Website bijgewerkt (Google Ads)

Mededelingen van het ME-Gids Team

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

Website bijgewerkt (Google Ads)

Bericht door Teb »

De site is afgelopen weekend bijgewerkt naar de laatste versie van het door ons gebruikte software pakket.

Hiermee zijn sommige onderdelen automatisch vernieuwd naar een modernere look (zoals de reacties en citaten), en hebben we zo mogelijkheden om nieuwe functionaliteit toe te voegen (zoals een goede nieuwsbrief bijvoorbeeld, dit is allemaal nog in onderzoeksfase). We zitten dus inderdaad niet stil achter de schermen!

Voor het eerst maken we nu gebruik van advertenties (Google ads). Voorlopig als test, maar als het bevalt blijft het zeker staan. Dit komt inderdaad ten goede van de site!

Als jullie rare dingen zien, dan graag hier laten weten!
Laatst gewijzigd door Teb op 25 jun 2011, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi Teb,

:D Dank je wel voor al jouw werk! Het ziet er mooi uit en als via de advertenties inkomsten binnen komen voor ME-gids.net, is dat helemaal prima!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Hallo :D

Bedankt voor de inzit 8)

Maar klopt het dan dat ik zoals vanochtend een advertentie zie staan en even later weer weg is :shock: :lol:
of ben ik weer de verwarde :?

Ik ben namelijk gewend als ik bv een site bezoek en daarna bv telegraaf.nl
ik dan die site weer tegen kom op de voorpagina van de telegraaf.
Dat is een soort verkooptruc.
Kijk ik bv bij Zalando dan zie ik Zalando en schoenen op de voorpagina van de telegraaf zodat ik weer in de verleiding kom om aan te klikken.
( maar ik trap er niet in, lol soms wel )

En vanochtend zag ik dat hier op de site;
en zag bv worldticketcenter....en even later was het weer weg en nu heb ik de laatste week toch niet op tickets gezocht.
Dus ik dacht hoort het nu bij de site of......

In ieder geval s6 en bedankt voor de inzet achter de schermen, mag ook wel eens gewaardeerd worden. :-s 8-[
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
annek
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:37

Bericht door annek »

Hallo Teb,

Mijn complimenten!!! en dank!!! voor deze goed functionerende site en het vele werk.

Wat ik mooi zou vinden dat het citaat weer boven/rechts in beeld komt. (Gelijk bij 't opstarten)
Let wel dit is geen kritiek. Gewoon een wens.

Groet,
Annek
Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

Bericht door Teb »

@Melanie: Welke advertenties Google toont, is deels gebaseerd op inhoud van de betreffende pagina op de site, maar ook deels op jouw surfgedrag. Iedere bezoeker kan dus een andere advertentie zien. Welke advertentie wordt getoond, is bepaald door Google. Je kunt hier zelf ook invloed op uitoefenen: zie google.com/adsense/support:
Ga naar Beheer van advertentievoorkeuren voor meer informatie en voor het aanpassen van welke op interesses gebaseerde advertenties u te zien krijgt.
Het enige wat we wel willen vragen is om contact op te nemen met ons via het contact forumulier als je advertenties tegen komt die haaks staan op het gedachtegoed van me-gids.net (wij ijveren voor een biomedische aanpak gezien de neuro-immunologische aard van de ziekte). Discussies gaan we niet uit de weg, daar is een forum voor, maar promotie gaat ons te ver. Dus: welke site werd daar gepromoot, en wat was het www-adres daarvan?
Laatst gewijzigd door Teb op 07 apr 2012, 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

hartelijk dank voor het harde werk!
Ik weet dat het heel veel werk is, heb er zelf ook eentje te onderhouden...
ik heb zelf tot nu toe nog niet gedurfd om met google ADS te werken...
kijk maar even de kat uit de boom ;) (slecht karakter van me hé :) :) )
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

louisa schreef:We gaan klikken, met zijn allen :wink:!
Als iedereen bij elk bezoek aan deze site een linkje aanklikt? Natuurlijk worden we hierdoor niet door het team toe aangezet *knipoog* maar levert wel aardige inkomsten op.

Ja, da's toch wel een aardige bijkomstigheid?

Groeten van Bloem ----> die ook de link van Zalando schoenen ziet... eens kijken of dat interessant is :mrgreen:
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Ik zag net een advertentie m.b.t. depressies. Maakt mij niet uit, hoor. Ik heb er op geklikt: laat die maar schuiven! Whoahaha!

Wat ik me afvraag: krijgen jullie een hogere bijdrage voor een advertientie die als banner verschijnt (bijv. iets van Jeansshop oid), dan van een van de drie reclame-zinnen?
Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

Bericht door Teb »

bloemetje schreef:Als iedereen bij elk bezoek aan deze site een linkje aanklikt? Natuurlijk worden we hierdoor niet door het team toe aangezet *knipoog* maar levert wel aardige inkomsten op.
Eerlijk gezegd... hebben we liever dat je alleen klikt als het interessant is. Enerzijds omdat 'valse kliks' niet toegestaan zijn binnen de Ads, anderzijds omdat we een representatieve test willen. We hebben er dus het meest aan als iedereen zich normaal gedraagt.

We krijgen volgens mij geen hogere bijdrage voor anders-soortige advertenties. Maar we kijken dit gewoon een paar weekjes aan!
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Als ik me normaal gedraag (whatever that may be...), dan klik ik helemaal nergens op. Da's dus ook weer niet handig, want levert geen centen op he, makkers?!
Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

Bericht door Teb »

Als dat zo is, zien we dat vanzelf, en halen we de advertenties weer weg. Niet iedereen hoeft te klikken hoor, we willen gewoon kijken of dit zinvol is en rendabel.
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

ik heb hiernet al een heel ongeschikte gezien!!! zal dan het document invullen...
heb de drie die te zien waren gecopieerd... en zal ze ook in pb sturen Teb ok?
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

Teb schreef:Enerzijds omdat 'valse kliks' niet toegestaan zijn binnen de Ads, anderzijds omdat we een representatieve test willen. We hebben er dus het meest aan als iedereen zich normaal gedraagt.

We krijgen volgens mij geen hogere bijdrage voor anders-soortige advertenties. Maar we kijken dit gewoon een paar weekjes aan!
wat zijn valse kliks eigenlijk? dat snap ik niet zo goed?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

LOL ik krijg tot hiertoe alleen maar "Leer beleggen", "Zakelijke webadressen", ...

Google is watching you :)
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

Bericht door Teb »

Een 'valse' klik staat bij Google als volgt verwoord:
Ongeldige klikken en vertoningen

Uitgevers mogen niet op hun eigen advertenties klikken of middelen gebruiken om het aantal vertoningen en/of klikken kunstmatig te verhogen, met inbegrip van handmatige methoden.

Klikken op Google-advertenties moeten het gevolg zijn van een echte interesse van gebruikers. Elke methode waarbij op kunstmatige wijze klikken op of vertoningen van uw Google-advertenties worden gegenereerd, is uitdrukkelijk verboden. Deze verboden methoden omvatten, maar zijn niet beperkt tot, herhaaldelijk handmatig klikken of genereren van vertoningen, programma's waarmee automatisch klikken en vertoningen worden gegenereerd en het gebruik van robots of misleidende software.

Klikken aanmoedigen

Uitgevers mogen andere gebruikers niet vragen op hun advertenties te klikken of gebruik te maken van misleidende implementatiemethoden voor het genereren van klikken. Dit omvat, maar is niet beperkt tot, het belonen van gebruikers voor het bekijken of uitvoeren van zoekopdrachten, het doen van beloften om geld in te zamelen voor derden voor het uitvoeren van dergelijke handelingen of het plaatsen van afbeeldingen naast afzonderlijke advertenties.
  • Gebruikers belonen voor het bekijken van advertenties of uitvoeren van zoekopdrachten, of derden belonen voor dergelijke handelingen.
  • Gebruikers aansporen op de Google-advertenties te klikken door middel van zinnen als 'klik op de advertenties', 'ondersteun onze sponsors', 'bezoek deze aanbevolen links' of soortgelijke teksten.
  • De aandacht van de gebruiker via pijltjes of andere grafische hulpmiddelen op de advertenties vestigen.
  • Misleidende afbeeldingen naast advertenties plaatsen.
  • Advertenties in een script voor zwevende advertenties plaatsen.
  • Advertenties opmaken op een dusdanige manier dat ze niet te onderscheiden zijn van andere inhoud op die pagina.
  • Site-inhoud opmaken op een dusdanige manier dat deze moeilijk te onderscheiden is van advertenties.
  • Misleidende labels plaatsen boven Google-advertentieblokken. Advertenties mogen bijvoorbeeld worden gelabeld als 'Gesponsorde links' of 'Advertenties', maar niet als 'Favoriete sites' of 'Topaanbiedingen van vandaag'.
Bron: http://www.google.com/adsense/support/a ... swer=48182

Bedankt voor de melding, maar stuur vooral niet per PB! We willen het graag centraal verzamelen, dus het contactformulier is de enige juiste methode. Nogmaals alvast bedankt voor jullie hulp.
Plaats reactie