wat is sterker? Medicijnen

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

san-34
Gevorderd lid

wat is sterker? Medicijnen

Bericht door san-34 »

t is alweer een tijdje geleden dat ik ze gebruikt heb, en weet niet welke beter is. Ik heb hier nog alprazolam 0, 5 mg liggen, en oxazepam 10 mg. Nu lijkt het logischer dat oxazepam sterker is maar is dat ook echt zo? (heb die alprazolam later gekregen omdat oxazepam niet veel deed namelijk) hoop dat jullie kunnen helpen want mijn huisarts bereiken is een haast onmogelijke opgave.
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Tja het zijn twee verschillende middelen. Ik weet niet of je nog meer medicijnen heemt? Maar het ene middel past beter bij een soort medicijn dan het andere middel. Ik gebruik anti depressiva en daar kon beter alprozolam bij dan oxazepam.

Succes.

Groetjes,
Sterre
san-34
Gevorderd lid

Bericht door san-34 »

ik slik ldn en van bloem ruval en rhodiola, ik weet niet of dat ook verschil maakt?
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
san-34
Gevorderd lid

Bericht door san-34 »

allebei extra forte trouwens. Het is voor incidenteel gebruik maar volgens mij zijn zowel alprazolam als oxazepam daarvoor bedoeld.
dino
Gevorderd lid

Bericht door dino »

Oxazepam is kortwerkender, werkt heel kort en sterk. Is maar wat je wil hebben...
san-34
Gevorderd lid

Bericht door san-34 »

bedankt dino, waar moet ik aan denken bij heel kort, een half uur ofzo?
paradox
Beginner

Bericht door paradox »

Ik vind oxa 10 mg niet sterk en ook niet snelwerkend. bij mij werkt het pas vanaf 50 mg, maar heb ook al een vrij hoge tolerantie...
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door marianneke »

De keren dat ik Oxazepam 10 mg gebruikt heb werd ik na ongeveer een half uur helemaal suf en loom en leek het net of ik dronken was, alles ging langs me heen of kwam zeer vertraagd binnen en mijn motoriek werd heel onhandig en traag. Ik nam het voor het slapen en bij mij werkte dat gevoel, in afnemende mate, door tot de volgende dag ergens in de middag.

Dat andere middel ken ik niet.
pip
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door pip »

Ik heb in het verleden beide middelen een tijdje geprobeerd. Wat ik me ervan herinner is dat alprazolam/xanax sneller en korter werkt. Het is bijvoorbeeld een middel dat wordt voorgeschreven bij paniekaanvallen, die nemen dan dus snel af. Oxazepam werkt iets minder snel, maar de werking blijft wel langer. Mijn persoonlijke ervaring is dat xanax vaak al na 1,5 uur was uitgewerkt, terwijl je bij oxazepam tot wel 8 uur effect kan blijven voelen. Ik heb oxazepam om die reden zo nu en dan gebruikt vanwege een ernstige slaapstoornis, daar werkt dit middel dus beter bij dan xanax (alprazolam).
Teken deze petitie! http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte Alvast bedankt!
dino
Gevorderd lid

Bericht door dino »

Hmmm ja bij iedereen heeft het een ander effect zie ik :lol:.
Dus probeer er gewoon eentje ;) Eerst de lichtste bijv.
san-34
Gevorderd lid

Bericht door san-34 »

nou zelfs de zwaarste, die ik heb, werkt nauwelijks maar de huisarts wil geen zwaardere geven :( t probleem is dat ik niet weet welke het beste is
pip
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door pip »

Voor wat voor klachten wil je ze precies gebruiken dan?
san-34
Gevorderd lid

Bericht door san-34 »

Ik moet donderdag naar de tandarts :oops:
pip
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door pip »

Oww ja dat ken ik. Ik ben ook zo'n angsthaas als het op de tandarts aankomt.. Ik ben er laatst zelf geweest om 2 gaatjes te vullen (ik ben een held! :-)), en toen heb ik 1 alprazolam genomen. Dit middel werkt als het goed is gedurende korte tijd, maar dan dus wel wat heftiger. Dus ik geloof dat je daar meer aan hebt, als het er om gaat even die tijd net voor en tijdens de behandeling door te komen. Misschien kun je er, als je je daar zekerder bij voelt, ook 1,5 nemen bijvoorbeeld? Ik weet niet hoe jouw huisarts het je heeft voorgeschreven natuurlijk. In elk geval alvast véél succes donderdag!!
Teken deze petitie! http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte Alvast bedankt!
san-34
Gevorderd lid

Bericht door san-34 »

dankje. Met dit soort dingen voel ik me zo'n muts, omdat ik weet dat ik zelf helemaal niet zo ben. Voordat ik ziek werd heb ik zonder problemen en zonder verdoving 2 gaatjes laten vullen. Maar nu zie ik er al weken tegenop allemaal door de Me :( bedankt voor je antwoord. En ik vind je een held trouwens :D
Plaats reactie