Vooroordelen vanuit sociale omgeving??

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

jose2011
Beginner

Bericht door jose2011 »

Hallo,

Ik ben Jose van Loon, student HBO-V aan de Hanze hogeschool te Groningen.
Samen met twee medestudenten zijn we bezig om een voorlichtingsplan te schrijven voor de directe en indirecte sociale omgeving van ME-patiënten.
We hebben het idee om onze voorlichting te richten op de vooroordelen die er bestaan naar ME/CVS patiënten toe.
Er zijn weinig tot geen onderzoekscijfers zijn over dit onderwerp.
Om deze reden wil ik dan ook vragen of jullie ons kunnen helpen door een aantal vragen voor ons te beantwoorden, zodat voor ons duidelijk word of er wel een “probleem” bestaat rondom onze stelling.

1. Is je sociale situatie (vrienden/familie/werk),verandert sinds dat je klachten kreeg?
A)Hoe was je situatie voordat je ziek werd?
B)Hoe is je situatie nu?

2. Heb je wel eens het idee/gevoel gehad niet geloofd te worden door je sociale omgeving?
A)Heb jij iets gemerkt van vooroordelen?
B)Zo ja, wat voor vooroordelen ben je vaak tegengekomen?
C)Denk je dat voorlichting rondom ME/CVS aan je sociale omgeving, kan bijdragen aan het wegnemen van vooroordelen?

3. Merkte je verschil in de houding van mensen om je heen, nadat de diagnose ME/CVS gesteld was?
A)In positieve zin of negatieve zin?

Dit waren de vragen.
Hartelijk bedankt voor het beantwoorden van deze vragen.
Mocht je interesse hebben dan kan ik je het uiteindelijke plan toesturen.

Met vriendelijke groet,
Jose van Loon
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Hallo Jose

Wat fijn dat je dit onderwerp op papier wil zetten. Ben je een beetje een stevige kerel? Want dit doet wel wat met een mens?

1. Is je sociale situatie (vrienden/familie/werk),verandert sinds dat je klachten kreeg?
JA 200%