Heb ik ME?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
goldboy76
Actief lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 jun 2011, 23:04

Bericht door goldboy76 »

Vandaag bij de internist geweest en gelijk bloed wezen prikken op coeliakie onderandere en spierenzymen.
Gebruikersavatar
goldboy76
Actief lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 jun 2011, 23:04

Bericht door goldboy76 »

Internist schatte de kans op glutenintolerantie op 70%

Ben benieuwd
Gebruikersavatar
goldboy76
Actief lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 jun 2011, 23:04

Bericht door goldboy76 »

Hallo,

ff een update. Ik heb geen glutenallergie gelukkig.

Verder worden de neurologische klachten alleen maar erger, ik begin steeds meer last te hebben van pijnen en moeheid. Ik heb maandag een afspraak met de huisarts en wil graag naar de neuroloog. Het kan echt niet langer door zo. Steeds snellere dove handen en voeten, meer zenuwpijn en geheugen wordt slechter.
Gebruikersavatar
goldboy76
Actief lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 jun 2011, 23:04

Bericht door goldboy76 »

Beetje irritant dat ik na 7 jaar na dit bericht nog steeds niks weet maar wel klachten blijf houden.

Ik kan gelukkig nu wel beter mijn verhaal uitleggen aan de HA. Dit was vroeger nogal vaak een probleem bij mij, waardoor ik niet echt goed begrepen werd. Ik kreeg ook een verwijzing voor een fysio met hyperventilatie, maar daar geloof ik niet echt in dat dat mijn probleem is.
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Dan toch mss tijd om de stap te zetten naar een arts bekend met ME (gezien infectieus begin)?
https://www.me-gids.net/module-Info-view-pid-15.html

Succes en het beste gewenst!
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
goldboy76
Actief lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 jun 2011, 23:04

Bericht door goldboy76 »

de moeheid breekt me echt, ook echt last van mijn hart. Heb ik al ECG voor gehad maar was in orde.

Merk ook met het sporten dat ik het steeds minder lang volhoud.
Gebruikersavatar
goldboy76
Actief lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 jun 2011, 23:04

Bericht door goldboy76 »

mijn geheugen lijkt ook echt aangetast te zijn en mijn rekenvermogen ook. Kon vroeger heel goed rekenen maar tegenwoordig niet echt meer
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

goldboy76 schreef:de moeheid breekt me echt, ook echt last van mijn hart. Heb ik al ECG voor gehad maar was in orde.

Merk ook met het sporten dat ik het steeds minder lang volhoud.
Een 24u hartslagmonitoring wil misschien wel meer aan het licht brengen dan een ECG wat uiteindelijk een momentopname is.

Een dubbele inspanningstest kan dan weer aantonen dat het fysiek moeilijk lukt om iets vol te houden.
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
goldboy76
Actief lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 jun 2011, 23:04

Bericht door goldboy76 »

hoi, heb net mijn ecg opgehaald. Wat vinden jullie hiervan?

http://i67.tinypic.com/vzvgns.jpg

http://i64.tinypic.com/25gfqed.jpg

Volgens de huisarts was het prima maar toen ik dit las dacht ik van: "hmm wel een beetje vaag dat dit er dan wel opstaat"
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

als ik jou was zou ik een afspraak met dr Visser maken, die is cardioloog en heeft een boel verstand van ME.
het lijkt me dat een 24 uurs registratie hier wel nuttig is. Ik heb nooit een ECG gehad, maar weet wel dat mijn hart soms even erg raar doet. dat dit mogelijk niet pathologisch is is 1 ding.

dat het wel wijst op cardiovasculaire afwijkingen die typerend zijn voor ME is een ander ding.

maar, ik ben alleen maar patiënt he, dus kan me ook vergissen.

sterkte!
Gast

Bericht door Gast »

Je kunt je vraag stellen op hartvolgers.org,krijg je antwoord van een cardioloog
Ik vind een hartslag van 100 in rust wel erg hoog...
Gebruikersavatar
goldboy76
Actief lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 jun 2011, 23:04

Bericht door goldboy76 »

Hoi, ff een update

Ik ben de laatste weken echt alleen maar moe en lig constant te slapen. Ik ben wel bekend met vermoeiheid maar niet in deze mate. Ik hoop dat het wel weer wegtrekt want het is echt verschrikkelijk aan het worden
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

jhanne schreef:als ik jou was zou ik een afspraak met dr Visser maken, die is cardioloog en heeft een boel verstand van ME.
het lijkt me dat een 24 uurs registratie hier wel nuttig is. Ik heb nooit een ECG gehad, maar weet wel dat mijn hart soms even erg raar doet. dat dit mogelijk niet pathologisch is is 1 ding.

dat het wel wijst op cardiovasculaire afwijkingen die typerend zijn voor ME is een ander ding.

maar, ik ben alleen maar patiënt he, dus kan me ook vergissen.

sterkte!

Vertel!
Wat zijn de cardiovasculaire afwijkingen die typerend zijn voor ME?
Hoe typerend zijn ze?
We zijn wel veelzijdig hè, met wat allemaal mis kan zijn.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

goldboy76 schreef:Hoi, ff een update

Ik ben de laatste weken echt alleen maar moe en lig constant te slapen. Ik ben wel bekend met vermoeiheid maar niet in deze mate. Ik hoop dat het wel weer wegtrekt want het is echt verschrikkelijk aan het worden
Niet aan toegeven, voorkom dat je echt bedlegerig wordt. Altijd wekker zetten als je extra gaat liggen slapen.
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

semma schreef:Wat zijn de cardiovasculaire afwijkingen die typerend zijn voor ME?
Hoe typerend zijn ze?
We zijn wel veelzijdig hè, met wat allemaal mis kan zijn.
Semma,

Hier heb je een overzicht van onderzoek naar cardiovasculaire afwijkingen bij ME/cvs https://paradigmchange.me/me/abnormalities/
onderverdeeld in subrubrieken met telkens de belangrijkste bevindingen opgelijst
Hoop doet leven!
Plaats reactie