Mijn bloed uitslagen !

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
biancsss
Donateur
Donateur
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 jun 2011, 11:14

Mijn bloed uitslagen !

Bericht door biancsss »

Hallo,

Hier zijn mijn bloed uitslagen van het lab. Volgens mijn internist is alles goed. Wel zei hij me dat de vit D aan de lage kant is, maar niet ernstig.

Zouden jullie er even naar willen kijken en me kunnen zeggen of alles goed is of niet ? En als er nog iets mist qua bloed onderzoek ???

Alvast hartelijke dank !

Gr Bianca ! :)
Bijlagen
Bloeduitslagen deel 2  2011.gif
Bloeduitslagen deel 2 2011.gif (36.04 KiB) 1198 keer bekeken
Bloeduitslagen 2011.gif
Bloeduitslagen 2011.gif (172.93 KiB) 1198 keer bekeken
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Ben geen expert maar volgens mij ziet t er wel goed uit op je ijzerpanel na, dat is echt te laag. Zou zeker ook eens ferritine laten testen (eigenlijk het hele ijzerpanel), want zo te zien heb je bloedarmoede (of je zit er tegenaan).
Heb trouwens alleen naar de laatste rij gekeken, want de rest is toch al weer te oud :wink:

Maar ik mis, zeker gezien je klachten, wel de vit D en ook folium (gezien de B12).
De D in de vorige rij is echt veel te laag. Die moet boven de 50 liggen en nog liever boven de 80. In de zomer helemaal. Bij die waarde heb ik echt flinke klachten (vermoeidheid en spierpijnen/spierzwakte) Hoeveel D slik je bij?

Zoals ik al eerder zei: D tekort geeft spierklachten en folium helpt B12, dus als je folium te laag is (mag hoog in de referentiewaarden liggen) dan werkt de B12 ook niet optimaal.
Gezien de B12 is het helemaal niet erg dat er B6 in je magnesium zit, zal je nodig hebben :wink:

Had jij een B12 tekort of gebruik je B12 voor CVS?
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Zoals bij de meeste ME-patienten komt er meestal niet veel bijzonders uit deze standaard testen.
Vele andere testen zijn nodig.
Louisa heeft daar een lijstje van.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
biancsss
Donateur
Donateur
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 jun 2011, 11:14

Bericht door biancsss »

Hoi hoi,

Hier even een opsomming van mij:
- Ik heb al 4 jaar een maagbandje en ben hierdoor 50 kilo afgevallen.
- Ik ben sinds 2 jaar een B12 patient en krijg hier injectie's voor (1 keer in de 3 weken).
- Sinds een jaar heb ik een bril, want ik kreeg ineens last van een een trekkerig oog. (Beelden komen niet meer juist samen van beiden ogen)
- Sinds 4 maanden zit ik aan de venofer infuus (iedere maand) voor mijn bloedarmoede, want ik verdraag de staal tabletten niet.
- Mijn klachten zijn voornamelijk: moe zijn, de benen, steken in het been, hoofdpijn, oorsuizen, hartkloppingen uit het niets, duizelig, verward zijn.

Mijn moeder zag in een blad van het UWV iets staan over CVS, vandaar ik nu op dit forum zit. Het komt zo dichtbij dat ik zelf denk dat ik dit kan hebben. Ik moet nu nog twee infusen en dan moet ik weer naar mijn internist. Hij wil dan van me weten of er verbetering is. Het probleem met mijn ijzer gebeuren is dat het wel stijgt, maar ook snel weer zakt.

Nu wil ik eerst dus weten voordat ik verdere stappen ga nemen of alles wel klopt met mijn bloedwaarden. Een arts kan zoveel en zo vaak zeggen dat het allemaal goed is met me, maar ik voel het en ik voel me niet goed.

Mocht alle uitslagen goed zijn en alles gedaan zijn dan gaan we (ouders) verdere stappen nemen. We laten het hier niet zomaar bij zitten, ook al moeten we naar Amsterdam.

Wat ik slik op 1 dag:
2 tablet Multi vitamine & Mineralen al sinds 4 jaar
1 tablet Huid Haar en Nagels
2 tablet vit D : Calcium 1200 mg & vit D3 5 mcg
En sinds vandaag: Magnesium de eerste week neem ik denk 3 tablet.

Nou dit was brandpunt ! :mrgreen:

Gr Bianca !
Gebruikersavatar
biancsss
Donateur
Donateur
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 jun 2011, 11:14

Bericht door biancsss »

@felixloena: Ik zit al een beetje stiekem op Louisa te wachten.:oops: We hebben het hier al wat over gehad in een andere topic, maar ik dacht dat de uitslagen hier meer op zijn plaats zijn. Bedankt voor je info en ja er moet vast nog wat bloed afgetapt worden. En misschien ook nog wel andere dingen qua onderzoek. Maarja dan is het nog maar de vraag of die geliefde internist van mij ook wil mee werken, want die weet het ook allemaal niet volgens mij. Ik ben vorig jaar januari 2010 ook bij hem geweest. Toen zijn er ook allemaal bloed testen gedaan. Hier kwam toen ook niets uit en heeft me toen weer terug gezonden naar de huisarts. Ik heb toen een hele poos gelopen met klachten en ben na een lange tijd bij mijn nieuwe huisarts gekomen, deze heeft me weer naar dezelfde internist gestuurd met dezelfde klachten. Nu blijkt dat mijn HB wel stijgt, maar ook snel weer zakt. Dit staat zwart op wit en zodoende zit ik nu aan de venofer infusen. Ik ben dus iets opgeschoten, maar ............................... Nu is het wachten of de infusen aanslaan, maar zoals ik me nu voel en na 4 maanden 1 keer in de maand een venofer infuus gehad te hebben. Nee ik voel me nog niet beter. Dit gaat een lange strijd worden, maar strijden zal ik.

Gr Bianca ! :D
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi bianca,
biancsss schreef:@felixloena: Ik zit al een beetje stiekem op Louisa te wachten.:oops: :D
:lol: ik was er net mee bezig, grappig!

Goed dat je de uitslagen hier hebt gezet :wink:.

Ik heb er even naar gekeken en ik zie dat jouw vitamine B12 mooi hoog is, dat komt natuurlijk door de B12 injecties, dat is prima.
Daar ga je niet mee stoppen, toch?, want zo lang je klachten hebt, moet je door blijven gaan met de injecties.

En jouw foliumzuur moet ook altijd gecontroleerd worden als je B12 injecties gebruikt. Dat is niet gedaan.

En jouw vitamine D was in maart 2011 inderdaad te laag, zoals mieperdepiep al aangeeft.
Mijn internist geeft aan dat dit het liefst boven de 100 moet zitten, bij een referentie waarde van 80 - 250.

En mieperdepiep geeft aan dat jouw ijzer te laag is. Dat is vreemd, want je gebruikt toch ijzer-infusen in het Ziekenhuis?

En wat mij opvalt bij de schildklierwaarden is, dat alleen de TSH is geprikt. Ik mis de FT4, de T3, de anti-TPO en anti-Tg.
Ook valt mij op dat jouw TSH van 0.86 wel erg aan de onder kant kant zit. Het is tussen de referentiewaarde en dan zegt een huisarts vaak dat het goed is, maar sommige mensen hebben bij deze waarde al klachten.

Het is belangrijk om die andere waarden ook te laten testen, want dan is het schildklierplaatje pas compleet.
De TSH was in maart 2011 nog 1.36 en die is een paar maanden dus gezakt tot 0.86 dat is best vreemd. Als de TSH nog verder zakt, kan er sprake zijn van een te snel werkende schildklier (Hyperthyreoïdie).
Wat voor referentiewaarden staat er achter die 0.86 op het formulier? Meestal is het 0.4 - 4.0, maar dat hangt van het laboratorium af waar je bent geweest.

Ik ben geen arts/internist, alleen maar een "ervaringsdeskundige", maar persoonlijk vind ik jouw waarden allemaal laag (behalve de B12 :wink:), en kunnen zeker de klachten geven die je hebt, zoals, extreme vermoeidheid, spierpijn.

Ga je deze uitslagen bespreken met de huisarts of ben je bij een internist?

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 02 jul 2011, 22:18, 3 keer totaal gewijzigd.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

:mrgreen:
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
biancsss
Donateur
Donateur
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 jun 2011, 11:14

Bericht door biancsss »

Dussss ................. :-k ik heb een waardeloze internist, want daar komt het op neer in mijn ogen. [-(

Niet alle bloedonderzoeken zijn gedaan wat hij me wel zei. En een aantal dingen zijn dus wel veelste laag. Je zal maar zo'n internist hebben als arts. :evil:

Maar goed te lang boos zijn heeft ook geen zin, ik moet verder ! 8)

Jullie hebben mij heel veel info gegeven in een korte tijd. Ik ben er wat naar van mogen jullie weten. En ik heb zoveel info dat ik het even op me in moet laten werken. Ook van vorige topic's, want dat magnesium en vit D verhaal hoort een internist toch ook te weten.

@Louisa: Heb je heel toevallig ook een compleet lijstje van alle bloed onderzoeken zo op een rijtje die ik kan uitprinten ? Het staat er absoluut niet moeilijk, het ligt echt aan mij ! Ik ben even de kluts kwijt, hoe krijg ik alles op een rijtje.

Hoe staat de vit D beschreven in het bloedonderzoek formulier, want veel dingen is voor mij niet duidelijk. Is dit de vit.25 OH-D3 ?

Gr Bianca !
Gebruikersavatar
biancsss
Donateur
Donateur
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 jun 2011, 11:14

Bericht door biancsss »

felixloena schreef::mrgreen:
:mrgreen:
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Aangezien B12 echt mijn ding is :mrgreen: zou ik je daar graag een paar vragen over willen stellen als je dat goed vindt :wink:

Ik ben namelijk erg benieuwd hoe die behandeling er vanaf het begin uit heeft gezien. Heb je een goede opstartdosis gehad? (10 injecties is 5-10 weken) en heb je daarna rustig af kunnen bouwen op geleide van de klachten?
En jouw foliumzuur moet ook altijd gecontroleerd worden als je B12 injecties gebruikt. Dat is niet gedaan.

als je foliumzuur te laag is, werken de injecties ook niet optimaal. Het is aan te raden om een B-complex te gebruiken (mag behoorlijk hoog gedoseerd) om alle andere B-vitamines op pijl te houden. (zie voor meer info op het B12 tekort forum) Evt een hooggedoseerde multi zou ook kunnen.
Ik heb er even naar gekeken en ik zie dat jouw vitamine B12 mooi hoog is, dat komt natuurlijk door de B12 injecties, dat is prima.
Daar ga je niet mee stoppen, toch?, want zo lang je klachten hebt, moet je door blijven gaan met de injecties.
maar daarom kun je nog wel klachten hebben :wink: vandaar mijn vraag hoe je behandeling er tot nu toe uit heeft gezien. En zeker niet stoppen met B12 nee. En jij met je maagbandje moet zeker levenslang B12 blijven nemen.
En mieperdepiep geeft aan dat jouw ijzer te laag is. Dat is vreemd, want je gebruikt toch ijzer-infusen in het Ziekenhuis?
zoals ik al zei ben ik er geen expert in, maar ik vind jouw waarden nogal op de ondergrens liggen.
Op deze site kun je zelf ook je bloeduitslagen controleren, misschien dat je dat handig vindt: http://www.uwbloedserieus.nl/aanvraagformulier.php

En de hoeveelheid D die jij slikt is veel te weinig om dat tekort aan te vullen. Bovendien krijg je vooral calcium binnen en daar los je een D tekort niet mee op.
Mijn advies zou zijn om je D nogmaals te prikken en aan de hand van die waarde bij te slikken. En dan na 2 maanden weer even testen
Je slikt nu 10mcg (400IU) per dag, maar bij een waarde van 46 mag dat zeker 1800IU zijn. Wat je nu slikt is krapaan een onderhoudsdosis en zo vul je een tekort nooit aan natuurlijk. Hopelijk is je waarde door de zon al gestegen, daarom opnieuw prikken en dan flink bijslikken.
Ook van vorige topic's, want dat magnesium en vit D verhaal hoort een internist toch ook te weten.
nou, nee. De gemiddelde arts houdt een veel te lage ondergrens aan, schrijft te weinig D aan om een tekort aan te vullen of schrijft medicijnen voor die helemaal niet geschikt zijn om een vit D tekort aan te vullen (denk aan calci chew= calcium preparaat)
Mijn arts wist ook niet dat magnesium tegen spierkrampen werkt, maar neemt dat wel van me aan. Overigens was mijn magnesiumwaarde prima, maar ik heb wel veel baat bij bijslikken.
Hoe staat de vit D beschreven in het bloedonderzoek formulier, want veel dingen is voor mij niet duidelijk. Is dit de vit.25 OH-D3 ?
Ja :wink:
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi bianca,
biancsss schreef:Dussss ................. :-k ik heb een waardeloze internist, want daar komt het op neer in mijn ogen. [-(

Niet alle bloedonderzoeken zijn gedaan wat hij me wel zei. En een aantal dingen zijn dus wel veelste laag. Je zal maar zo'n internist hebben als arts. :evil:
Dit komt helaas nog steeds té vaak voor in Nederland, dat deze kennis ontbreekt bij de huisartsen en internisten.

Ik heb hetzelfde mee gemaakt, totdat ik ook lieve mensen tegen kwam die mij allerlei info gaven. Ik viel toen ook van verbazing van de stoel, maar één groot voordeel: daar ben ik wijzer van geworden en ik probeer nu daarmee weer anderen te helpen.

Meis, het is inderdaad iets om heel boos op te worden, maar daar heb je zelf uiteindelijk niets aan.
Stop jouw kostbare energie in het gaan praten met de huisarts of internist om deze basis-bloed onderzoeken wel te krijgen. Je hebt er recht op en sterker nog, omdat je veel klachten hebt waar geen verbetering in is gekomen, moet er gekeken worden/gezocht worden, waar dat vandaan komt en daarom is uitgebreider onderzoek nodig.
Met de info die je hier hebt gekregen, kun je dat uitleggen en onderbouwen.
biancsss schreef:Heb je heel toevallig ook een compleet lijstje van alle bloed onderzoeken zo op een rijtje die ik kan uitprinten ? Het staat er absoluut niet moeilijk, het ligt echt aan mij ! Ik ben even de kluts kwijt, hoe krijg ik alles op een rijtje.
En ik zal nog een lijstje voor je hier neer zetten, zodat je alles bij elkaar hebt. Wordt morgen of overmorgen, goed?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi bianca,

Ik denk nog even aan jouw vitamine B12 tekort en de behandeling daarvan. Net als mieperdepiep, vraag ik mij ook even af of de behandeling met B12 injecties wel goed is gegaan, bij de opstart en het vervolg.

En wel interessant voor jou om te weten, er is in Lelystad in het MC Zuiderzee Ziekenhuis bij de Afdeling Interne Geneeskunde een nieuwe afdeling gestart voor onderzoek en behandeling van een vitamine B12 tekort: http://www.mczuiderzee.com/patienten-be ... eneeskunde
Dit om reden, zie de site,:
Moeheid door vitamine-B12 tekort

Moeheid is een veel voorkomende klacht. Deze kan onder andere veroorzaakt worden door Vitamine-B12 tekort. Omdat er landelijk veel onbegrip is op dit gebied, ontvangen wij vanuit het hele land patiënten die met een symptomatisch B12 tekort kampen.

We hebben hier een speciaal B12 spreekuur voor opgezet. Het spreekuur is bedoeld voor patiënten vanaf 18 jaar. U wordt gezien door een internist met specifieke kennis en expertise op dit gebied en er wordt een behandeladvies gegeven dat is afgestemd op de individuele patiënt.
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
biancsss
Donateur
Donateur
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 jun 2011, 11:14

Bericht door biancsss »

Dag allemaal,

Ik heb alles nog is even over gelezen, want het duizelt me door het hoofd. Ik heb een hele slechte nacht gehad vandaar ik er zo laat ben om te reageren. Het houd me nogal bezig namelijk, maar dat begrijpen jullie gzd als geen ander.

@Louisa:
De vit B12 is het laatst gecontroleerd in juli 2010 ik weet niet of je dat gezien hebt. Ook de TSH waar je het over had is het verschil van afgelopen maart en vorig jaar juli. Dus de internist heeft niet alle onderzoeken bij me laten doen. Hij zei me dat dit wel het geval was.

En je vroeg me of ik van plan was te gaan stoppen, nou nee ! Zolang ik me niet goed voel blijft het zo zoals het nu gaat. Ik weet ook dat ik niet zomaar mag stoppen, daar ben ik van op de hoogte.

Ook vraag je naar mijn ijzer infusen, ja die krijg ik nog steeds iedere maand. Ik heb er nu 4 gehad en moet er nog 2. Hierna, dus in september moet ik weer een afspraak maken bij de internist. Dan gaan we bespreken hoe het gaat. En of er verbetering is, nou ik voel me nog steeds een dweil.

En intussen ligt mijn kluts hier ook ergens op de stoep, want ik ben hem zo langzamerhand kwijt mag je weten. Daarom ook even dit berichtje waar ik alles in samenvat. Ik was gisteravond heel actief hier en het is me wat te veel geworden denk ik. Daarom even op deze manier.

Er staat niets bij de THS waar je naar vroeg (0.4 - 4.0). Dus daar kan ik je geen antwoord op geven.

Wat betreft de missende onderzoeken, dit ga ik nog nog doen. En jij gaf al aan mij een lijstje te kunnen geven. Dit ga ik dus zeker doen.

Ik heb dit stuk ook naar mijn ouders gestuurd, want ik trek het allemaal niet alleen. Er is zoveel info, dus hier heb ik hulp bij nodig. Ik vertel wel is wat, maar iets navertellen is niet hetzelfde.

@Mieperdemiep:
Jij vroeg mij hoe dat is gegaan met de B12 injectie, nou dat zit zo. Hier ben ik ook zelf achter gekomen. Ik was steeds moe en moe en had iets wat klachten. Toen zei iemand tegen mij uit het niets: Heb jij geen B12 tekort ? Waarop ik zie B12 tekort, wat is dat en wat houd dat in ? Ik ben toen net zoals nu gaan zoeken op het internet. Na een korte tijd heb ik afspraak gemaakt bij de huisarts. Hij vond het onzin, maar ik stond op een bloedonderzoek. En wat bleek, ik had dus wel een tekort.

De eerste 10 weken heb ik iedere week een injectie gehad, na die 10 weken ging ik naar iedere 2 weken. Toen na een tijdje om de 3 weken en toen 1 keer in de maand. Na een aantal maanden is er een bloedtest gedaan en die was dus goed. Een jaar later weer en die waarde staat ook op de uitslag hierboven. Sinds kort zit ik weer op 1 keer in de 3 weken, want ik kreeg last van de benen (steken). Toen heb ik gevraagd of ik 1 keer in de 3 weken een injectie mocht. En dat mocht gelukkig.

De B-complex waar jij het over had. Wat is in jou ogen hoog gedoseerd ? En zit hier ook oxide in waar ik op zou moeten letten als ik het ga kopen.

En de vit D, bedoel jij nu de vit D3 ? Is vit D3 de vit D, want op bijna iedere potje staat volgens mij D3. Of zijn er nog meer soorten vit D waar men over praat. Ik heb namelijk nog nooit vit D6 gezien of een andere letter erachter. Op de bloed lijst van mij staat vit 25 OH-D3 en geen D6 bijvoorbeeld. En wat betekend de IU achter de 400 ?

Zoals ik zelf al dacht was ik een heleboel vragen vergeten te beantwoorden. Hopelijk heb ik er nu alles beantwoord, want gisteravond kon ik niet meer helder denken zoals ik al beschreef. Wat een info heb ik gekregen waar ik wat mee kan. Super, ik ben er heel blij mee !

Ik loop al heel lang met deze klachten. Ze zijn nu zo dat ik mijn werk niet kan uitvoeren op de school waar ik vrijwillig werk. Mensen om me heen kijken je aan alsof je niet helemaal spoort (gek bent). Je gaat naar de internist en die zegt je dat alles is gecontroleerd en die het niet weet. Dus ik kan niemand zeggen wat ik mankeer, want mijn internist weet het niet. En als een internist het niet weet, tja dan weet ik het ook niet. Ik kan niemand een duidelijk antwoord geven op de vragen die ze mij stellen. Dan zit je een paar daagjes op een forum met mensen die je begrijpen. Vervolgens krijg je van al deze lieve mensen info waar je niet op gerekend hebt. Ik ben hiervan behoorlijk aangedaan mogen jullie weten. Ik weet het zo even niet meer en weet nu even niet hoe ik moet handelen. Ik heb mijn ouders dit gestuurd zodat ze met me mee kunnen denken van hoe het nu verder moet. Ik denk dat ik nu eerst moet wachten op een reactie van mijn ouders. En het lijstje van Louisa, daarna maar een afspraak maken bij de huisarts. Of het zin heeft om naar mijn internist te gaan ..... ik weet het niet. Ben bang dat ik die man over de tafel ga trekken, want ik ben heel heel erg boos. Een internist hoort dit te weten ben ik van mening. Ik zit al jaren bij het uwv (ziektewet gebeuren). Dit had niet gehoeven als een internist dit had geweten.


Tot nu toe heel erg bedankt voor alle info die jullie mij hebben geven incl. alle links !

Lieve groet Bianca !
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

De eerste 10 weken heb ik iedere week een injectie gehad, na die 10 weken ging ik naar iedere 2 weken. Toen na een tijdje om de 3 weken en toen 1 keer in de maand. Na een aantal maanden is er een bloedtest gedaan en die was dus goed. Een jaar later weer en die waarde staat ook op de uitslag hierboven. Sinds kort zit ik weer op 1 keer in de 3 weken, want ik kreeg last van de benen (steken). Toen heb ik gevraagd of ik 1 keer in de 3 weken een injectie mocht. En dat mocht gelukkig.
dan heb je in ieder geval de goede opstartdosis gehad (10 injecties in 5-10 weken) en daarna moet je afbouwen op gevoel. De bedoeling is dat je net zo lang 1x per week blijft injecteren tot je klachten weg zijn of in ieder geval stabiel bent. Dan met kleine stapjes verder afbouwen.
Tuurlijk is die bloedtest goed, je waarde is megahoog door die injecties, maar dat zegt niks over hoe jij je voelt. En daar gaat t nou net om :wink:

Ik vind het vervelend om te zeggen, maar die vermoeidheid kan ook blijvend zijn (Door je B12 tekort) Ik vermoed dat dit bij mijzelf ook het geval is.
Weet je nog wat jouw beginwaarde was?
De B-complex waar jij het over had. Wat is in jou ogen hoog gedoseerd ? En zit hier ook oxide in waar ik op zou moeten letten als ik het ga kopen.
Je hebt B-complexen van de Hema of Etos bijvoorbeeld en je hebt kwaliteit :lol: . Er zijn grofweg 2 varianten B50 en B100. De B50 moet je hebben en als ik je een tip mag geven: probeer eens de B50 van Toppharm. Die is te koop (evt op bestelling) bij de DA, ongeveer 14 euro voor 60 tabletten dacht ik. Maak eens een potje op en kijk of t verschil maakt.
Ikzelf gebruik geen Toppharm meer, maar ben overgestapt om een multi (Bonusan Multi Vital Forte) zitten net zoveel B-vitamines in ongeveer.
Je moet alle B-vitamines een beetje op peil houden om de injecties goed hun werk te laten doen. In jouw geval zou ik een B-complex nemen in ieder geval rond je injectiedagen.

Nog beter zou misschien zijn om je op het B12 tekort forum aan te melden (no offence mensen :lol: ) Zij kunnen je heel goed voorzien van tips en adviezen. http://www.stichtingb12tekort.nl/forum/index.php
En de vit D, bedoel jij nu de vit D3 ? Is vit D3 de vit D, want op bijna iedere potje staat volgens mij D3. Of zijn er nog meer soorten vit D waar men over praat.
Ja ik bedoel vit D3 (=colecalciferol)
IU=IE=internationale eenheden
400IU=10mcg
Gebruikersavatar
biancsss
Donateur
Donateur
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 jun 2011, 11:14

Bericht door biancsss »

Hoi Mieperdemiep,

Zo uit mijn hoofd was de B12 in het begin 48 zoiets, maar ben er niet zeker van. Als het goed is heb ik hier nog wat uitslagen in huis liggen ga ik morgen even naar kijken. :)

Ik heb gekeken op de site van Toppharm en dat ziet er heel erg gunstig uit. Deze ga ik deze week kopen, maar ik begin er nog niet mee !

Mijn moeder heeft me gelijk na het lezen van het stuk wat ik haar had gestuurd gebeld. We hebben er even uitgebreid over gesproken en we gaan samen naar de huisarts. De afspraak wordt voor vrijdag gemaakt zodat ik nog wat tijd heb om wat info te verzamelen. Ik ga een aantal dingen op rijtje zetten ivb met een nieuwe vraag voor een bloedonderzoek. Dit is ook de reden dat ik nog niet ga beginnen met die Toppharm. Als ik daar morgen mee ga beginnen zou dat de test beinvloeden en dat wil ik dus niet. Ik wil weten hoe het nu is. Gelijk na het prikken wil ik gaan beginnen met de Toppharm.

Zoals ik al zei ga ik morgen even op zoek naar wat gegevens van de B12. Nu is het tijd om een poosje te gaan slapen. Voor als je nog niet slaapt wens ik je een goede nachtrust toe. :wink:

Lieve groet Bianca ! :lol:
Plaats reactie