Heb ik ME?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
goldboy76
Actief lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 jun 2011, 23:04

Bericht door goldboy76 »

ik wil nog wel ff vertellen dat ik drukpijn heb, dus als ik druk op mijn sleutelbenen doet het pijn, scheenbenen pijn, bovenarmen pijn etc
Gebruikersavatar
daantjuh
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 apr 2011, 10:41
Locatie: Rijnsburg

Bericht door daantjuh »

hoi Goldboy76,

Je schildklier is getest, maar heb je daar ook nog waarden van toevallig?
En je vitamine b12? is dat wel eens geprikt.
Ook je ferritinegehalte is belangrijk.
Ik zou als ik jou was nog is naar de dokter gaan en vragen of hij een uitgebreide bloedtest wil doen bij je. Je kan ook een doorverwijzing naar een internist vragen, om in ieder geval bepaalde zaken uit te sluiten misschien?

groetjes, Danielle
Gebruikersavatar
goldboy76
Actief lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 jun 2011, 23:04

Bericht door goldboy76 »

ik heb net een afspraak gemaakt voor morgen om 4 uur :)

Ik ben gewoon bang dat ik een ernstige aandoening heb, aangezien ik helemaal geen stress heb
Gebruikersavatar
daantjuh
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 apr 2011, 10:41
Locatie: Rijnsburg

Bericht door daantjuh »

ga daar maar niet vanuit goldboy. laat ook goed je vitamientjes nakijken, nog een keer schildklier enz.
Vraag ook altijd een uitdraai van je uitslagen als die binnen zijn. De dokter en de assistentes denken makkelijk over uitslagen. Soms kan een beginnend tekort aan iets ook al veel klachten geven hoor.
Heel veel succes morgen. Laat je het ons nog even weten?
Gebruikersavatar
goldboy76
Actief lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 jun 2011, 23:04

Bericht door goldboy76 »

Ik moet wel zeggen dat ik al 3 jaar een harde, niet beweegbare bult heb in mijn hals, maar aangezien hij niet groeit ben ik er eigenlijk nooit voor naar de huisarts geweest.
Gebruikersavatar
daantjuh
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 apr 2011, 10:41
Locatie: Rijnsburg

Bericht door daantjuh »

ik zou een lijst maken met al je vragen. Dan kan je niks vergeten en wordt je misschien gerust gesteld!
Gebruikersavatar
goldboy76
Actief lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 jun 2011, 23:04

Bericht door goldboy76 »

Zal ik doen, maar het is toch raar dat ik al 3 jaar lang last heb van die vervelende rotklachten.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Pijn aan de botten kan ook een ernstig vitamine D tekort zijn en dat geeft ook heel veel en zelfs ernstige gezondheidsklachten.

Ik heb ook pijn aan de ribbenkast, ellebogen en bekken maar dat noem ik dan weer ligpijn. Ben je al eens getest geweest op fibromyalgie? Dat testen ze ook via drukpunten op het lichaam.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
daantjuh
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 apr 2011, 10:41
Locatie: Rijnsburg

Bericht door daantjuh »

ja inderdaad Marlene. En wat betreft vitaminetekort.........dat sluipt erin zeg maar.
Fybro, willen ook weer niet alle artsen aan toegeven.
Ik hoop dat je arts met je mee wil denken.
Gebruikersavatar
goldboy76
Actief lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 jun 2011, 23:04

Bericht door goldboy76 »

fibromyalgie komt toch voornamelijk bij vrouwen voor en vooral op volwassen leeftijd? Ik heb ook gordelroos gehad wat ik echt raar vind, aangezien gordelroos op kinderleeftijd zeer zeldzaam is
Gebruikersavatar
daantjuh
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 apr 2011, 10:41
Locatie: Rijnsburg

Bericht door daantjuh »

je bent toch 17? Nou dan ben je al een aardig kindaf hoor.
Gordelroos heb ik ook gehad, vlak voordat bij mij de traagwerkende schildklier werd ontdekt.
Ik zou me echt niet te veel zorgen maken hoor! Maar laat je bloed goed nakijken, dan kan je misschien achter wat dingetjes komen.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Fibromyalgie is een ontsteking van het bindweefsel. Vermits zowel mannen als vrouwen deze stof bezitten om hun organen en weefsels samen te houden, komt het bij beiden voor.

Wat mannen en vrouwen onderscheidt, zijn hun hormonen en dat kan het verschil verklaren waarom sommige ziekten de ene meer treft dan de andere, dat wel.

Als je gordelroos krijgt, is het al een teken dat je verzwakt bent ... volwassen of klein.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
goldboy76
Actief lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 jun 2011, 23:04

Bericht door goldboy76 »

Ik denk dat het ook iets kan zijn met mijn afweersysteem.

Ik zal een lijst maken met de klachten en ik zal de uitslag vertellen van de arts.

Bedankt voor de reacties :)
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Laat je niet te snel afschepen en dring aan op uitgebreid bloedonderzoek om te beginnen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
vivijan
Gevorderd lid
Berichten: 522
Lid geworden op: 11 nov 2009, 19:18

Bericht door vivijan »

Hartelijk welkom.
Plaats reactie