Waar Rifaximin / Xifixan 550 mg bestellen???

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Waar Rifaximin / Xifixan 550 mg bestellen???

Bericht door spring »

Hallo,

Is er iemand die ook Rifaximin 550 mg voorgeschreven heeft gekregen door DML? Ik ben benieuwd waar je dit besteld hebt omdat Anteverpia alleen 200 mg verkoopt.

Ik weet dat er nog een andere belgische online apotheek is, waar dingen van DML besteld kunnen worden, maar ik kan nergens op het forum meer vinden hoe deze apotheek heet.

Ik heb de vraag ook nog uitstaan bij mijn eigen apotheek, maar ik heb zo het idee dat het in Nederland (weer eens) niet te verkrijgen is.

Alle suggesties waar te proberen zijn welkom!

Groetjes,
Spring
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Bericht door spring »

Ik heb inmiddels mogen vernemen dat dit middel te bestellen is bij:

Apotheker Pol De Saedeleer
BVBA Pharmaceutica
Lier, België

Tel:03/480.19.15

info@apotheek-desaedeleer.be

Mocht iemand anders er naar op zoek gaan...

In Nederland is het middel helaas niet te verkrijgen. Dat is erg jammer want het is erg duur en zo kan je de huisarts niet vragen het je voor te schrijven :?
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Gebruikersavatar
sushi
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 nov 2010, 23:00

Waar Rifaximin / Xifixan 550 mg bestellen???

Bericht door sushi »

spring schreef:Hallo,

Is er iemand die ook Rifaximin 550 mg voorgeschreven heeft gekregen door DML? Ik ben benieuwd waar je dit besteld hebt omdat Anteverpia alleen 200 mg verkoopt.

Ik weet dat er nog een andere belgische online apotheek is, waar dingen van DML besteld kunnen worden, maar ik kan nergens op het forum meer vinden hoe deze apotheek heet.

Ik heb de vraag ook nog uitstaan bij mijn eigen apotheek, maar ik heb zo het idee dat het in Nederland (weer eens) niet te verkrijgen is.

Alle suggesties waar te proberen zijn welkom!

Groetjes,
Spring
I was also prescribed Rifaximin 550 and could not find it. I am in the USA. I wrote to Prof. De Meirleir and his secretary wrote back saying that I could take two of the 200 mg tablets two times per day. I can order these from http://www.canadamedicineshop.com/.

Rifaximin 550 mg is available in the USA as Xifaxan (a brand name) but the price is almost $400 for 16 tablets!

Best wishes,
Sushi
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Waar Rifaximin / Xifixan 550 mg bestellen???

Bericht door spring »

Bij de Saedeleer heb ik wel Rifaximine 550 mg kunnen bestellen. Voor 32 tabletten betaal ik € 98,00. Dat is inclusief de 18 euro verzendkosten.
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Waar Rifaximin / Xifixan 550 mg bestellen???

Bericht door stier »

Het staat nu ook op mijn behandelplan. Ik zal het ook in België bestellen dan. Maar wat irritant weer dat het dan zo duur moet zijn :-(. Moet het nog 2 keer nemen ook....
@Spring, heb je baat gehad bij deze kuur? En gaat het verder nog iets vooruit met je??
Every day may not be good, but there's something good in every day.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Waar Rifaximin / Xifixan 550 mg bestellen???

Bericht door stier »

Hee ik zie nu pas dat ik 200 mg tabletten nodig heb, en dan 2 per dag.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Waar Rifaximin / Xifixan 550 mg bestellen???

Bericht door tanto »

Ik betaalde bij Desaedeleer voor 2 kuren van 2 x 200 mg (2 x 10 dagen) 41 euro. Plus 15 euro verzendkosten.

(voor diflucan was ik veel meer kwijt)
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Waar Rifaximin / Xifixan 550 mg bestellen???

Bericht door stier »

Oh, mooi, dat valt dan mee qua prijs!
Every day may not be good, but there's something good in every day.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Waar Rifaximin / Xifixan 550 mg bestellen???

Bericht door stier »

Zit nu op de 3e dag van de rifaximin. Dorst, af en toe krijg ik 't opeens warm, niet zoveel trek in eten, alweer een paar keer lopen janken... Herx? Rifaximin?
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
andreas
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: 01 jul 2010, 16:46

Waar Rifaximin / Xifixan 550 mg bestellen???

Bericht door andreas »

Hallo, ik woon in Nederland en heb Xifaxan voorgeschreven gekregen.

Maar.. er zijn in Belgie nieuwe regels van kracht, waardoor medicijnen op recept alleen kunnen worden verkregen door persoonlijk het recept af te geven (of door dit te laten doen door familielid of kennis). En in Nederland is het voor zover ik weet niet te krijgen of vergis ik mij?

Nu is dit persoonlijk afgeven van recept voor mij erg lastig te regelen, want nogmaals even op en neer gaan zit er niet in, en weet zo gauw ook niet iemand die ik dat zou kunnen vragen...

Iemand enig idee hoe toch Xifaxan te kunnen krijgen zonder te hoeven reizen?

Dank! Andreas.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Waar Rifaximin / Xifixan 550 mg bestellen???

Bericht door diederik »

Mijn (Belgische) apotheek bestelt het rechtstreeks uit Duitsland, dat is normaal gezien het enige Europese land waar ze dat hebben?
(behalve De Saedeleer want die maakt het zelf denk ik; Antverpia bestelt het iig ook uit Duitsland)


Dus kan je nie aan je apotheek vragen of ze contact opnemen met hun groothandel die connecties heeft met Duitsland?
Normaal gezien kunnen apothekers toch gewoon medicatie laten overkomen uit een ander land indien nodig...
(tenzij dat in NL anders is dan in BE)
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Waar Rifaximin / Xifixan 550 mg bestellen???

Bericht door malu »

Ik had hetzelfde probleem. Met een oproepje is het gelukt om iemand te vinden die de medicatie voor me afhaalt, misschien zijn er meer mensen die binnenkort langs de apotheek komen en bereid zijn het voor je op te sturen in afwachting van een oplossing voor dit vervelende probleem?

Mocht dat niet lukken, dan kun je het proberen bij de internationale apotheek: je eigen apotheker kan een aanvraag voor je doen (bij IP Pharmacy - die zit idd in Duitsland, zij laten het trouwens weer overkomen vanuit Italië :D). Nadeel is dat je dan wel een Nederlands recept en misschien ook een artsenverklaring nodig hebt, dus je huisarts zal het Belgische recept opnieuw moeten uitschrijven. Veel succes!
Gebruikersavatar
andreas
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: 01 jul 2010, 16:46

Waar Rifaximin / Xifixan 550 mg bestellen???

Bericht door andreas »

@diederik en @malu: dank voor jullie tips! Inmiddels heb ik een e-mail gestuurd aan mijn eigen apotheek en wacht op antwoord. Ook mailde ik de apotheek in Mierlo die hier ook door iemand werd genoemd. Deze liet weten het in principe te kunnen leveren, maar alleen in grotere verpakkingen en dat via eigen apotheek goedkoper is. Mijn eigen apotheek vraagt wel een recept van mijn eigen huisarts en dat is tot nu toe nooit een probleem geweest. Dus ik denk dat het sowieso, linksom of rechtsom, gaat lukken. Andreas.
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

@stier en andreas; weten jullie toevallig waarom jullie juist deze AB moeten nemen ?

Heb hem ook voorgeschreven gekregen vandaar, maar stel me er wat vragen bij.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

@ Cleopatra. Nee, eerlijk gezegd weet ik dat niet precies. Ik heb van meerdere bacteriën een overgroei (prevotella, clostridium, enterokokken...) en ik heb blastocystis hominis. Ik ga er dus vanuit dat DML het voor een van deze voorschrijft.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Plaats reactie