iemand ervaring met taurine?

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kel
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jun 2011, 12:12

iemand ervaring met taurine?

Bericht door kel »

Hoi Hoi,

Ik was op internet aan het zoeken naar carnitine, ik ben dit bewust nog niet gaan gebruiken omdat er een tekort dan niet emer opgespoord kan worden. En ik nog bij mijn dokter aan het zeuren ben naar verwijzing naar pvm of cvs centrum amsterdam.

Maar dacht kijken kan vast geen kwaad. Ik kwam op een site ook dit tegen wat na de carnitine stond:

ik dacht misschien is dit het probleem van de ongecontroleerde spiertrillingen, iemand hier ervaring mee??



Taurine; het energierijke broertje van carnitine

Taurine is bij veel mensen bekend van het energiedrankje Red Bull. Er zit te weinig in om de pep te ervaren van dit drankje. Cafeïne daarentegen zit er voldoende in om het zenuwstelsel een stevige prikkel te geven.

Taurine werkt vooral regulerend en helpt een overprikkeld zenuwstelsel weer tot rust te brengen. Het voorkomt het foutief en ongecontroleerd ‘ afvuren’ van zenuwcellen. Ook spiercontracties worden door taurine gereguleerd.
Een gezond alternatief voor 'Red Bull'
U kunt beter vis, mosselen, kokkels en oesters eten of rode algen (geen bruine of groene!) om aan dit zwavelhoudend aminozuur te komen. Het komt verder vrijwel alleen in dierlijke produkten voor. Melkprodukten bevatten slechts weinig taurine en eieren vrijwel geen.
Taurine-verlies
Taurine werd lang beschouwd als niet-essentieel omdat het in de lever kan worden aangemaakt uit de aminozuren methionine en cysteine. Bij stress, ziekte, jonge kinderen kan de synthese te weinig zijn om in de eigen behoefte te voorzien. Door toename van pilgebruik worden er lagere concentraties gevonden van taurine omdat het hormoon oestradiol de synthese van taurine in de lever remt. Narcose en (tandarts)verdovingen, zink- en vitamine A tekorten geven taurine verlies. Primaire tekorten worden het meest gezien bij veganisten en diabetici.
Taurine kan zich binden aan toxische verbindingen die vervolgens via de gal worden uitgescheiden. Het kan gaan om milieugif, medicijnen, maar ook gifstoffen die in de darmen zijn ontstaan (bijvoorbeeld aldehydes door schimmelinfectie). Een opgeblazen pruttelende buik met brijachtige ontlasting kan op den duur taurine tekort opleveren.
Gebruikersavatar
kel
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jun 2011, 12:12

iemand ervaring met taurine?

Bericht door kel »

ter info, ik heb dus spiertrillingen, mijn broer diabetisch patient en ben 2 x onder narcose geweest, waarna mijn klachten begonnen. Dacht al dat die narcose misschien iets verkeerds zou hebben gedaan in mijn lichaam waardoor het begon met spiertrillingen! dus vond dit erg intressant om te lezen!

dus als iemand tips advies of ervaring heeft hoor ik het heeeeel erg graag :-)
Gebruikersavatar
kel
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jun 2011, 12:12

iemand ervaring met taurine?

Bericht door kel »

plus hebben ze het over de gifstoffen in de darmen, en ik hoor hier vaan over een ''lekke'' darm met schadelijke stoffen in het bloed tot gevolg, idee om te proberen misschien? :-)
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Ik neem het via Daily Health Support.
In 1 dosis zit 62.5 mg.
Mag 2 dosissen per dag nemen van DML.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
kel
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jun 2011, 12:12

Bericht door kel »

Hoi Senna,

Bedankt voor je reactie!
Heb jij dit voorgeschreven gekregen of op eingen houtje gaan gebruiken als ik vragen mag?
En neem jij dit in combi met Carnitie?
En als laatste vraag had/heb jij ook last van ongecontroleerde spiertrillingen? en is dat verminderd/ weg gegaan? Merk je enig verschil?

Excuus voor de vele vragen, maar ben erg benieuwd naar jouw ervaring ermee!

groetjes.
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

@kel
ik neem ook taurine , is wel op eigen houtje maar wel in een hogere dosis

hieronder een link en dit is één die ik neem (ik koop het product daar niet hé maar het is enkel informatief)


http://www.herbsofcourse.nl/index.php?i ... 03&lang=NL

Als ik recuperade van maximize neem (een sportrecup) daar zit ook taurine in ! in nog hogere dosis

Je kan hier niets fout mee doen en ik neem het samen met carnitine en nog een tiental andere supplementen

:D
Gebruikersavatar
kel
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jun 2011, 12:12

Bericht door kel »

Hoi Danny!

Hartelijk dan voor je reactie!
Ik wilde het zelf graag bestellen bij young again, bestel hier veel producten, goede service en snelle levering!
plus niet al te duur en toch zeer hoog gedoseerd :-)

Maar mag ik vragen of je ook daadwerkelijk goed resultaat hiervan hebt, en had jij ook last of heb jij ook last van spiertrillingen (dus slechte zenuwgeleiding?)

groetjes!
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

dag kel

wel ik zal jou een eerlijk antwoord geven ....... ik weet het niet.

ik neem heel veel supplementen en als ik tijd heb zal ik eens een update posten.
het is naar mijn mening moeilijk te zeggen of iets een effect heeft of niet als je meerdere middelen neemt. (in het kort zal ik er enkele noemen (q10, carnitine, taurine, quercetine,bromelaine, curcumine, vit b, vit c, vitamine b 12, vit d, wei, creatine,resveratrol,ginseng ...+ sportsupplementen
Anderzijds blijf ik tamelijk stabiel maar heb ook slechte perioden (zoals nu :? )
Gebruikersavatar
kel
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jun 2011, 12:12

Bericht door kel »

Hoi Danny,

Ohh jij bent ook een pillen slikker ;-) Dan kunnen wij elkaar een hand geven...
En ik snap wat je bedoelt. Ik heb van veel dingen ook altijd het idee dat het vrijwel geen effect heeft, maar zodra ik stop voel ik het toch...
dus zal toch wel iets helpen.

Maar spectaculair zal het bij jouw dus niet zijn anders had ik dat wel gehoord ;-)
want ik slik bv ook biodophilus voor mijn darmen merkte echt meteen na 3 dagen verschil, had al jaren lang last van slechte stoelgang kon wel 5 keer per dag voor grote boodschap, en moest ik rennen naar toilet, sinds deze pillen dus meteen na 3 dagen niet meer... alles is weer helemaal normaal! echt een wondermiddel snapte er niets van!

En mijn magnesium ook... als ik die niet neem stuiter ik alle kanten op, zo ontzettend veel last van spiertrillingen. Maar bij het nemen van magnesium is dit wel sterk verminderd... Ik had gehoopt weg na al anderhalf jaar hoge dosering slikken, maar helaas dit is niet zo. maar heb er veel baat bij...

de rest tja ik weet het ook allemaal niet!
Had of heb jij wel last van spiertrillingen?

groetjes.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Nee niet op eigen houtje.
Via DML.
Ik had alleen trillingen boven mijn oog en die zijn weg.
Maar door wat ?
Neem geen carnitine.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
kel
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jun 2011, 12:12

Bericht door kel »

Ohh oke, ja ik heb ze echt door heel het lichaam zitten helas! moedeloos en angstig wordt ik ervan! ook van alle andere klachten hoor maar dit is er echt 24 uur per dag! heel akelig!

Maar waarom zou je geen carnitine moeten slikken? omdat er eerst en tekort moet worden vastgesteld?
Gebruikersavatar
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 379
Lid geworden op: 12 dec 2008, 10:43

Bericht door Barb70 »

Ik slik Taurine van Now Foods, en voor de spiertrillingen Magnesium malaat van het merk Nutramedix 4000 mg per dag, alle spiertrillingen, krampen etc zijn weg nu.
yoyo
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 06 apr 2011, 19:40

Bericht door yoyo »

Taurine wordt toch ook in boek van Dr. Maes (CVS ontmaskerd) genoemd?!
Ik gebruik sinds kort taurine, maar wel bij medeweten van mijn orthomoleculaire arts. Ik houd niet zo van zelf experimenteren.
Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest.
Gebruikersavatar
kel
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jun 2011, 12:12

Bericht door kel »

bedankt voor jullie reacties!
Ik moet 9 aug naar PVM zal hem eens vragen of taurine geslikt kan worden!
@Barb70 4000 mg magnesium :shock: :shock: :shock: zoveel?
Zit jij dan niet de hele dag op de wc :S
Hahaha! mijn darmen kunnen zoveel magnesium echt niet verdragen, mag je dit ook wel zo hoog gedoseerd innemen?
Heb je dit ook op advies gedaan of ook gewoon zelf!

Ik hoor het graag!
Bedankt voor jullie berichtjes!
Gebruikersavatar
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 379
Lid geworden op: 12 dec 2008, 10:43

Bericht door Barb70 »

Ik gebruik Magnesium Malaat van het merk nutramedix, dan hoef je niet naar het toilet, bij andere magnesium soorten zou dat teveel zijn.
Plaats reactie