Vergeet ME niet glossy!!

Mededelingen van het ME-Gids Team

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

He lieve Stargazertje, nee dat is zeker niet de bedoeling, :wink: er zitten nog meer kleine dingetjes in die we er nu aan het uithalen zijn. Bij het omzetten van het word bestand naar het glossy format wordt bij het converteren automatisch vaak " en ' omgezet in iets anders, we hebben geprobeerd voor 12 mei zoveel mogelijk alles weg te halen maar hebben sommigen toch gemist.

Dank voor je tip, we gaan er naar kijken.

Verder nog even een update. We zijn aan het uitzoeken wat de goedkoopste manier is om de glossy op lulu.com uit te brengen. Kleuren druk is toch flink duurder (rond 10 euro), dan een zwart wit exemplaar (3,50 Euro). Goedkoper gaat het helaas niet. Kleur is nu eenmaal flink prijzig. Maar we gaan dus twee bestanden uploaden op lulu.com zodat je kunt kiezen of je de zwart wit versie of de kleurenversie wilt.

Om een bizarre reden is het voor de goedkoopste optie (prijs hierboven) nodig om minimaal 68 pagina's te hebben, dus we moeten ook nog een paar extra pagina's maken. Daar gaan we de komende week mee aan de slag. Mocht iemand nog iets essentieels in de glossy gemist hebben, laat het ons weten dan kunnen we dat eventueel meenemen bij het maken van de paar extra pagina's.
(bedenk daarbij wel: we schrijven het voor derden, dus mensen die niets weten over me/cvs of mensen die beter geinformeerd zouden moeten worden, niet voor me/cvs patienten zelf).

Groetjes
Poppetje, Esther, Eressea
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

ik vind het zo goed van jullie dat jullie dit allemaal doen!!! Ondanks dat jullie zelf ook allemaal patient zijn, je toch zo goed inzetten!! GEWELDIG!

Ik wil jullie graag helpen met een bijdrage voor die laatste pagina's, maar zou zo niet weten wat?
Mochten jullie iets weten dan mag je mij natuurlijk benaderen.
Gebruikersavatar
moon72
Actief lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 sep 2010, 14:09

Bericht door moon72 »

Ik zag laatst in een blad van de apotheek een pagina met feiten en fabels over astma naast elkaar staan. Dat was een mooi en helder overzicht! Is zoiets misschien een idee?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog steeds niet in staat geweest ben om het hele blsd door te lezen, zie er wel heel veel info instaan. De laatste 2 pagina's kunnen wellicht een samenvatting zijn, of een verklatende woordenlijst?

Zomaar een paar ideetjes..
Wat je niet wilt dat je zelf geschiedt, doet dat ook een ander niet!
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Echt knap werk geleverd allemaal!

De ruggen op t laatste is heel pakkend gedaan...
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Jammer dat het zo duur word!
Ik ga er toch zeker 1 bestellen, maar als het wat goedkoper was geweest had ik voor mijn familie ook besteld.

Is lulu de goedkoopste site waar dat kan??? Zijn er nog meer sites??
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

he Nabo,

Voor zover we hebben kunnen nagaan kan het echt niet goedkoper (iedereen die suggestie heeft voor andere site die goedkoper is mag het laten weten, maar wij hebben het niet kunnen vinden). Het is nu eenmaal een flink aantal pagina's 62 (worden er 68 ) en dat is best prijzig helaas in kleur. Dat is ben ik bang ook overal zo. Toch is de zwart witte glossy straks wel betaalbaar hoor (3,50) en die zal er gezien de hoge kwaliteit foto's ook best mooi uitzien.
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

Bericht door cansada »

Zwart-wit vind ik ook wel wat symbolisch hebben… met ME/CVS is het leven toch ook niet rooskleurig. En dat we nog steeds niet serieus genomen worden, is het toch ook niet verwonderlijk dat we het allemaal nogal zwart-wit zien…
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Ik heb hem wel gedownload alleen nog niet uitgebreid kunnen lezen maar het ziet er prachtig uit en wat ik tot nu toe gelezen heb klinkt ook heel herkenbaar. Het is volgens mij ook goed leesbaar en vooral ook begrijpbaar voor derden. Mijn complimenten dus voor diegenen die dit mooie tijdschrift hebben gemaakt en voor al diegenen die er hun bijdrage aan hebben geleverd.
Gebruikersavatar
Hermine
Oud-medewerker
Berichten: 1383
Lid geworden op: 13 feb 2009, 18:36
Locatie: Brasschaat

Bericht door Hermine »

Geef je een seintje wanneer we kunnen bestellen?
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Esther kijk je ff naar je mail?
liefs, ZA
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

@Hermine, tuuuuuuurlijk!!! Vanzelfsprekend.

Omdat we toch nog een paar pagina's moeten vullen hebben we besloten om te proberen ook nog een stukje over het Invest in ME congres mee te nemen in de glossy, dus het laat nog heeel eventjes op zich wachten.

Liefs
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

Bericht door hildeke »

Hey Poppetje,
Sorry voor de vraag, ik wil jullie zeker niet op stang jagen, maar ben gewoon benieuwd of jullie al meer nieuws hebben over de definitieve uitgave van de Glossy?

Groetjes van een ongeduldige :wink:
Hildeke
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi hildeke,

........ toevallig dacht ik er vandaag ook nog even aan. Omdat ik van plan ben, de Glossy uit te gaan delen aan een paar mensen, die ik op het oog heb en hopelijk dan wat meer van ME/cvs kunnen begrijpen.

:oops: maar, poppetje, eressea en esther, laat jullie niet opjagen door ons, want dat is zeker niet de bedoeling! Wij moeten gewoon nog even geduld hebben :wink:.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

He lieve Hildeke,

Terechte vraag hoor !

Helaas is het nog niet helemaal rond. Zijn een aantal redenen voor. Eerste is dat het onze driekoppige redactie best veel energie heeft gekost, die eerse online versie, zoveel, dat we eerst een paar weken hebben moeten bijtrekken, en nu zitten we even met de vraag (gezien recente ontwikkelingen rond bijvoorbeeld contaminatiediscussie) of we toch nog wat aanpassingen moeten maken. Eressea is nu op vakantie en als zij terug is gaan we met z'n drietjes om de digitale tafel om de knoop hierover door te hakken en een definitieve keuze te maken over hoe we de glossy het beste kunnen aanbieden (lulu.com, lijkt weer nadeel te hebben dat je waarschijnlijk alleen met een creditcard kan betalen en dat is onhandig want de meeste mensen hebben dat niet, we zoeken dus nog een goedkoopste aanbieder in de lage landen, proberen dan het als boek aan te bieden, dan krijg je een isbn nummer en kan je het ook bijvoorbeeld gewoon via bol.com bestellen, veel handiger dus, en betalen zoals je zelf wilt, maar dan moeten er nog wat pagina's bij, want er is een minimum aantal pagina's nodig voor deze optie).

Sorry dus lieve allemaal, het duurt iets langer dan gedacht, maar we zijn het niet vergeten, waarschijnlijk maken we er dus nog een aantal pagina's bij zelfs, mocht je nog suggesties hebben voor iets wat je echt hebt gemist, laat het weten, dan nemen we dat mee.

Liefs Poppetje
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

Bericht door hildeke »

Hi lieve Poppetje,

Heel fel bedankt voor je extra uitleg. Ik versta dat de enorme verwerking en opmaak jullie veel kostbare energie heeft gekost! Heb daar dan ook het nodige begrip en respect voor.
Er komt idd veel meer bij kijken dan we soms wel denken of beseffen. Je moet je dus zeker niet excuseren, ik vind het super dat jullie er nog steeds werk van maken om de beste oplossing uit te zoeken voor de publicatie, waarvoor dank.
Ik weet niet of mijn grijze hersenmassa nog een aanvullende suggestie kan produceren, maar bij een eventuele kortstondige bloeddoorstroming, laat ik het je zeker weten :wink:

Bedankt om me zo snel op de hoogte te brengen, nu is mijn curiositeit weer gesust!

Liefs,
Hildeke
Plaats reactie