Thuisstudie Havo aanvatten

Discussies over studeren/school en ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi jacqueline
ik lees dat je geslaagt ben wat knap zeg
zo zie je maar dat het je toch gelukt is ondanks je ziekte ik vind je een kei hoor .je heb met recht een schouderklopje verdiend
gefeliciteerd
liefs alie xxxx
Gebruikersavatar
Jacqueline
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 04 jul 2006, 17:31

Bericht door Jacqueline »

Dankjewel Alie, dat vind ik echt lief van je!

Heb vandaag mijn volgende vak binnen gekregen: economie. Ik zie er eigenlijk best tegenop, omdat mijn interesse hier niet ligt. In ieder geval, de lessen economie die ik op school gehad heb vond ik simpelweg saai (en ingewikkeld)! Al heb ik toen niet veel lessen kunnen volgen door mn vermoeidheid. Dus misschien heb ik gewoon een verkeerd beeld van economie en valt het hartstikke mee, haha! :wink: Over een aantal maanden wil ik er geschiedenis bij gaan doen.

Nienke, ik weet nog niet precies wat ik over 2 jaar met mijn diploma wil gaan doen. Ik zou ontzettend graag naar Schoevers gaan in Rotterdam, om daar directiesecretaresse te gaan doen. Ik ga qua gezondheid met kleine stapjes vooruit, dus ik hoop dat ik tegen die tijd zo ver ben! En anders... Geen idee eigenlijk! Maar een thuisstudie HBO zie ik niet zo zitten. Het is misschien wel te doen, maar ik vind het best moeilijk om alles alleen te doen en zou ontzettend graag weer terug naar school gaan! Dus ik hoop dat dat tegen die tijd weer kan, en anders zien we dan wel weer verder O:) Weet jij wel al een beetje wat je wil gaan doen? Hoe lang denk je met je havo bezig te zijn? En wat heb je hiervoor gedaan?

Liefs, Jacqueline
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Hoi,

Ook ik wilde je even gefeliciteren en economie gaat je vast wel lukken, rustig aan doen en niet gaan forceren. Ik had nog weleens van, ik moet leren en dan zat ik de hele dag voor de computer maar te staren want het leren wilde niet, maar durfde ook geen andere dingen te doen omdat ik dan bang was dat ik de dingen niet af kreeg. Achteraf gezien gewoon verspilde tijd. Nu neem ik me gewoon voor om elke dag of om de dag een paar pagina's bijv. door te nemen, lukt het niet, wegleggen en een andere keer verder gaan.

Ik wilde ook naar Schoevers, helaas kost de studie die ik wilde volgen ongeveer 4500 euro en waar ik dat bedrag vandaan moest halen. Dus begin alvast met sparen, 1 ding zeker het is een goede school en opleiding. Je hebt een streepje voor als je een Schoevers diploma hebt.

Nu doe ik de examens voor het ECDL op Schoevers, misschien dat ik daar gewoon losse cursusjes gaan volgen. Het ECDL doe ik via de LOI, vandaag starterscertificaat gekregen omdat ik minimaal 4 modules heb afgerond, in totaal 5 afgerond. Deze maand nog 1 en volgende maand 1 en klaar. Maar het leren gaat me zeker niet zo gemakkelijk af als vroeger. Terwijl ik ondanks mijn ziekte een mbo diploma heb en alle 4 jaren theorie van het hbo heb gedaan. Dan moet ik wel bekennen dat ik faalangst hebt.

In jezelf blijven geloven, het gaat je zeker lukken!

Groetjes, Gaby
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Nienke
Actief lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 05 feb 2007, 11:28
Locatie: Vlijmen

Studie Havo aanvatten

Bericht door Nienke »

Hey allemaal!

Hoe gaat het met jullie thuisstudie? Ik heb inmiddels het vak HAVO Nederlands al een tijdje binnen, doe het bij de NHA.. Er staat in principe 9 maanden voor, maar omdat mn concentratie niet goed is en we erg veel moeten lezen/schrijven voor het dossier zal het langer gaan duren.. Bovendien weet ik neit hoe het over een maand is en sinds ik ziek ben gaat het eigenlijk tot nu toe nog steeds achteruit helaas.. Doordat ik iedere keer een terugval heb, weer iets terugkrabbel (kom niet meer op het niveau van te voren merk ik) en dan krijg ik weer een terugval :S

Ik moet eigenlijk voor 1 januari 2008 aangeven of ik examen wil doen, maar als ik het niet red doe ik het liever een jaar later.. Bovendien kan ik er voor kiezen om een ander vak wel te doen zodat ik het jaar toch examen in 1 vak kan doen..
Achteraf misschien beter een ander vak kunnen kiezen doordat ik het gewoon niet red op deze manier met nederlands.. Maargoed, kvind erg fijn om er mee bezig te blijven!

Liefs, x Nienke
Zoek je eigen geluk, want dit kan niemand anders voor je doen!
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Studie Havo aanvatten

Bericht door Renka »

Hoi Nienke,

Is idd fijn om er mee bezig te blijven. Ik zou mezelf zeker niet teveel druk opleggen, want dat werkt alleen maar negatief voor je gezondheid. Dus een jaartje langer is dan geen ramp!

Succes met je keuze!
Gebruikersavatar
Jacqueline
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 04 jul 2006, 17:31

Studie Havo aanvatten

Bericht door Jacqueline »

Hoi allemaal!

Ik ben al een tijd niet meer online geweest, maar wil jullie even laten weten hoe ik er nu voor sta qua studie. 20 mei a.s. doe ik examen in geschiedenis, waarvoor ik nu erg veel moet leren. Aangezien ik een aantal weken geleden een griepvirus heb gehad (wat mn vermoeidheid niet veel goeds heeft gedaan) gaat dit tot nu toe niet helemaal zoals gepland. Voor 20 mei ga ik het wel redden om alles geleerd te hebben, maar ik heb eigenlijk 22 mei mijn economie examen! Dus nog maar even aankijken hoe het gaat, anders probeer ik misschien of ik mijn economie examen kan verplaatsen naar de tweede periode. Dat wordt dan 18 juni geloof ik, dus dan heb ik nog iets langer de tijd om me voor te bereiden!

Hoe gaat het met jouw studie, Nienke? En zijn er nog meer mensen die dit jaar examen doen of met een thuisstudie bezig zijn?

In ieder geval heel veel succes allemaal!

Groetjes, Jacqueline
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Studie Havo aanvatten

Bericht door truus73 »

Jacqueline,
Ik wens je veel succes 20 mei.
Wat goed dat je examen kan doen.
Tja, griep is voor niemand prettig, maar voor een ME-patient al helemaal niet.

Groetjes Truus
Gebruikersavatar
Jacqueline
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 04 jul 2006, 17:31

Studie Havo aanvatten

Bericht door Jacqueline »

Yes! Ik ben gisteren geslaagd met een 7 voor economie en een 8 voor geschiedenis :D Ook is mijn profielwerkstuk goed gekeurd. Nog maar 1 jaartje te gaan en dan heb ik mijn havo diploma binnen, het einde komt echt in zicht.

Maar ik ga nu eerst 6 weken uitrusten en lekker van mn vakantie genieten! \:D/
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hiep hiep hoera
gefeliciteerd jaqueline
erg knap hoor
geniet ervan meis
fijne vacantie
liefs alie
Bijlagen
images.jpg
images.jpg (5.37 KiB) 1787 keer bekeken
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Jacqueline,
Van harte gefeliciteerd hoor.
Geweldig, wat een prestatie. =D>
Goed, op naar het volgende jaar.
En die 6 weken rust is je van harte gegund.

Groetjes Truus
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

Bericht door MacM »

Gefeliciteerd en wat een mooie cijfers!
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

Gefeliciteerd!
Heerlijk he, dan eindelijk het écht laatste jaar in te gaan.
Ik heb uiteindelijk ook drie jaar over het laatste jaar gedaan en vond dat echt een geweldig gevoel!
Keep on rockin'
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

Bericht door Marjolijn »

Gefeliciteerd Jacqueline, goed gedaan zeg!! =D>
Gebruikersavatar
Jacqueline
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 04 jul 2006, 17:31

Bericht door Jacqueline »

Bedankt voor alle lieve reacties!

Het is inderdaad een heerlijk gevoel Marloes. Het leek steeds nog zo lang te duren voordat ik mn diploma zou halen, maar het gaat nu ineens opschieten. Een jaartje is zo voorbij!

Nogmaals bedankt iedereen, die lieve woorden doen me goed :) Fijne vakantie allemaal!

Groetjes, Jacqueline
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ook mijn felicitaties!

Ja, alle goeie dingen komen langzaam, helemaal bij ME-patienten!
Plaats reactie