Actie ME/CVS Stichting en Univé (H)erken je ME?

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Actie ME/CVS Stichting en Univé (H)erken je ME?

Bericht door spring »

De ME/CVS Stichting en Univé hebben het initiatief genomen om geld in te zamelen voor een documentaire op tv.

Zie: http://herken-je-me.igive.nu/
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Actie ME/CVS Stichting en Univé (H)erken je ME?

Bericht door Eressea »

Wow, dat is niet verkeerd :o
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
yoyo
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 06 apr 2011, 19:40

Actie ME/CVS Stichting en Univé (H)erken je ME?

Bericht door yoyo »

goed zeg!
Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest.
Gast

Actie ME/CVS Stichting en Univé (H)erken je ME?

Bericht door Gast »

Mooi dat er op zoveel fronten wat gebeurt!

Miek
Gebruikersavatar
jkieboom
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2010, 21:43
Locatie: Dordrecht

Actie ME/CVS Stichting en Univé (H)erken je ME?

Bericht door jkieboom »

Zoals jullie kunnen zien gebruikt de Stichting nu op hun website en op deze speciale actie site de Blue Ribbon, het internationale symbool voor ME/CVS!!!
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Actie ME/CVS Stichting en Univé (H)erken je ME?

Bericht door spring »

@jkieboom: Wat goed! Dat had ik nog niet gezien, het blauwe lintje.
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Actie ME/CVS Stichting en Univé (H)erken je ME?

Bericht door felixloena »

Ik heb deze naar al mijn vrienden en kennissen gemaild!
Ik hoop dat ze dat geld bij elkaar krijgen.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Afbeelding

Is dit echt waar !!!
Afbeelding

Ik kan het haast niet geloven en dan neem ik aan dat er geen mensen op tv komen die het over overspannenheid hebben enzo,
dus echt ME.

Als dat zo is in 1 woord geweldig.Afbeelding
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
jkieboom
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2010, 21:43
Locatie: Dordrecht

Actie ME/CVS Stichting en Univé (H)erken je ME?

Bericht door jkieboom »

felixloena schreef:Ik heb deze naar al mijn vrienden en kennissen gemaild!
Ik hoop dat ze dat geld bij elkaar krijgen.
Deze actie heb ik ook ondernomen.
Misschien willen jullie dit allemaal doen en dan weer vragen hem door te sturen, zullen we dan de bekende olievlek werking krijgen.
Heel Nederland en België kleurt via mail en sociale media blauw.

Kom op allemaal het is vandaag de dag 12 mei om in actie te komen.
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Actie ME/CVS Stichting en Univé (H)erken je ME?

Bericht door Lynn »

Klinkt goed! Maar wat gek dat een verzekeringsmaatschappij dit sponsort, terwijl ze de behandeling van dml niet vergoeden!
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik vind het een goede actie van de Stichting
Ik snap ook niet goed wat Unive hiermee te maken heeft maar ik vind het wel een goed teken!
Gebruikersavatar
jkieboom
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2010, 21:43
Locatie: Dordrecht

Actie ME/CVS Stichting en Univé (H)erken je ME?

Bericht door jkieboom »

Lynn schreef:Klinkt goed! Maar wat gek dat een verzekeringsmaatschappij dit sponsort, terwijl ze de behandeling van dml niet vergoeden!
Hieronder de rede waarom Unive op site genoemd staat!

De ME/CVS-Stichting valt in de prijzen
24-03-2011

Woensdag 23 maart 2011 heeft directeur Mary Rietdijk namens de ME/CVS-stichting een prijs t.w.v. € 1000,- van onderlinge werkmaatschappij Univé Regio Utrecht in ontvangst genomen.

Univé organiseerde afgelopen winter een actie waarbij verzekerden een voor hen belangrijke organisatie naar keuze konden opgeven om in aanmerking te komen voor een geldbedrag t.w.v. €1000,- euro. Univé heeft in totaal 40 prijzen in het land uitgereikt. Zo ook in de regio Utrecht, samen met drie andere organisaties in deze regio viel de stichting in de prijzen. En dit allemaal dankzij Univé verzekerde Irene van Dobbenburgh want zij heeft de ME/CVS-Stichting opgegeven. Irene heeft in haar omgeving mensen die ME/CVS hebben en ervaart hoe zij aanlopen tegen onbegrip. Genoeg reden vond ze om de ME/CVS-Stichting aan te melden voor deze actie.

Irene, bedankt! We vinden het fijn dat je de moeite hebt genomen om de stichting op te geven om op deze manier mensen met ME/CVS te helpen. We gaan het geldbedrag gebruiken voor onze campagne om meer (h)erkenning in Nederland te krijgen voor ME/CVS.

http://www.me-cvs-stichting.nl/nieuws/i ... ewsId=2091
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Ik twijfel intussen over deze actie van De Stichting, voor het verzamelen van € 50.000,--, voor het maken van een film/documentaire.

Een film waar Nijmegen (NKCV) ook in gaat mee praten.....
louisa schreef:Hoi sandra,

Dank je wel (!) dat je ook aandacht hebt gevraagd voor niessie bij de Stichting.
sandra schreef:In de documentaire komt ook Nijmegen aan het woord omdat de Stichting een 'objectief' beeld wil geven. Ik doe dus niet mee!!!!!!
Maar dit is een beejte of-topic hier. Ik zal ergens anders nog eens stoom afblazen.
De Stichting is al bezig met de documentaire? En écht waar???? :evil: dat de Stichting, Nijmegen (NKCV) mee gaat laten praten in de documentaire Afbeelding?..... Nijmegen (NKCV) financiert misschien ook een stukje?
:idea: Nou, dan roep ik iedereen hier op om géén geld meer te geven aan de Stichting voor die € 50.000 voor het maken van die film.

Op de site van de Stichting staat te lezen: http://www.me-cvs-stichting.nl/nieuws/i ... ewsId=2160
Documentaire over ME/CVS in Nederland

Daarom willen wij ook een documentaire laten maken die tot stand komt in samenwerking met alle patiënten. Wij betrekken een representatief patiëntenpanel bij de totstandkoming van de documentaire bestaande uit donateurs en niet-donateurs van onze stichting. Het wordt dus absoluut een objectieve/representatieve documentaire gemaakt, door en voor alle patiënten in Nederland.
Het is mij duidelijk: de Stichting blijft een organisatie die de vergaarbakdiagnose CVS in stand zal gaan blijven houden.
Onder die paraplu zal er geen onderscheid worden gemaakt tussen ME/cvs (een ernstige neurologische-immuunziekte) en CV(s)= Chronische Vermoeidheid, door overspannenheid, overwerkt, burn-out, depressie, overtraind, etc., en zal iedereen in de vergaarbak gegooid blijven worden, met alle gevolgen van dien.

Daar zullen ME/cvs-patiënten zwaar de dupe van worden/blijven.

En hoe zal het intussen staan met de Richtlijn CVS, waar de Stichting, volgens eigen zeggen "zo hard mee aan het werk is"?
Of zal de Stichting onder de Richtlijn CVS verschillende Richtlijnen gaan maken voor ME/cvs-patiënten: een biomedische behandeling/onderzoek/medicaties en voor patiënten met CV?: een behandeling met revalidatie, CGT en GET?.....
Overigens, dit gaat ook in samenwerking met Nijmegen (NKCV).

Kunnen we het bijna al raden, wat die Richtlijn CVS gaat worden?.....
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Bericht door solstice »

Negeren als de pest dus. Is het niet mogelijk om buiten de stichting om iets op te zetten? Ik bedoel, 1000 euro van Unive is veel geld, dat je niet hebt. Maar als ik zie dat zoiets 50.000 euro kost, dan is dat geld van Unive dus maar een fractie van het totaalbedrag.
Gebruikersavatar
sandra
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 apr 2011, 13:09

Bericht door sandra »

Als je in programma's als BN-ers in de zorg, Jong, Koffietijd, De wereld draait door etc zou kunnen komen, dan bereik je veel meer mensen dan met een documentaire die 's avonds laat op tv komt. En dat kost niks!
We zouden een vereniging voor publiciteit voor ME/CVS moeten oprichten. Met 'n mooi logo en dan deze programma's moeten benaderen.

Ik vind € 1000 ook niet echt een bedrag om Univé als sponsor neer te zetten. Het bedrag is niet eens specifiek voor de docu gegeven.
En dan is er in 2 maanden dus nog maar € 1560 opgehaald. Dat komt vast niet alleen door onze magere portemonnees!
Plaats reactie