extreme maagpijn

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Bericht door yarwen »

Dank voor de uitgebreide info.
Bij bloedafnames is mijn cortisol altijd normaal. Ik denk dat de oorzaak bij mij niet met de bijnieren te maken heeft.
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

@yarwen

ik weet dat dit niets met maagpijn te maken heeft maar heb je toevallig geen last van nierstenen?

Dit kan extreem pijnlijk zijn !
Esmee
Beginner
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 nov 2005, 17:55

Bericht door Esmee »

@Yarwen: heeft men aan galstenen gedacht? Enorm pijnlijk, kan ter hoogte van de maagstreek zitten. De galblaas kan onstoken zijn doordat galstenen de afvoerkanalen gaan blokkeren.
Dmv een echo kan je galstenen ontdekken.

Die glucose is wat te hoog, maar daar zou ik me (nog) niet teveel zorgen over maken. Was het een nuchtere meting? Ik heb ook vaak hoge glucosemetingen (rond de 200), maar dat blijkt bij mij waarschijnlijk te komen omdat mijn maag te snel leegt, waardoor je een glucose piek krijgt na het eten, die ook snel weer zakt. Maar goed, het is wel iets waar even goed naar gekeken moet.

Veel succes!
Esmee
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Bericht door yarwen »

Er is een ct scan en een echo genomen en daarop zijn geen nier- en galstenen te zien. Dat hebben ze dus ook al uitgesloten. Ik vrees dat ik het dus weer eens zal moeten klasseren bij mijn andere 'onverklaarbare' klachten. Ik vertel het in elk geval op 2 aug. aan prof. DML. Hij kan het misschien in de context van me/cvs plaatsen alsook dat te hoge glucosegehalte.

@Esmee,
Dank voor me te proberen geruststellen. Ik was echter nuchter op het moment van de bloedafname. Gezien de enorme maagpijn heb ik zondagmorgen niks durven eten. Enkel water met Dafalgan Forte. Vanmiddag zal ik van de huisarts hopelijk te weten komen wat er moet gebeuren.
Het is niet de eerste keer dat mijn suikerwaarden in nuchtere toestand te hoog is. Vorige keer heb ik het advies gekregen minder vet, alcohol en suiker te gebruiken. Maar ik let al zo op...
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Bericht door yarwen »

Bezoek huisarts:
- pijn - oorzaak niet meer vast te stellen aangezien pijn nu weg is. Hij vermoedt dikkedarmkoliek.
Hoeft geen verdere opvolging.
Glucose idd hoog maar nog geen reden tot paniek. Nog een bijkomend bloed- en urineonderzoek nodig om te zien of medicatie nodig is. Voorlopig mag ik geen suikers meer innemen.
Heb ondertussen ook even vermeld dat ik op 2 aug. een afspraak heb gemaakt met prof. DML.
Daar had hij nog nooit van gehoord !!!!! Hierover meer in een andere draad want dat heeft dan wel met ME/CVS te maken.
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Bericht door yarwen »

Even een update. Ondertussen nog een bloedonderzoek gehad aan daaruit blijkt geen verhoogd glucosegehalte. Volgens de huisarts was ik bij de vorige bloedafname niet nuchter (ben ik zeker dat ik wel was, met zo een maagpijn was eten of drinken wel het laatste wat ik wou) of is er een fout gebeurd in het labo. Volgens hem mag ik op mijn 2 oren slapen.
Ik weet niet wat ik hier nu mee moet. Heeft iemand een idee of er zo een fouten gebeuren in labo's?
Maar goed, na het laatste bezoek aan deze huisarts was het telefoontje, met de vraag naar de uitslag van het bloedonderzoek, ook het laatste.
Het feit dat mijn levertesten weer behoorlijk verstoord zijn en mijn cholesterol te hoog zijn (ondanks het feit dat ik een BMI van 20 heb) volgens deze huisarts helemaal niet verontrustend.
Ik hoop dat DML begin augustus meer duidelijkheid hieromtrent kan scheppen.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Yarwen,
Misschien heb je fructose-intolerantie, heeft ook met suiker te maken, DML zal dit waarschijnlijk wel testen...

En mijn dochter heeft ook soms extreme maagpijn, ze heeft toen gastroscopie moeten laten maken, en volgens die arts lagen haar maag en darmen stil.
Later is er bij DML uitgekomen dat ze lactose-intoelrantie heeft, en nu is ze veel beter.
Ook de osteopaat heeft haar maag en darmen weer op gang gekregen.
Ook haar levertesten waren v erstoord, dat hangt allemaal samen...
de dokter die haar toen onderzocht, maakte daar ook geen probleem van, die zei gewoon: als je de dag voordien enkele glazen alcohol gedronken hebt, heb je ook die leverwaarden...alleen, ze had geen alcohol gedronken.
Maar die dokters gaan er dan gewoon vanuit, lekker makkelijk voor hun, dan moeten ze niet verder zoeken...
En dan geven je nog het gevoel dat je dochter alcoholieker is, pfff...
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Bericht door yarwen »

Dag Karolien,
Het is idd zo dat een aantal artsen zich niet de moeite doen om na te gaan wat de oorzaak is van die verstoorde leverwaarden en glucosegehalte. Mijn huisarts heeft ook gezegd dat ik minder alcohol moet drinken. Als ik dan zeg dat ik zelden (de laatse maanden zelf niks meer) alcohol verbruik reageert hij niet. Blijkbaar heb je het ook al meegemaakt met je dochter.
Hopelijk weet ik meer via DML.
Misschien staat het antwoord wel ergens op het forum, maar hoe wordt fructose-intolerantie en lactose-intolerantie getest?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ yarwen

heb je deze link al gelezen?

Een artikel over diabetes door magnesiumtekort en vergiftiging door zware metalen:

http://www.naturalnews.com/032949_diabe ... rance.html

In het jaar 1971 schreef Dr. Edmund B. Fink (een onderzoeker naar magnesium aan de West Virginia University of Medicine in Morgantown) in ‘The Executive Health’ dat:

een magnesiumtekort niet alleen gewoon bestaat, maar ook veel voorkomend is;
ondanks dat het veelvoorkomend is, het vaak onopgemerkt blijft;
een chronisch tekort blijvende schade kan aanrichten en fataal kan worden;
de uitingen/gevolgen van tekort aan magnesium veelomvattend en gevarieerd zijn.

http://drcarolyndean.com/magnesium_miracle/
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ook bij www.Heelbewust.com kan je lezen hoe belangrijk magnesium is, en wat je allemaal kan krijgen door te weinig magnesium...

Zeer interessant om lezen!!!
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Bericht door yarwen »

@marlene en karolien,
Dank voor de link naar de artikels. Ik blijf op mijn hoede.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Hallo Yarwen

Verstoorde leverwaarde, glucosewaarden, ... heeft je arts gesproken over "niet-alcoholische steatohepatitis (NASH)" toevallig?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Als je je toch vragen stelt ivm je glucose, koop dan gewoon een metertje en strips en begin thuis te meten.
Bij sommige ziekenfondsen krijg je het metertje gratis, anders moet je even eBay afdweilen voor de goedkoopste optie. Het zijn vooral de strips die heel erg duur zijn, dus daarop moet je vooral letten.
Meet 's morgens nuchter, telkens net voor de maaltijd en telkens 1 + 2 uur na de maaltijd. Hou een logboek bij van wat je eet, noteer daarin ook je waarden.
Heel veel mensen met onze problemen hebben niet zo dadelijk diabetes, maar kunnen wel insulineresistentie hebben. (google maar eens)

Op deze uitstekende site vind je meer informatie: http://www.bloodsugar101.com/

Ook kan je misschien aan je arts vragen om een A1C test te laten doen. Hier meer info: http://labtestsonline.org/understanding ... tab/glance

Succes!
Gebruikersavatar
Molletje
Gevorderd lid
Berichten: 666
Lid geworden op: 23 aug 2011, 15:10

Bericht door Molletje »

Ik heb zelf ook veel last van mijn maag. Hoewel ik nu geen red bull of koolzuurhoudende dranken drink gaat het beter.

Ik heb zo'n maag/darm onderzoek gehad. Daar konden ze niets vinden.
Alleen zaten er rode strepen naar mijn endeldarm. Maar mijn bloedwaardes zeiden niets.
Tot ik voor het Vermoeidheid Centrum Lelystad kwam en dit tegen mijn internist zei, zei hij dat dit ontstekingen zijn.

Raar dat de andere artsen dit niet konden vertellen. En mijn internist het meteen wist.
Ik moet mijn leven lang Omeprazol slikken voor mijn maag.
En met eten opletten dat het niet te gekruid is en geen zuren eten en drinken.
Plaats reactie