Mod. Zuiderzon
admin schreef: Aangezien ik weinig geld heb ben ik gestopt met roken om met het geld dat ik daardoor overhoud de studiekosten voor de vakken van de havo te kunnen bekostigen (thuisstudie).
Maar mijn doel is dus om dat stoppen met roken vol te gaan houden en om me vanaf volgende maand dan voor nog 1 havo vak in te schrijven. Dan heb ik dus 2 vakken te leren voor de komende 5/6 maanden en ga ik daarna weer beginnen aan volgende vakken etc.
Heikenie schreef: Je zegt dat je het vrijgekomen geld wilt gebruiken om je studie te bekostigen. Ik zou ook iedere keer een klein stukje opzij leggen om jezelf af en toe eens te verwennen!!
Jacqueline schreef:En Marjolein, hoe zit dat met jouw thuisstudie? Gaat het goed en hoelang ben je er al mee bezig? Ik doe ook een thuisstudie havo (via de LOI), en ben vorig jaar geslaagd voor aardrijkskunde en engels. Mijn doel voor morgen is m'n laatste hoofdstuk van wiskunde afmaken! Dan heb ik dat vak ook afgesloten en kan ik in mei examen doen. Mijn doel voor de komende 8 maanden is me nog voor 2 vakken inschrijven. Ben benieuwd of ik dat ga halen! En anders hou ik het bij één. Het tempo is erg laag, maar ik ben tenminste op de goede weg!
admin schreef:Jaqueline, ik moet nog beginnen hoor met de thuisstudie havo. Ik doe het via de NHA omdat het daar het goedkoopste is (LOI is 2 keer zo duur per vak per maand). Ik krijg het waarschijnlijk morgen of overmorgen binnen en begin met aardrijkskunde (ben jij ook mee begonnen dus??) die duurt zo'n 6 maanden. Misschien wil ik er vanaf volgende maand nog een vak bijdoen en ik denk dan een taal of zo. Maar ik kijk eerst even aan hoe het gaat met 1 vak. Is het een beetje te doen in korte tijd? Hoelang leer jij gemiddeld op een dag?
Succes met wiskunde, ik moet daar nog even niet aan denken maar zal er uiteindelijk ook aan moeten geloven haha. Wiskunde is altijd mijn zwakste vak geweest.
Ga jij trouwens voor het diploma dus wil je uiteindelijk alle vakken doen of neem je genoegen met certificaten voor enkele vakken?
Jacqueline schreef:Hoi Marjolein,
ten eerste hoop ik dat de thuisstudie je goed zal bevallen en dat het je gaat lukken! Maar daar twijfel ik niet aan, het gaat vast hartstikke goed. Ik ben inderdaad ook begonnen met aardrijkskunde, en leerde per dag een uurtje denk ik. Toen het iets beter met me ging heb ik me ook ingeschreven voor engels. Die twee samen was op goede dagen prima te doen, soms was het wel iets te veel. Maar dat is het fijne van een thuisstudie, als het niet gaat MOET er niets! De studie afronden in de 6 maanden die er voor staan moet te doen zijn! Nou ja, ligt er natuurlijk aan wat je nog meer allemaal doet? Ik weet niet hoe oud je bent en of je ernaast nog werkt oid?
Ik ben bijna 18 jaar en zou nu eigenlijk in de zesde klas van het atheneum moeten zitten. Door ME/CVS moest ik 2 jaar geleden stoppen met school, ik kon het gewoon niet meer aan. Daarom ben ik wel van plan om mn diploma te gaan halen (ik wil dus inderdaad alle vakken doen!) omdat ik verder nog helemaal geen diploma's heb. Hoe zit dat bij jou?
Ik wens je in ieder geval heel veel succes toe!
admin schreef:Jaqueline, ik doe de hele opleiding niet in een halfjaar hoor, dat lukt me nooit helaas. Ik kies steeds 2 vakken die ik dan gemiddeld een halfjaar doe, dat is de gemiddelde tijd die voor een vak staat. Wisselt van frans 1,2 dat een jaar duurt tot Algemene NatuurWetenschappen die maar 4 maanden duurt, dus dat wisselt enorm. Ik begin met Aardrijkskunde die 6 maanden duurt en dan ga ik er volgende maand waarschijnlijk nog Maatschappijleer bijdoen want die duurt ok 6 maanden. Na die 6 maanden kies ik weer 2 nieuwe vakken die een beetje een gelijke tijd duren. Ik hoop in mei 2008 de eerste 5 vakken af te sluiten en in mei 2009 de laatste 5 vakken. Dan heb ik ook mijn HAVO diploma. Ik ga dus ook voor het diploma en niet voor een paar certificaten maar verdeel het wel over 2 of eventueel 3 examens.
Ik zal je verder nog wel eens PB'en als je dat goed vindt om er verder over door te praten. Ben wel erg benieuwd namelijk hoe het bij jou zal gaan emn gaat etc. Veel succes ermee in ieder geval, het gaat jou ook vast en zeker lukken. We hebben een goed doel in ieder geval he!!