Drugs en Chronische vermoeidheid

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Heel interessant van die XTC. Ik weet niet wat voor stoffen daar in zitten, maar als ik onderzoeker zou zijn zou ik het zeker interessant vinden!
En ja, als je het zo een enkele keer recreatief kan gebruiken, kan ik het me goed voorstellen. Ik danste vroeger veel salsa, kan me gewoon niet vóórstellen dat ik dat mss gewoon weer 'ns een nachtje zou kunnen en zonder terugval, ongelooflijk!

Ik gebruik marihuana vnl voor het inslapen en daar heb ik verder geen enkele last van. Maritta, als je het ook voor de slaap neemt moet je het idd direkt voor het slapen nemen. Dus alles klaar om in bed te stappen en dan gebruiken.
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

deed ik jaren geleden met hasj, stukjes in een pannenkoek of stukje cake, werkte als een tierelier: sliep als een os. Kan helaas niet meer door teveel gedoe in hoofd, gaat niet meer goed, krijg er epileptische aanvallen van...
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

dat is wel apart, want wat ik vroeger nog van mijn blow 'carrière' kan herinneren is dat als ik heel stoned was echt niet kon gaan slapen

ik heb vroeger ook wel eens XTC gebruikt, maar ik heb eigenlijk al jaren besloten dat ik geen drugs meer ga gebruiken
mijn lijf is al zo ziek en wie weet wat je er nog meer mee kapot maakt...
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Gebruikersavatar
maritta
Beginner
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 mei 2009, 19:08

Bericht door maritta »

@dfainher denk je niet dat je dan een sativa soort hebt gebruikt? Daar word je juist actiever van. Van Indicas word je relaxer.
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

Zo thuis ben ik niet in wiet/hasj dus dat zegt me even niks ;)
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Gebruikersavatar
angelsandra
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 10 mei 2010, 16:27

Bericht door angelsandra »

Ik herken wel een aantal dingen in dit verhaal. Niet de drugs dan maar wel de alcohol. Als ik wijn drink bijvoorbeeld of iets anders dan ben ik heel snel aangeschoten (veel sneller dan normaal) maar ik voel me dan onwijs goed. heb minder pijn en ik voel me dan weer een beetje hoe ik was voor ik M.E. kreeg.

Gelukkig ben ook ik niet verslavingsgevoelig maar het is wel oppassen met dit soort dingen, want iedereen die M.E. of cvs heeft wil zich beter voelen al is het maar even. En als dit soort middelen ervoor zorgen dat je je (hoe kort ook) eventjes geen Patient voelt kan het wel verslavend gaan werken. Helaas is de volgende dag of in mijn geval zelfs al een paar uur later de terug vallendeklap zo groot dat ik me vaak nog beroerder en zieker voel erna dan ervoor maar het moment van eventjes je "goed" voelen is zo geweldig.
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

ik heb dat ook met alcohol inderdaad
het lijkt dan zelfs of ik minder slaap nodig heb en toch relatief fit ben
dat heb ik al vaker zo ervaren en je slaapt natuurlijk ook wat makkelijker in
toch benieuwd waar dat aan ligt...
Gebruikersavatar
marliesje
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:51

Bericht door marliesje »

Hallo,

Ben nieuw op het forum maar wil toch ook even mijn ervaring delen ivm drugs.

Voor ik ziek werd (in mijn studententijd) ging ik vaak uit. Door mijn ziekte doe ik dit nu veel minder, maar probeer toch één keer per week langs mijn stamcafé te gaan. Mijn vrienden komen niet meer thuis langs en zo kan ik ze toch nog zien.

Alcohol verlicht volledig de pijn maar ik word idd ook sneller dronken dan vroeger. Kan het wel langer volhouden dan voorheen. Ik moet er dan rekening mee houden dat ik een dag of 2/3 erna plat lig en zelfs amper energie heb om te eten.

Op een avond heb ik eens cocaïne geprobeerd. Wat was dat een geweldig gevoel. De herstelperiode werd er ook met een dag mee verminderd. Vreemd genoeg... Nu neem ik dat nog af en toe want probeer wel te vermijden dat ik er afhankelijk van word.
Daarnaast gebruik ik weed als ik er kan vinden. Daar ben ik mee begonnen toen Myolastan (dat mij altijd heel goed hielp) niet meer werkte.

Ik woon in België en het is niet altijd gemakkelijk vast te krijgen. Heb al eens aan een dokter gevraagd of ik het niet op voorschrift kan krijgen, maar die zei dat ik daarvoor nog te jong ben hoewel ze "off the record" wel toegaf dat dat zeker zou kunnen helpen.

Ik moest van haar eerst de 'reguliere' medicijnen proberen. In mijn geval effexor, iets met een "s" maar ben de naam even vergeten en dan redomex. Geen van die pillen helpt mij dus nu ben ik van plan de vraag opnieuw te stellen.

Weed gebruik ik, net als de meesten blijkbaar, vlak voor het slapengaan. Ik kan er beter door slapen, pieker niet zo veel, mijn spieren en hersenen komen tot rust en mijn nachtzweten is er een stuk minder door.
XTC klinkt veelbelovend, al heb ik altijd wat sceptisch gestaan tegenover middelen die je mogelijks de controle over je eigen geest doen verliezen en volgens mij is angst niet echt een goed uitgangspunt om zoiets te nemen :-)

Alleszins, ik ben echt blij om te merken dat ik niet de enige ben die met drugs experimenteert. Ik ben nog maar 34 en heb nog altijd een vrij grote vriendenkring en ben graag onder de mensen (als het er niet te veel zijn tegelijk natuurlijk want dat is een beetje druk ^^) en die middelen helpen mij oa om toch nog af en toe het gevoel te hebben dat ik er bij hoor.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Hoi marliesje, welkom hier!

Interessant om te lezen! Ik ben altijd huiverig voor opwekkende middelen met ME, denk dat dat een flinke terugslag kan veroorzaken, heb ook nooit iets geprobeerd. Maar gek genoeg schrijf jij dat cocaïne de terugslag juist verminderde. Ik word dan heel benieuwd hoe dat werkt maar vrees dat we daar niet achter komen. Hoe dan ook hou ik het bij marihuana vòòr het slapen en soms minieme beetjes bij bepaalde pijn of om m'n hoofd rustiger te maken. Mijn hele slaapprobleem was er iig mee opgelost. En wsl veel minder schadelijk dan kalmerings/slaapmiddelen, ik zou dan weed echt aanraden.

Groetjes,
asje
Gebruikersavatar
angelsandra
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 10 mei 2010, 16:27

Bericht door angelsandra »

hallo. Ik wil toch even reageren op bovenstaande berichten want ik maak me behoorlijk zorgen als ik dit zo lees.

Cocaine heeft in jou geval dus een goede uitwerking en ik snap ook zeker waarom je het zegt maar dat is zeker niet bij iedereen het geval. Het is super verslavend ook als je in het begin denkt dat je het wel onder controle hebt en dat je niet verslaafd bent is je lichaam het eigenlijk al wel en het heeft op termijn zeker geen gunstig effect op je immuunsysteem. Ik weet niet of je cvs of M.E. hebt en in welke catagorie maar als het immuun gerelateerd is zou ik er als ik jou was meteen mee stoppen. Het richt uiteindelijk meer schade aan en je maakt je immuunsysteem kapotter dan het al is.

Ik kan je niet zeggen wat je moet doen maar in het begin kan het zeker lijken of het positief werkt maar op langere termijn doe je je lichaam veel schade toe. Ik hoop dan ook dat mensen die dit lezen hier niet mee gaan experimenteren. Blijf aub van die zooi af als je erover twijfelt om het te gaan gebruiken. Voor je het weet blijft je lichaam erom vragen en zoiets sluipt er heel snel in. Zeker met cocaine
Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for you are with me ~Psalm 23:4
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik ga er van uit dat marliesje en ook anderen niet 'aan de cocaïne gaan'. Ik denk dat iedereen weet dat het erg verslavend is.

Maar het blijft interessant om te weten hoe iets kan werken, of het nou medicijnen, vaak ook drugs, of echte drugs zijn.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

XTC en cocaine behoren tot de oppeppende middelen volgens wat ik erover heb gelezen. Ik was geïntrigeerd door het fenomeen door sommigen beschreven.

Deze drugs zouden de vermoeidheid 3 dagen doen verdwijnen. Misschien net voldoende om de "crash" na de nachtelijke escapes te overbruggen? Voorlopig heb ik nergens een artikel gevonden dat een verband toont met de mitochondrieën, alleen maar met de neurotransmitters, dus hersenchemie.

XTC wordt nu zelfs in een aangepaste versie succesvol toegepast op leukemie in proefbuisjes blijkbaar. Dat spul doet dus meer dan neurotransmitters veranderen en kanker heeft ook te maken met mitochondrieën.

Misschien dat iemand anders me op de goede weg kan helpen en mijn geest kan verlichten?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marliesje
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:51

Bericht door marliesje »

Ben zelf ook nogal nieuwsgierig naar hoe dat precies werkt. Misschien een mogelijke richting voor onderzoekers om uiteindelijk een medicijn te vinden...
En @ Angelsandra: maak je geen zorgen, ik heb ondertussen al besloten het op wiet te houden.
Nu alleen nog een manier vinden om er gemakkelijk aan te geraken :-) Hopelijk vind ik snel een dokter die er wat meer voor open staat dan diegenen die ik tot nu toe tegen kwam... Als iemand ervaring heeft met medicinale wiet in België, mag me gerust iets laten weten.
Ik ben in behandeling in het referentiecentrum in Leuven en daar zeggen ze enkel dat ik cvs en fybromyalgie heb. Ze spreken daar niet over ME, dat bestaat volgens hen niet denk ik... Nu ja, terminologie is nu niet meteen belangrijk voor mij, ik weet wat ik voel en ben ook niet bang om dat te communiceren :-)
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Mijn ervaringen zijn iig dat ik op cocaïne, XTC enz. wel mezelf een avond goed voel (hoewel totaal opgefokt haha), maar de volgende dag toch een wrak hoor.

Ik heb hier (nog) niet alles gelezen maar als ik de laatste berichten hier lees lijkt het immers dat een aantal mensen hiervan 3 dagen lang zich goed voelden? Mijn ervaring iig totaal niet :)
Ik weet weinig.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Even een vraagje.


Weet er iemand over evt extra nadelige gevolgen van wiet op het immuunsysteem of ME op een of andere manier?



Ik zie namelijk binnen afzienbare tijd waarschijnlijk mijn oude kotgenoten (kamergenoten) uit Amsterdam eens een keertje terug, dus tenzij ik een reden heb om het niet te doen zullen er daar waarschijnlijk wel een paar jointjes geknald worden.


Ik zie er toch wel een beetje tegenop in die zin dat ik een beetje schrik heb dat het nefast kan zijn voor mijn huidige vooruitgang & situatie, maar misschien is er geen enkele reden om mij hier zorgen over te maken...

Natuurlijk hoef ik niet per se mee te doen, maar met je ouwe buddies is die verleiding er toch gewoon altijd dus als er een goeie reden is om het niet te doen kan ik me zonder problemen inhouden, maar als die reden er niet is is er ook geen reden om erover te gaan stressen...
Ik weet weinig.
Plaats reactie