Ervaringen chiropractor

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Ervaringen chiropractor

Bericht door spring »

Hallo,

Al jaren heb ik wat last van mijn nek, maar de laatste weken is het niet meer te doen. Dit komt vast door een verkeerde houding, maar het word steeds erger doordat ik door de pijn steeds gekkere houdingen aan ga nemen. Daarbij heb ik steeds 2/3 dagen enorme hoofdpijn die duidelijk uit mijn nek komt.

Ik ben 2 jaar geleden bij een fysiotherapeut geweest die cranio-sacraal therapie deed. Hij 'rommelde' wat aan mijn nekgewrichten, maar daarna lag ik meer dan 3 dagen op bed. Daarom ben ik na 3 x gestopt.
Nu zit mijn nek zo vast dat er iets móet gebeuren. Ik ben bij dezelfde therapeut geweest, maar die wilde nu bij mijn voeten beginnen om me te laten ontspannen. Omdat hij ook maar de hele tijd zichzelf wilde horen praten en mij en zichzelf continu tegensprak wil ik niet meer naar hem terug. Hij wist praktisch niks van ME/CVS maar moest alles beter weten dan ik. En hij heeft ook niet eens naar mijn nek gekeken.

Nu heb ik volgende week een afspraak bij een chiropractor. Ik ben benieuwd of jullie daar ervaringen mee hebben. Ik denk dat ik voor mijn klachten daar wel op de goede plek ben. Maar ik ben bang dat ik weer erg moe van de behandeling word, al denk ik dat ik daar maar even doorheen moet, want nu lig ik ook steeds dagen op bed met hoofdpijn of omdat het te veel zeer doet om mijn hoofd overeind te houden. Graag hoor ik dus of jullie vermoeider werden van de behandeling en of het uiteindelijk heeft geholpen.
Ik ben ook benieuwd of de combi met Gc Maf het erger maakt of beter, maar dat is wel een hele ingewikkelde vraag lijkt mij.

Groetjes,
Spring
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Ervaringen chiropractor

Bericht door felixloena »

IK ben zo'n 15 jaar geleden een tijd bij een chiropractor geweest.
Dit was wel voordat ik ME in de ernstige mate kreeg zoals ik die nu heb. Ik weet dus niet wat voor invloed het op de ME heeft.

Ik lag destijds zeker 3 x per jaar plat met een ontzettend pijnlijke rug, en had daar tussen door ook vaak rugpijn. Ik schat dat ik in totaal een jaar ben geweest met steeds grotere tussenpozen. Sindsdien heb ik nooit meer zoveel pijn in mijn rug gehad dat ik met valium het bed in moest. Ik heb heel soms nog wat last, maar ik ga nu eens in de maand bij een masseuse voor ontspanningsmassage. Als er dan iets vast zit maakt zij het los. Dus voor mijn rugklachten heeft het prima gewerkt.

Ik had na de behandeling soms wel een dagje wat hoofdpijn, of wat meer rugpijn, maar verder niet. Maar ik weet niet hoe dat in mijn huidige conditie zou gaan.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Ervaringen chiropractor

Bericht door huppelepup »

Ik ga zo'n 2 jaar om de 2 a 3 maanden even naar de chiropractor. Soms wat vaker als het niet goed zit. Ik had altijd last van kaakklemmen en knarsentanden en dat is overgegaan nadat ik naar de chiro ging. Het kwam vanuit mijn nek. Ook als ik soms meer hoofdpijn heb dan komt dat ook vanuit de nek en gaat het na de behandeling beter. Soms ben ik van de behandeling wel vermoeid. Ik heb ook hiervoor ander fysio's gedaan maar heb nu meer baat bij de chiropractor.
Gebruikersavatar
Anjac
Beginner
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 jan 2011, 11:39

Bericht door Anjac »

Hoi,

Ik kom al zo'n 20 jaar bij de chiropractor, vanaf mn 15e. Het hielp altijd wel goed voor mn rug. Maar nu ik FIbro en CVS heb, ,helpt het bij mij niet zo goed meer, ook niet voor hoofdpijn. Maar dat kan voor iedereen anders zijn.

Ik ben nu, vooral voor mn hoofdpijn, bij een triggerpoint coach/masseuse. Zij behandelt de spierknopen/triggerpoints. Ik heb er veel in mn nek en schouders waar de hoofdpijn door ontstaat. Ze leert je ook hoe je de punten zelf thuis kan behandelen.

www.mvmassage.nl

Succes!

Anja
Gebruikersavatar
ella
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 okt 2009, 21:47

Bericht door ella »

Chiropractor vind ik maar niets. Ben er 2x geweest maar had daarna nog het gevoel dat alles vast zat. Toen ben ik naar een manueel therapeut geweest, wat een opluchting! De behandeling was niet al te prettig maar daarna voelde ik me als nieuw!

Dat je zo moe was komt door de cranio sacraal. Daar word ik zelf ook heel moe van. Heb 2x een behandeling gehad. Bij de paarden doet cranio sacraal wonderen trouwens! Kan best zijn dat het zoveel met je doet dat je daardoor zo moe bent en een paar dagen nodig hebt om te herstellen.
Plaats reactie