Mijn bloed uitslagen !

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
biancsss
Donateur
Donateur
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 jun 2011, 11:14

Bericht door biancsss »

Eerlijk is eerlijk: Ik ben al heel lang aan het modderen en nu wil ik ook wel is duidelijkheid. Een internist die het niet en een huisarts die het niet weet. Dan praat ik over al mijn vorige huisartsen. Ik wil zo snel mogelijk duidelijkheid dat is makkelijk zat.

Dusss ik kan beter gelijk een second opinion aanvragen ? Lelystad, want als dat zo is moet dat gewoon gebeuren. En ik geef jou en Louisa beiden gelijk. Ik snap jullie beiden laat dat duidelijk zijn. Maar wat is nu het beste. Ik wil niet langer aan het lijntje worden gehouden. Ben het zat, en dat komt voornamelijk door mijn internist ! Ik heb de uitslagen in huis met koeien letters van de (H) en de (L) erachter. Niet te filmen dit.

Gr Bianca !
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi bianca,

Meis, ik begin nog weer even bij stap 1, goed :wink:? Er moet geen verwarring ontstaan, toch?

Als ik het nu goed begrijp, hebben jouw huisarts en de internist op basis van de (bloed) uitslagen die je hier hebt neergezet, jou verteld dat alles goed is en dat jouw klachten niet te verklaren zijn voor hen? En dat zij het verder niet meer weten? En dat jij nu al 2 jaar, ondanks de behandelingen met injecties B12 en ijzer-infusen, met deze klachten rond loopt?

En begrijp ik het nu goed, dat jouw dossier van de oude huisarts naar de opvolgende huisarts is gegaan binnen dezelfde huisartsen-praktijk?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
biancsss
Donateur
Donateur
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 jun 2011, 11:14

Bericht door biancsss »

@Louisa: Er moet zeker geen verwarring komen nee.

Mijn internist vindt alle bloeduitslagen goed op de vit D na die was iets te laag.
Mijn nieuwe huisarts heeft de uitslagen nog niet gezien, dus ik weet niet wat zij er van vind.

Alle info over mij is overgaan naar mijn nieuwe huisarts. Zij zit nu achter hetzelfde bureau als mijn vorige huisarts.

De uitslagen van nu zijn van afgelopen maart. Een paar uitslagen zijn van iets later.

Vorig jaar januari 2010 ben ik bij dezelfde internist geweest met dezelfde klachten. Toen is er ook bloed afgenomen en alles was toen goed. Toen ben ik weer terug gestuurd naar de huisarts. Hier heb ik geen waarden van dus ik weet niet hoe het toen was toen hij me weer terug heeft gestuurd naar de huisarts. Wel weet ik dat hij de de (H) en (L) nu negeert.

Gr Bianca !
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi bianca,

Oké, helemaal duidelijk voor mij :wink:.

@mieperdepiep,

Wat vind jij dan precies, dat bianca dan aan haar (nieuwe) huisarts moet gaan vragen? En aan de internist?
Zodat er geluisterd gaat worden en er naar de behandelingen van de B12 injecties en de ijzer infusen wordt gekeken, of dat wel goed gaat?. Hoe maak je dat duidelijk en onderbouw je dat goed?

Immers, van 2 jaar B12 injecties en ijzer-infusen zou je toch een duidelijke klachten vermindering moeten krijgen? En als dat niet gebeurt, is er iets anders aan de hand en moet er verder onderzoek komen, toch?

We brainstormen gewoon nog even verder, vind je dat goed bianca :D?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
biancsss
Donateur
Donateur
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 jun 2011, 11:14

Bericht door biancsss »

biancsss schreef: Wat ik nu zelf van plan ben te gaan doen is:

Maandag naar de huisarts gaan en vragen naar een uitgebreid bloedonderzoek wat ik nu aan het uitpluizen ben met hulp van jullie. Als dit mag van mijn huisarts waar ik maandag voor het eerst naar toe ga (nieuwe huisarts) dan ga ik die middag gelijk door naar het ziekenhuis om mijn bloed af te laten nemen. Zodra ik thuis kom wil ik gaan beginnen met de vitamine B complex die Mieperdemiep mij heeft geadviseerd. (ToppHorn B-Complex) Ik slik nu al Magnesium sinds afgelopen zaterdag (ook op advies van Mieperdemiep) en het werkt al aardig goed voor mijn benen. Deze tabletten wil ik dan een poosje gaan slikken om te kijken of er verandering optreed. Mocht dit gaan veranderen, dan ga ik naar mijn internist met dit verhaal.

Hoe lijkt jullie dit ? Is dit een aardig goed plan ?

Gr Bianca !
Volgens mij hebben jullie dit stukje gemist. (pagina 3) Dit was mijn plan om te gaan doen. Maar dan zit ik nog wel met de keuze of die lijst zo moet blijven. Ook zit ik dan te denken aan de vit D te gaan slikken. Dan dit een poosje te gaan slikken en kijken wat er dan veranderd. Mocht het gaan veranderen dan weer terug te gaan naar mijn internist met de uitslag dat hij totaal fout bezig is. Maar er werd ook al gesproken over dat ik moet oppassen met de vit D. Dus ik kijk heel erg uit met wat ik moet gaan doen, want ik wil niet nog zieker worden.

Gr Bianca !
Gebruikersavatar
biancsss
Donateur
Donateur
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 jun 2011, 11:14

Bericht door biancsss »

louisa schreef:Hoi bianca,
We brainstormen gewoon nog even verder, vind je dat goed bianca :D?

Groetjes, Louisa
Ja dat is goed hoor. :)
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Wat vind jij dan precies, dat bianca dan aan haar (nieuwe) huisarts moet gaan vragen? En aan de internist?
Zodat er geluisterd gaat worden en er naar de behandelingen van de B12 injecties en de ijzer infusen wordt gekeken, of dat wel goed gaat?. Hoe maak je dat duidelijk en onderbouw je dat goed?

Immers, van 2 jaar B12 injecties en ijzer-infusen zou je toch een duidelijke klachten vermindering moeten krijgen? En als dat niet gebeurt, is er iets anders aan de hand en moet er verder onderzoek komen, toch?
Helaas is het niet zo simpel. Ik vermoed dat de injectiefrequentie van de B12 weer omhoog moet en hopenlijk heeft dat ook tot gevolg dat het beter zal gaan met de bloedarmoede. Ik denk dat Biancsss te weinig injecties krijgt. En daar kan je na 2 jaar best nog wel last van hebben.
Ik kan me niet herinneren of Biancsss ook neurologische klachten heeft, want vooral dan flink door blijven injecteren. Op het B12 forum kunnen ze je daarover genoeg wetenschappelijke artikelen geven.

Wat ik zou doen is de uitslagen eens voorleggen aan de nieuwe huisarts en vragen wat hij zij er van vindt. Die internist zou ontslagen mogen worden, want de uitslagen spreken voor zich!
Bovendien is er een link tussen B12,bloedarmoede en vit D tekort, dus ik denk echt dat je het in die hoek moet zoeken. Natuurlijk kan ik er naast zitten, maar dan is dat in ieder geval uitgezocht. Zeker ook even vit D laten testen, die was de laatste keer echt veel te laag, maar misschien nu met de zon wel prima. Is dat iets wat je zou kunnen wegstrepen.

Ik zou nog geen dingen gaan zoeken die er (nog) niet zijn.

De B12 poli (dus niet het VC) kan ik je zeker aanraden voor je B12. Helaas is daar momenteel een patientenstop, maar je huisarts kan wel een telefonische afspraak maken met desbetreffende internist.
Vraagje: Bestaat er ook een officiële referentiewaarden schema die voor heel Nederland vast staat ? Ik kan nergens zien waar de waarde's tussen moeten zitten. Er wordt gesproken over dat iedere lab een eigen schema erop na houd. Hoe kan dit ? Dus het ene lab zegt dat is wel goed en het andere vindt het te laag of te hoog. Dat is toch raar of zie ik dat verkeerd ?
verschillende labs werken met verschillende (meet)apparatuur. Het ene apparaat is gevoeliger en moderner dan de ander, dus vandaar verschillen in referentiewaarden. Maar referentiewaarden worden ook steeds aangepast in de loop der tijd. Neem bv vit D: jaren geleden was alles boven de 30 goed, de laatste jaren wordt 50 als ondergrens aangehouden terwijl nieuwe geluiden zeggen dat het minimaal boven de 80 moet liggen. Toch kom ik nog steeds referentiewaarden van 30 tegen en waarom en hoe dat kan? Geen idee

Ik zit een beetje krap in de tijd, dus ik heb de berichtjes even snel doorgelezen, later zal ik er nog eens wat meer tijd voor uittrekken :wink:
Gebruikersavatar
biancsss
Donateur
Donateur
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 jun 2011, 11:14

Bericht door biancsss »

Aanstaande maandag ga ik naar mijn huisarts. Ik neem alle optie's en gedachten mee van wat het kan zijn. Ik laat de bloed uitslagen zien aan mijn huisarts en ik zal haar gaan vragen wat zij ervan vind. Ook ga ik vragen of mijn B12 op 1 keer in de 2 weken gezet mag worden. En dat ik sterk denk aan dat het met de B12 te maken heeft, maar ook dat ik met de gedachte rond loop dat het ook wel is MECVS kan zijn. Dit omdat mijn internist het niet weet. Ik zal niet gaan aandringen op een bloedonderzoek en zie eerst wel hoe het gaat. Wel zal ik het lijstje laten zien wat ik graag zou willen laten prikken. En ook ga ik zeggen dat die (H) en (L) genegeerd worden door mijn internist. En dat ik nu ook denk aan een second opinion. Misschien zegt zij dan wel dat te mogen doen.

Is dit een goed plan ? Eerst maandag afwachten en dan maar weer verder zien van hoe en wat ? Dit zie ik nu als tussen weg. Ik weet het anders ook niet meer. Ow en ik neem moeders mee, want ik heb vaak het gevoel dat als je alleen komt anders behandeld wordt. En ze is er bij voor een tweede paar oren. En om dingen aan te vullen die ik weer mis. En uiteraard voor de steun etc.

Gr Bianca !
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Ik kan me hier meer in vinden :wink: maar zou wel vragen even op vit D te testen. En als ze vraagt waarom: omdat veel patienten met een vit B12 tekort ook een vit D te kort hebben.
Hoewel beide opnameprocessen totaal verschillend zijn, hebben ze beiden als overeenkomst dat ze in het laatste stukje dunne darm worden opgenomen. Dus dan heb je kans dat D ook te laag is. Dan kun je gaan bijslikken indien nodig en dan ga je je vast ook al beter voelen.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi bianca,

Helemaal prima, zoals je het nu eerst gaat aanpakken. En goed dat je moeders mee neemt en 2 horen ook altijd meer dan 1!

Veel succes bij de huisarts maandag a.s.!

:wink: Ik ben reuze benieuwd.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi bianca,
mieperdepiep schreef:De B12 poli (dus niet het VC) kan ik je zeker aanraden voor je B12. Helaas is daar momenteel een patientenstop, maar je huisarts kan wel een telefonische afspraak maken met desbetreffende internist.
Een hele goede tip!

De gegevens van de B12 poli, Afdeling Interne Geneeskunde, in het MC Ziekenhuis Lelystad zijn: http://www.mczuiderzee.com/patienten-be ... eneeskunde
Moeheid door vitamine-B12 tekort

Moeheid is een veel voorkomende klacht. Deze kan onder andere veroorzaakt worden door Vitamine-B12 tekort.

Omdat er landelijk veel onbegrip is op dit gebied, ontvangen wij vanuit het hele land patiënten die met een symptomatisch B12 tekort kampen. We hebben hier een speciaal B12 spreekuur voor opgezet.

Het spreekuur is bedoeld voor patiënten vanaf 18 jaar. U wordt gezien door een internist met specifieke kennis en expertise op dit gebied en er wordt een behandeladvies gegeven dat is afgestemd op de individuele patiënt.
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
biancsss
Donateur
Donateur
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 jun 2011, 11:14

Bericht door biancsss »

Wauw dames, dit is een hele goeie tip. Super !!! :mrgreen: =D> :mrgreen: =D> :mrgreen: =D>

Deze tip neem ik zeer zeker mee naar mijn huisarts. Ik werd een beetje onrustig van binnen door de iets wat meningsverschillen hier. Daarom heb ik de tussen weg genomen. En ik wist zelf ook niet meer wat de juiste beslissing zou zijn. Deze link zal ik mijn huisarts geven. Ik heb een dubbele afspraak gemaakt, maar mocht ze extra tijd willen hebben voor het extra uitzoeken dan geef ik haar de tijd en kan ik later terug komen voor een tweede afspraak.

Bedankt voor jullie lieve zorg en het meedenken. Nu is het eerst afwachten hoe het maandag zal gaan. Ik ben blij met jullie en heb dan ook het gevoel dat ik het met jullie samen doe. Maandag is de dag ... ik kan niet wachten !

Mijn dank is dan ook super, mega, waanzinnig groot !!! =D> =D> =D> =D> =D>

Lieve groet,
Bianca
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Biancsss.

heel veel sterkte maandag,en hou je maar aan moeders vast. :wink:
2 onthouden meer dan 1 :wink:
(mijn zoon noemt mij ook vaak moeders :wink: )
lieve groetjes,
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

veel succes morgen! :)
Gebruikersavatar
biancsss
Donateur
Donateur
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 jun 2011, 11:14

Bericht door biancsss »

Dag supporters, :mrgreen:

Bedankt voor jullie lieve reactie ! :D

Morgen gaat het gebeuren en een nieuwe poging en een nieuwe huisarts. Ik ben zooo benieuwd hoe het allemaal zal gaan. Hopelijk wil ze wat meewerken. Ik heb in ieder geval heel wat info verzameld dankzij jullie. Super ! Ik ben nu nog even wat dingetjes op een rij aan het zetten. We hebben 20 min de tijd om alles een beetje duidelijk te krijgen. We moeten er om 15 uur zijn. Zo gauw ik thuis ben laat ik het jullie weten.

De basis van B12 probeer ik te laten testen. In ieder geval de Vit D zoals Mieperdemiep zei.
- Foliumzuur
- Ferritine
- Vit B6
- Vit D3 (Vit.25 OH-D3)

Lieve warme groet,
Bianca ! :lol:
Plaats reactie