ELN laboratorium-problemen met factuur

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

ELN laboratorium-problemen met factuur

Bericht door luna923 »

vraagje

hebben jullie ook ervaring met ELN laboratorium???

ik heb daar een urine test laten doen en ik kreeg een rekening toe gestuurd, terwijl ik voor heen al een keer bloed heb laten testen en er was nooit een probleem. hun deden dat meteen met agis zorgverzekering regelen, nu in eens niet meer.

ik had die rekening toen al een keer betaald en geprobeerd terug te krijgen van agis, maar dat lukte niet, toen heb ik het via ELN zelf geprobeerd, dat lukte wel ( dacht ik) want ik kreeg mijn geld terug van ELN omdat hun het toch geregeld hadden.

later kreeg ik toch weer een factuur thuis, maar nu hadden hun ( ELN )die facturen uit besteed aan een bedrijf CN Factoring. toen heb ik met hun contact gemaakt en duidelijk gemaakt dat het geld al geregeld was met ELN, maar hun bleven aan houden.

tot ik op een gegeven moment met agis contact heb gemaakt, daar uit bleek dat hun nooit aan ELN geld hebben over gemaakt voor een urine test. maar hun zeggen dat ELN zelf een factuur moeten sturen naar hun ( dus naar agis). dat wilde ELN niet, en agis wilde mij geen geld terug geven. dus zat ik tussen 2 vuren in.

en onder tussen heeft ELN het weer aan andere factuur bedrijf door gesluist, ene Mediparc factoring. ik heb het gelukkig kunnen regelen met tussen komst van een instantie. onder tussen heeft Agis het geld aan mij over gemaakt en nu moet ik het weer over maken naar Mediparc.
ik heb dus een blijkbaar naar CN factoring over gemaakt en onder tussen komt Mediparc met dat ik naar hun moet over maken. ik word gek van ze. maar dit is niet normaal meer.

het is een goed bedrijf in onderzoek, maar o zo slecht met de facturen regelen. ik zelf wil dus nooit meer iets bij hun laten testen zelf. ik zoek dan wel tegen die tijd een ander laboratorium

ik vraag mij af of jullie ook zulke problemen onder vinden met ELN ????

groetjes luna
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi luna,

Je bedoelt ELN in Bunnik?: http://www.europeanlaboratory.nl
Ik heb via, via ook gehoord over problemen met de facturen, maar hoe dat precies komt, is mij nog niet duidelijk.

Op de site van ELN staat wel dit:
Vergoeding van testen

Het ELN is een zelfstandig particulier laboratorium en de testen worden door zorgverzekeringsmaatschappijen niet standaard vergoed. Het ELN werkt samen met Medisch Centrum Rhijnauwen (MCR).

Aanvragen van laboratoriumonderzoeken die via dit instituut verlopen, kunnen onder bepaalde voorwaarden voor vergoeding in aanmerking komen. U moet dan het opdrachtformulier van het MCR gebruiken. Dit formulier kunt u downloaden van de website van het MCR.

Laat uw patiënt vooraf informeren bij zijn/haar ziektekostenverzekeraar naar de mogelijkheden en voorwaarden voor vergoeding!.
Verstandig lijkt mij, om van te voren te bellen met de Zorgverzekeraar en goed na te vragen of onderzoeken/testen via ELN wel/niet vergoed worden, dat voorkomt onverwachte financiële "verrassingen".

En goed na te vragen bij de Zorgverzekeraar, of de aanvraag gedaan door de huisarts wel/niet wordt vergoed, en/of de aanvraag gedaan door bijvoorbeeld een complementaire arts wel/niet vergoed wordt.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Plaats reactie