cees Grimbergen heeft niet eens het fatsoen kunnen opbrengen ff terug te mailen....Had Balkenende het niet over normen en waarden? "t Is een keurig mailtje, dus verwacht ik iets terug.

Daarin stel ik nl voor om de voor en tegenstanders van CGT uit te nodigen, met ook die onderzoekers, die wel op fysiologisch gebied dingen gevonden hebben of minstens reportages kunnen tonen uit het buitenland waaruit deze vondsten blijken.

Cees G. is immers zo bezig met allochtonen enzo bij Rondom Tien te verzamelen? Nou, en ik noem in dat mailtje de ME-patienten de andere "gediscrimineerden" die hoognodig een volwaardige plaats in de maatschappij verdienen. Maar ik heb zo het vermoeden, dat ze niet durven. Bovendien weet je nooit hoe de contacten lopen achter de schermen en in welke mate gezondheid ondergeschikt gemaakt wordt aan de politiek; dwz, dat wat maatschappelijk aanvaardbaar wordt geacht in die beperkte, besloten groep die bepaalde wetenschappelijke ontwikkelingen proberen te boycotten en andere de vrije hand te geven.


Misschien dat Andries Knevel ook maar weer eens aandacht moet geven aan ME. Of anders Catherine?
Gebruikersavatar
Mayo
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 okt 2006, 14:10

Bericht door Mayo »

http://noorderlicht.vpro.nl/afleveringen/3459270/

Geen www dus en nu wel gevonden.
( zal wel te duf zijn geweest de vorige keer want nu kon ik meteen vinden....ga zo ff kijken)
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

vpro

Bericht door orchidee »

Hoi,
Professor De Becker(zie vpro-site) is werkzaam aan de vub en dus een oude collega van DML.
Groetjes,
Orchidee
Plaats reactie