Candidadieet: waarom geen koemelk?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Candidadieet: waarom geen koemelk?

Bericht door Zuiderzon »

Claudine schreef:Ik volg het candidadieet. Weet iemand mij uit te leggen waarom daar geen koemelk bij mag?
Hoop doet leven!
Biancavia
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:14

Candidadieet: waarom geen koemelk?

Bericht door Biancavia »

Je zou dit eens kunnen lezen:
http://www.candida.nl/melk.html

Maar ik zeg er wel bij dat de meningen over het onderwerp 'melk gezond of ongezond' zeer verdeeld zijn.
Persoonlijk ben ik van mening dat het drinken van melk niet gezond is, maar dat het met mate niet heel veel kwaad kan.
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Candidadieet: waarom geen koemelk?

Bericht door Jazzie »

Biancavia schreef:Persoonlijk ben ik van mening dat het drinken van melk niet gezond is, maar dat het met mate niet heel veel kwaad kan.
Nou nu tijdens mijn zwangerschap ga ik me helemaal te buiten aan melk, haha, ik was altijd al een melk-verslaafde, maar nu helemaal. :lol:
Natasja
Beginner
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 nov 2005, 10:00

Bericht door Natasja »

Hey,

Ik volg ook zo'n beetje hetzelfde dieet (zwaar he!?). Volgens mij is het zo dat ze denken dat koemelk(producten) een te zware belasting voor je lichaam zijn, je lichaam schijnt er meer moeite mee te hebben dan met bijv. producten van de geit. Ik heb hier ergens een boekje Vechten met gerechten tegen candida en ME liggen, daar staat het in. Zal het nog wel even opzoeken voor je.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Staat daar niks over op allergieplein?
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Of mss staat er iets op de site v/d voedseltechnologie-afdeling van Wageningen? www.food-info.net
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Uit het boekje van Edith van Bleidesteijn over candida:
Koemelk is moeilijk te verteren ( geitemelk gaat gemakkelijker en biogarde oid met lactobacillus bacterie erin ook).
Koemelk bevat bovendien sporen van de voeding van de koe zoals antibiotica, hormoontoevoegingen ( Vraag van H.:mag dat nog??) en resten bestrijdingsmiddelen.


Uit een boekje van Roy Martina over zuivel:
In melk zit Caseïne, voor de mens moeilijk te verteren omdat zij niet net als de koe vier magen hebben. Caseïne is een enorme belasting voor de darmen: het creëert daar een soort slijmlaag waardoor andere voedingsstoffen moeilijker worden opgenomen.
Bijproducten van de melkvertering leiden tot verslijming in neus sinussen en andere plaatsen. Caseïne wordt ook gebruikt als basis voor sterkte houtlijmen.

In landen waar het meeste zuivel wordt gebruikt komt ook de meeste botontkalking voor.

(Verder is er natuurlijk de vraag waarom de mens het enige zoogdier is dat zijn leven lang aan de borst moet, maar dan wel van een dier ipv een mens. Moedermelk is normaal alleen voor baby's en eventueel peuters.)

Nou, zie maar wat je er van vindt. Hartelijke groet van Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Natasja
Beginner
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 nov 2005, 10:00

Bericht door Natasja »

Jep, zoiets staat er ook in het boekje Vechten met Gerechten tegen candida en ME van Titi Koolsbergen
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

Bericht door Guido_den_Broeder »

Koemelk mag wel degelijk bij een anti-candida-dieet.
Wel is het verstandig om er matig mee te zijn als je het slecht verteert, want elke extra belasting voor je spijsvertering geeft de candida meer kans.
Bovendien helpt een alternatief voor koemelk, biogarde, de candida-schimmel te bestrijden.
Plaats reactie