Yoga

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Biancavia
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:14

Yoga

Bericht door Biancavia »

Vanochtend mijn eerste yogales gehad.

Omschrijving:
De Iyengar Yoga is een uitdagende, krachtige en dynamische vorm van yoga. Deze combineert kracht, doorzettingsvermogen, flexibiliteit, balans en ontspanning.
De duidelijke benadering van de yogaoefeningen is zeer toegankelijk en spreekt veel mensen aan.
Iyengar Yoga is perfect om je lichaam te ontwikkelen, de stress van alledag te lijf te gaan en je geest tot rust te laten komen.
Het was best intensief, rekken en strekken en ik voel het zeker wel in mijn armen en benen, maar daar was ik niet de enige in. :wink:

Verder voelde het eigenlijk wel goed, ook heel erg ontspannend, goed tegen de stress.

De oefeningen waren goed vol te houden, alles ging op rustig tempo en op het eind ontspannen liggen en tot rust komen.
Gebruikersavatar
Jacqueline
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 04 jul 2006, 17:31

Yoga

Bericht door Jacqueline »

Hoi Biancavia,

wat leuk dat het goed gegaan is! En héél toevallig dat jij er nu een topic over opent, want ik heb het gister met mn moeder over yoga-lessen gehad. Zij is gister voor het eerst geweest, en dacht dat het ook wel iets voor mij zou zijn. Ik mag volgende week een keer komen kijken of ik het wat vind en of ik het aankan. Vind het dus fijn om te horen dat het voor jou goed vol te houden was! Dus het is voor mij waarschijnlijk ook wel het proberen waard? :)

Ik vind het trouwens knap van je dat je het aandurft, dat je die stap hebt gezet om meer te gaan bewegen. Ikzelf heb daar nogal moeite mee. Ben waarschijnlijk bang dat ik de 3 weken daarna helemaal ontregeld ben en alleen maar op bed kan liggen (slechte ervaring gehad, ik probeerde 15 minuten te gaan zwemmen.. stom natuurlijk, was véél te zwaar!). Maar yoga is een heel ander verhaal, misschien dat dat inderdaad een goede oplossing is om wat beweging/ ontspanning te krijgen!

Succes met de verdere lessen!
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Yoga

Bericht door Gabutje »

Ikzelf heb één les Yoga gehad, maar omdat ik mijn knieeen niet volledig kan buigen kon ik veel van de oefeningen niet uitvoeren. Daarnaast ben ik door mijn ziekte een heel hoop verleert, ik kan zelfs niet in de lucht fietsen of mijn eigen lichaamsgewicht tillen, dus het werd een beetje moeilijk.

Wat ik wel goed kon was Pilates, goed te doen en zeker aan te bevelen. Het is ook erg goed voor je lichaamshouding en goed voor ME. Vele andere 'ME'ers deden mee in de les. Ik wil alleen als ik ga sporten/bewegen altijd er hard tegenaan. Dus ik had altijd het gevoel alsof ik niet echt gewerkt had. Wel merkte dat ik uit mezelf wat meer rechtop ging zitten. Yoga als zowel Pilates is mij te rustig, maar ik was vroeger dan ook wel een sportfanaat.

Als ik straks financieel wat beter zit, misschien probeer ik dan paardrijden wel weer. Of ik ga zodra ik op mezelf woon een hond aanschaffen en daarmee puppycursus en op hondensport (sorry, ik kan de juiste naam niet vinden). Dat laatste wil ik erg graag, ik hou wel van de honden die wij nu thuis hebben, maar ze zijn al erg oud, ik geloof niet dat zij daar op zitten te springen. Wel licht de oudste hond nu erg slecht, het zou me dan ook veel verdriet doen als hij er niet meer zou zijn. Maar topfokkers zeggen dat bij een Schotse terrier je al in je handjes mag knijpen of ie tien wordt. En die van ons zijn inmiddels 11 en 13 jaar oud. Echt klagen mag je dan ook niet, en ze hebben een goed leven gehad. Wel hebben we altijd met huisdieren kneusjes gehad en ook mijn zus heeft een sukkelende gezondheid. Zou dit misschien iets te betekenen hebben? haha.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Yoga

Bericht door Gabutje »

Van zwemmen wordt ik sloom door de chloor.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Biancavia
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:14

Yoga

Bericht door Biancavia »

Jacqueline, ben je nog op proefles geweest?

Mij bevalt het nog goed, geen echte overbelasting van mijn lichaam.
De oefeningen worden wel steeds intensiever en ingewikkelder, maar tot nu nog goed te doen.

Nu moet ik wel toegeven dat ik buiten het ene uurtje les per week verder niet oefen, terwijl dat natuurlijk wel de bedoeling is.
Plaats reactie