Waar Rifaximin / Xifixan 550 mg bestellen???

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Ik las ook net op het Noors forum dat ik volg, dat ze het voorgeschreven kregen ivm prevotella.

Nu heb ik behalve teveel E Coli, ook teveel Prevotella dus wie weet het allemaal nog :P
Ik slik maar, en zie wat het geeft!



Alleen had iemand op dat forum geschreven dat Pol (De Saedeleer) zei dat de Rifax voor DML altijd Enteric Coated moest zijn, maar op mijn behandelplan staat dat niet expliciet op dus ben nu benieuwd welke mijn apotheker heeft besteld uit Duitsland...
Hierover (EC of niet EC) lijkt precies ook hier wat onduidelijkheid over te bestaan.... pff
Ik weet weinig.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Aha (zou kunnen dus voor de prevotellaatjes)!
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Ik had begrepen dat Rifaxim sowieso alleen maar in de darmen werkt. En niet in de rest van het lichaam (vraag me niet hoe, ben ik vergeten). Maar als dat zo is is EC ook onzin denk ik.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Ik heb zo een beetje een overgroei aan alle bacterien maar dus ook prevotella.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Ja; mss doet PDS gewoon standaard alle DML-AB in EC, kwaad zal het ook niet kunnen he.

Ik pak wel gewoon degeen die ik krijg uit Duitsland in welke vorm ze ook komen.



@stier: we zouden een overzicht moeten maken van alle bacteriën die iedereen heeft en welke AB, en dan gaan vergelijken en vergelijken tot we de puzzel hebben opgelost ;)


Als ik hoehle (West-Vlaams/Zeeuws voor google) op 'prevotella rifaximin' lees ik o.a. deze citaten:

I am in the middle of a course of rifaximin right now. I had a very high overgrowth of Prevotella. (ME-patiënt van DML)

I just started Xifaxin yesterday for a heavy overgrowth of prevotella (ME-patiënt van DML)

Behalve ook E Coli vertelt nog een site over het spectrum van Rifax:
Other bacteria: Has in vitro activity against Acinetobacter, Aeromonas, Bacillus, Bacteroides, Bifidobacterium, Campylobacter jejuni, Clostridium difficile, Enterobacter cloacae, Fusobacterium, Helicobacter, Klebsiella pneumoniae, Plesiomonas shigelloides, Peptostreptococcus, Prevotella, Proteus, Pseudomonas aeruginosa, Salmonella (groups C1 and C2), Shigella (including S. dysenteriae, S. flexneri, S. sonnei), Serratia, Staphylococcus, Streptococcus, Vibrio, and Yersinia enterocolitica.2 11 Also active in vitro against Cryptosporidium and Giardia.




Dan denk ik dat het raadsel opgelost is :)

Dat mijn teveel aan prevotella wordt aangepakt lijkt me ook veel logischer dan dat er een probleem is dat ik een paar E-Coli'tjes teveel heb, want daar zit normaal 80-90% van je darmen mee vol dus zal die wslk meestal niet zo problematisch zijn?
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
andreas
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: 01 jul 2010, 16:46

Bericht door andreas »

@cleopatra en anderen.
De reden dat ik rifaxan krijg voorgeschreven is bij mij (denk ik op basis van laatste consult) dat ik een erg lastige combinatie van bacterieen overgroei heb. De combi is: streptococcus/enterococcus, prevotella (jawel!) en clostridium. Ik krijg daarbij ook erythromycine, want die schijnt te werken. (ik word er nl. erg ziek van en DML zegt dat dt niet ligt aan de bijwerking maar aan de werking, er komen dan afvalstoffen waarvan ik zieker wordt, fijn toch :lol: ) Andreas
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Interessant. ik heb ook de combi enterrococus en streptococcus rn krijg ook erythromecine. maar totaal geen last van.

verder dus ook nog prevotella, bifidobacterium en clostridium. en krijg dus ook rifaximin
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

AfbeeldingLet's go Prevotella! Afbeelding


Andreas: normaal gezien maken stervende bacteriën idd een hoop giftige rommel vrij, dus het is altijd moeilijk om werking van bijwerking te onderscheiden!
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
andreas
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: 01 jul 2010, 16:46

Bericht door andreas »

@diederik en @nabo: ben nu toch wel weer iets wijzer geworden, die prevotella toch! Eerst zei het mij helemaal niets.

@nabo: het was met name de laatste kuur erythro waarbij opeens vrij heftige reactie kwam: pang in de darmen, pang in het hoofd (neurocognitieve klachten), en hupsakee fikse terugval was een feit. De andere keren was het minder duidelijk, wel darmen steeds van slag, dus heb altijd wel een hekel aan deze ABkuur.

maar anyway:

\:D/ Let's destroy the prevotella, Yeah, :-({|=

Andreas.
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Okee.. nou hopelijk voel je je nu weer wat beter?

Jaaaaa Let's destroy the prevotella !!!!!
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Ivm enteric coated of niet:


Ik heb hem net aangekregen, volgens de bijsluiter wordt die stof zowiezo niet opgenomen door de darmwand en blijft dus in de darm, dus daarom is EC wslk overbodig.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Bericht door spring »

EC heeft niet te maken met of de antibiotica alleen in de darmen werkt of ook in de rest van het lichaam, maar waar in het maag-darmstelsel de antibiotica beschikbaar komt.
Enteric Coated capsules gaan niet in de maag open maar pas daarna, zodat het maagzuur de werking van het medicijn niet aantast.

Aangezien Rifaximine alleen in het maag-darmstelsel werkt is het daar ook specifiek voor ontworpen, dus ik zou me geen zorgen maken. Waarschijnlijk doorstaat het het maagzuur zonder werkzaamheid te verliezen. Het staat ook nooit op mijn recept dat het EC moet zijn. Maar je kan het natuurlijk ook even bij DML navragen.

Ik ben trouwens wel geïnteresseerd in een bijsluiter, daar ik deze niet krijg van De Sadelaer omdat de capsules daar bereid worden. Wil iemand m mailen/opsturen?

Groetjes,
Spring
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Hij is in 't Duits, hoe wil je m liefst? Ik kan het wel fotograferen en zo mailen, dat is mss het gemakkelijkste.


Anders staat het meeste dat er in die bijsluiter staat bv ook hier
http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/drug ... 04027.html
http://www.medicinenet.com/rifaximin/page2.htm

Dus als dat genoeg is, dan spaart mij dat wel de moeite :)


Of ik kan het ook morgen op de post doen als je m echt in papier wilt.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Pol heeft mij laatst nog uitgelegd waarom het belangrijk is dat het wél EC is...omdat het dan pas op een zeer bepaalde plaats in de darm gaat werken, en niet al bv. aan het begin v/d darm, want hij doortsaat idd wel het maagzuur, maar begint meteen na de maaglediging in de darm te weerken, wat dus niet de bedoeling is...
Dit geldt iig voor de andere AB's zo, ging niet specifiek over deze soort.
Maar deze heb ik nu ook, en is toch ook EC...
Wat ik me wel afvraag is of de prijs wat gunstiger is wanneer het niet speciaal gemaakt wordt, deze was nl. 'nogal' prijzig in verglijking met mijn eerdere kuren...wat hebben jullie ervoor moeten betalen bij andere leveranciers?
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

49 per doosje van 12.
Ik weet weinig.
Plaats reactie