Qi Gong/meditatie/Yoga/Tai Chi ervaringen & tips?

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Dames wat word ik vrolijk vun jullie opmerkingen :D
@Louisa
Uiteraard, kwispelen hoort erbij he :p Krijg altijd wel een beetje een X-rated gevoel bij die oefening haha

@Fritel
Bedankt voor de link!

@Bloemetje
Erg leuk om dit met anderen te delen!
Goed dat je je er toe hebt kunnen zetten :)

Zelf kies ik altijd 1 of 2 filmpjes op youtube uit, de ene keer wat rustiger en soms iets meer hardcore. Ik heb sinds ik het doe echt gespierde armen en schouders gekregen joh, nu de rest nog :p
Maar vind het wel fijn om je lichaam toch voor zover het kan een beetje fit te houden.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hi izzy,
Izzy schreef:Dames wat word ik vrolijk vun jullie opmerkingen :D
@Louisa
Uiteraard, kwispelen hoort erbij he :p Krijg altijd wel een beetje een X-rated gevoel bij die oefening haha
:lol: hihihi, ik word er ook vrolijk van. En jij hebt het topic weer leven in geblazen, helemaal leuk :wink:!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Gebruikersavatar
Fritel
Actief lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 27 feb 2009, 16:27

Bericht door Fritel »

dorie, die Tara is echt lenig hoor. Dat kan ik echt niet aan... Maar ik herken wel een heleboel oefeningen die ik op een 'zachtere' manier oefen.
Voor meer info over dru yoga :
http://www.ingeborg.ws/ingeborg_druyoga.asp
Namasté
Fritel
Ik kan de rondes niet meer tellen, de K.O.'s al evenmin, maar laat ik je dit vertellen : ik blijf vechten tot ik win !
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Haha ja zij doet al vanaf haar jeugd aan ballet enzo dus laat je daar niet door afschrikken hoor!
Dat dru yoga lijkt heel meditatief gericht? En ook meer het spirtuele gedeelte? Wel prettig hoor, lijkt me :)
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Woohoo! Ik heb het volgehouden!
Wat leuk was het om een hele les van Tara te krijgen en ook leuke mensen ontmoet daar.
Ik was wel compleet naar de kl*te achteraf, nog steeds wel een beetje, maar het was het zeker waard :D
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Wauw, wat goed, Izzy! Heb je nu spierpijn?
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Dankje!
Het valt gelukkig reuze mee met de spierpijn omdat ik het dagelijks doe, alleen geen anderhalf uur natuurlijk dus ik merk het wel iets :p
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Bericht door mieshka »

Ik wil ook graag iets met yoga gaan doen, want het lijkt me een van de weinige vormen van extra beweging die ik nog aankan.

Op Pinterest is aardig wat te vinden over yoga, bijvoorbeeld deze serie oefeningen die je op je bed kunt doen:

http://www.womenshealthmag.com/yoga/bedtime-yoga

Ik ben van plan er gewoon maar mee te gaan beginnen, en dan zie ik wel. Ik heb geen dvd of boek en volg geen cursus, ik haal de oefeningen eerst wel van internet, daar is voorlopig genoeg te vinden zo te zien.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi mieskha,

Join the Afbeelding Club :lol:.

Meis, begin wel met hele gemakkelijke lichte oefeningen, goed? Want, ook met Yoga kun je flink over je grenzen aan. Je mag nooit forceren, pijn krijgen, spierpijn krijgen.

Vorige week naar les geweest, ging niet goed, kijken of het deze week wel weer wil lukken.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

@Mieshka Yup, dat is Tara Stiles die heel veel makkelijke (ook moeilijke) korte filmpjes op youtube heeft zoals ik hier eerder heb gepost :)
Erg fijn! Vooral om op een rustige manier toch in beweging te blijven en zonder PEM.
Inmiddels zijn een aantal vriendinnen van me ook verslaafd geraakt. :p
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Whoaaaaaaaaaaaaaaaaa! Louisa, waar heb je die emoticon nou weer vandaan?! Ik wou dat ik zo relaxed door het leven kan gaan: Afbeelding
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Bericht door mieshka »

louisa schreef:Meis, begin wel met hele gemakkelijke lichte oefeningen, goed? Want, ook met Yoga kun je flink over je grenzen aan. Je mag nooit forceren, pijn krijgen, spierpijn krijgen.
Bedankt voor de tip. :wink: Ben sowieso wel van plan om het simpel te houden ja, zoals die oefeningen die je op bed kunt doen die ik hierboven heb gepost. Ik wil ook een yoga mat kopen. Maar ik wil het (voorlopig) wel bij liggende en zittende oefeningen houden, iets staand of van die hoofd-/handstanden is voor mij sowieso te hoog gegrepen. :D

Het gaat mij ook niet om heel lenig worden en mijn lichaam in de raarste posities te kunnen zetten, maar om op een gezonde en ontspannende en voor mij haalbare manier toch iets aan extra beweging te kunnen doen.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

bloemetje schreef:Whoaaaaaaaaaaaaaaaaa! Louisa, waar heb je die emoticon nou weer vandaan?! Ik wou dat ik zo relaxed door het leven kan gaan: Afbeelding
:lol: :D :P Afbeelding

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Bericht door mieshka »

De (eenvoudige) yoga oefeningen bevallen me tot nu toe prima! Het werkt voor mij erg ontspannend en het voelt gewoon goed! Een keer probeerde ik een half wiel of zo iets en daarna heb ik wel wat spierpijn gehad (misschien verkeerd gedaan of toch te zwaar zo op handen en voeten) maar verder nergens last van gehad. Ik probeer elke dag 20 - 30 minuten maar als ik echt te moe ben, sla ik het over.
Plaats reactie