Wie studeert er nog meer?

Discussies over studeren/school en ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
gretuh
Actief lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mei 2006, 23:35

Bericht door gretuh »

Hoi allemaal,

Hier ben ik dan maar weer eens met een update...;)

Afgelopen maandag ben ik gestart met het 2e jaar van de verzorgende opleiding. In mijn vorige vermeldingen staat dat ik de verpleegkundige opleiding in zou gaan in het 2e jaar maar das verandert eerst maar ff de verzorgende opleiding afmaken... Das nog dit jaar en volgend jaar afstuderen...En dan kan ik waarschijnlijk als ik de verzorgende goed heb afgesloten in 1 jaar de verpleegkundige opleiding er achter aan doen..Dus in net zo'n korte tijd als alleen de verpleegkundige opleiding klaar... :roll:
Maar goed mijn eerste week zit erop en ik had het reuze naar mijn zin...Gisteren hadden we gelijk al een presentatie en ik kreeg alleen maar complimenten over mijn presentatiehouding :) ..Dus een heel lekker gevoel om zo het jaar te starten...Met de klas klikt het tot nu toe ook goed! En heb wel al een soort van maatje in de klas... De leraren helpen erg goed en als er wat is kan ik ze ten alle tijden aan de jas trekken... Dus daar ga ik gebruik van maken!!! :D Ik heb wel alle hulp nodig...Tot nu toe ben ik ook niet zo heel erg moe terug gekomen van school alleen maandag en dinsdag had ik hoofdpijn toen ik terug kwam...Even een stevige maaltijd en rusten en de hoofdpijn was vertrokken! :wink: Dus kon ik weer lekker met mijn huiswerk bezig...Bovendien is de school op 10 minuten fietsafstand van mijn huis..Maar ga voorlopig eerst met de auto hou ik toch nog wat energie over in plaats van me moe te trappen tegen de wind in ;)....
Sinds 4 week heb ik ook een nieuwe baan elke zaterdag werk ik bij mensen vanuit het PGB om hun meervoudig gehandicapt zoontje van 4 te verzorgen en te vermaken...En dat bevalt mij heel erg goed!! En nu met school erbij is het wel allemaal heel druk want nu ben ik toch 6 dagen in de week druk met van alles en nog wat.... Maar de 1e week ben ik door en nu gaat het erg goed!! Dus ik houd moed!!!
Volgend jaar heb ik dus mijn afstudeerproject en ik weet al precies wat ik ga doen...Misschien wat voorbarig maar ik loop al een tijd met dit idee in mijn hoofd! Door middel van een verslag en presentatie moet je een bepaald onderwerp toelichten...En ja hoor ik ga het over ME/CVS doen.... Misschien dat ik hier dan mensen kan laten zien dat dit een echte ziekte is ;)...Maar bovenal zo kan ik ook een stukje van mezelf laten zien... En degenen die het horen willen zelf hun mening laten vormen nadat ik ze alle informatie verschaft heb...En wie weet misschien kan er in de toekomst wel eens een les over gegeven worden...Aangezien de jeugd nu veel moeilijker tegen dit soort ziekten aankijkt..En hun mening nogal eens cru overbrengen bij mensen met een ontastbare ziekte...Hopelijk beetje duidelijk uitgelegd allemaal....haha anders leg ik het op een ander tijdstip wel een keer beter uit!!;) Maar goed eerst 9 week school en dan 10 week stage....Heb er zin in!!!! :roll: Groetjes....
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Zoals beloofd zou ik nog even laten weten hoe het met mijn studie gaat.

Ik heb inmiddels een stageplaats, startdatum is nog onbekend. Alleen door mijn huidige functioneren en naar mijn gevoel een tekort aan kennis en vaardigheden op dit niveau heb ik besloten om mijn stage niet door te zetten en mijn studie te beëindigen. De afgelopen maand heb ik met erg veel stress en spanningen gelopen omdat ik naar mijn gevoel dit niet gaat trekken. De laatste tijd heb ik weer erg veel last van slaapproblemen, hoofdpijn, spierpijn, rugpijn etc... en concentratie is ook iets wat ik nu erg mis. En aangezien ik geen herhaling wil van twee jaar terug toen ik stage om dezelfde redenen moest afbreken wil ik mezelf dit leed niet herhalen. Het HBO is voor mij gewoon te hoog gegrepen en merk dat ik gelukkiger ben met het MBO niveau. Ik wil graag werken, maar op voorwaarden dat het dicht bij huis is en part-time + MBO niveau. Zodat ik ook eens kan genieten van het leven. Mijn beste vriendin snapt het enigzins, maar ik heb haar ook geconfronteerd met het feit dat zij een vriend met kind heeft, een koophuis en is gezond. Ik daarentegen is het tegenovergestelde en me de laatste tijd vrij eenzaam en alsof ik maar niet volwassen ben. Dat is misschien omdat ik vanaf mijn twaalfde ziek ben en nog steeds inwonend. Je blijft toch het zorgenkindje van je ouders. Ik wil deze vicieuze cirkel doorbreken, maar ik besef dat ik een onzekere toekomst tegemoet ga. Maar welk excuus heb ik om dit steeds maar uit te stellen. Want wanneer ik mijn diploma haal zit ik in hetzelfde schuitje (met mijn huidige opleiding heb ik geen toekomst) en je loopt risico om nog meer studievertraging op te lopen. En ik wordt steeds maar ouder, op 4 maart wordt ik al weer 25 en ik zal toch wat vaardigheden en kennis moeten trainen om meer kansen op de arbeidsmarkt te krijgen.

Inmiddels heb ik al een afspraak met de decaan, en een mail gestuurd naar mijn stagedocent omdat ik schriftelijk beter kan verwoorden wat de situatie is. Ik hoop gauw reactie van haar te verwachten, want voor hetzelfde geld wilt zij zelf eerst contact hebben met mijn stageadres omdat er misschien een vervanger voor mij is. Ik zal zelf ook wel moeten bellen en ook moet ik een handboek terugbrengen. Nadat of voor dat ik naar de decaan ga, zal ik contact moeten opnemen met het CWI.

Ik vraag me dan ook eigenlijk af wat jullie ervaringen zijn na het beëindigen van je studie en/of het zoeken naar werk. Het contact met het CWI etc... Schulden, hoe hebben jullie dit opgelost.

Momenteel loop ik met barsten koppijn omdat ik gisteren min of meer ben ingestort en de knoop definitief heb doorgehakt. Maar ik schaam me omdat zoveel mensen voor mij bezig zijn geweest en voel me schuldig omdat ik anderen onbewust heb voorgelogen over mijn situatie/gezondheid.
Soms heb ik mezelf voorgelogen, in de hoop positiever te worden.

Wordt vervolgd-
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

Hoi Gabutje, over je laatste vraag (over schulden etc) heb ik even een nieuw topic geopend, zodat dit niet zo volloopt, en ik hoop voor je dat er dan ook meer reacties opkomen!
Keep on rockin'
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ben er even helemaal stil van, Gabutje. Vind het heel naar voor je.

Heel veel sterkte.
Yette
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2006, 11:09
Locatie: Groningen

Bericht door Yette »

Hoi allemaal,
Ik heb pas sinds kort het etiket CVS gekregen, dus ik ben nog aan het regelen met mijn studie wat ze voor me kunnen doen.
Ik ben tweedejaars student aan de rijksuniveriteit in Groningen. Ik studeer internationale organisaties en betrekkingen. Vorig jaar heb ik tot mijn grote verbazig bijna alle vakken gehaald! Dus ben best trots op mezelf. Dit jaar gaat het tot nu toe wat minder. Vergeleken met vorig jaar heb ik een grote stap terug genomen, maar in plaats van die tijd aan mijn studie te besteden zit ik voor me uit te staren (ik woon sinds dit weekend op de 7e etage dus heb mooi uitzicht :D).
Ik maar me ook wel zorgen om de tentamenperiode die er aan komt, ik heb dan drie zware tentamens waar ik nog heel veel voor moet doen.
Op dit moment besteed ik nog veel tijd aan het zoeken van informatie over CVS en het lezen van dit soort fora. Ik vind het wel fijn om te lezen hoe anderen omgaan met hun studie!
Voorlopig gaat het hier dus nog wel goed, maar ik zie wel al op tegen de stage die ik over twee jaar moet gaan lopen... fulltime werken ga ik niet trekken ben ik bang :(. Ook wil ik graag in het buitenland studeren, maar ik ben bang dat dat ook te zwaar zal zijn...
Liefs, Jette
Gebruikersavatar
gretuh
Actief lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mei 2006, 23:35

Bericht door gretuh »

Hallo!!

Even een korte update van mij... :lol:
Mijn studie gaat erg lekker op het moment... Wel ben ik weer erg moe de laatste tijd maarja het is wintertijd dus wat wil je.... :P
De afgelopen 10 weken heb ik stage gelopen in een verpleeghuis..Wat heel erg leuk was :D ontzettend veel geleerd en vooral veel handelingen mogen doen in de praktijk... Vandaag was mijn eindbeoordeling en yahoo mijn stage heb ik gehaald... \:D/ Ik ben hier ook super blij mee..
Op mijn stage plaats heb ik laten weten dat ik CVS heb en daar gingen ze heel goed mee om. Waren erg geïnterresseerd in watvoor impact het op je heeft,enz enz.. Errug leuk dus... :D Kon vanmiddag wel een gat in de lucht springen haha.. =D> Was heel bang dat ik het niet zou halen.. Maar goed nu nog 20 weken school en dan zomervakantie haha...

Groetjes... O:)
Gebruikersavatar
annika
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:14

Bericht door annika »

ik herken erg veel in het verhaal van gabutje, ik ben 27 en ook ik wil mijn studie afmaken om uiteindelijk te kunnen gaan werken, zelfstandiger te worden en weer mee te doen met het gewone leven. Ik volg de studie onderwijsassistente via afstandsonderwijs en ben vorig jaar geslaagd voor de theorie. Daar heb ik ongeveer 2 jaar over gedaan met steeds tussendoor een paar maanden rust. Ik vind dat het grote voordeel van een thuisstudie, je kunt echt zelf je tijd indelen, je hoeft niet te reizen en dat scheelt ( voor mij ) een hoop energie. Ik had deze opleiding niet kunnen doen als ik ervoor naar school had gemoeten. Het nadeel vind ik dat je het echt alleen moet doen, ik mis het contact met medestudenten. Vooral omdat ik door het ziekzijn helemaal geen vrienden/kenissen meer heb. Ik moet dit jaar een stage volgen en daar zie ik behoorlijk tegenop. Het lijkt me aan een kant ontzettend leuk om nu echt iets met de opgedane kennis te gaan doen maar aan de andere kant twijfel ik zo of ik het wel ga volhouden. Ik vind het vooral moeilijk om enthousiast en gemotiveerd te blijven (wat toch tijdens de stage wordt verwacht, zeker bij het werken met kinderen) terwijl ik me zo ziek en moe voel. Ik heb wel het voordeel dat ik ook de stage-uren zelf mag indelen, dus ik hoef geen hele dagen stage te lopen als ik dat niet aankan. Ondanks dat zal het best moeilijk worden maar ik wil het proberen.
Gebruikersavatar
mlisje
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 jan 2007, 18:03
Locatie: Groningen

Bericht door mlisje »

he hallo,
Ik doe ook een studie, ik doe Handel en Modevormgeving en zit nu in het 3e jaar, in Juni ben ik klaar. De opleiding is goed te doen, ik doe het in Groningen. Je hebt erg veel praktijkvakken, zoals; naaien, ontwerpen, etaleren en grafische dingen. Erg leuk en je kan er je eigen tempo mee bepalen en veel thuis doen.
Ik haal het diploma van Filiaalbeheerder in de Modebranche.

Ik heb nu ook al een paar keer stage gelopen, in elk jaar moet je 2x stage lopen met een periode van 6 weken. De afgelopen 2 stages waren erg zwaar ivm mijn ME/CVS en FM..dus als ik dan thuis kwam lag ik egt als een lijk op de bank en was ik af.
Ik moet dinsdag 5 februari weer beginnen met mijn laatste stage, maar ga nu een dag minder stage lopen om even tussendoor een ademhalingspauze te hebben. Anders is het echt niet vol te houden. Dus ik ben erg benieuwd hoe het zou gaan.
Want ik loop stage in een kledingzaak, dus dat is 8uur lang per dag staan, nou dan voel je het echt wel in je hele lichaam.

En zoals annika ook zegt je moet vrolijk blijven, en ik moet vriendelijk blijven tegen de klanten en dat is best wel zwaar als je zelf zowat omvalt, maar ja je wilt het toch halen.

Maar de opleiding is in ieder geval goed te doen, maar ik ben erg benieuwd hoe het straks verder gaat na mijn opleiding, want dan wil ik gaan werken dus ben benieuwd of het lukt.
Waarschijnlijk wil ik iets van vertegenwoordiger of inkoopster worden, dat is niet super zwaar en heb je een beetje je eigen tempo en het is toch afwisselend.

Nou ik zou jullie op de hoogte houden hoe het is afgelopen.
Jullie nog veel succes.

Liefs Melissa
Plaats reactie