Chat amper gebruikt ?

Voor al je vragen over dit forum. Lees ook hier de <a href="/Forum-viewtopic-t-52.html">forumhandleiding</a>

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
fabrice
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 mei 2009, 11:46
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Chat amper gebruikt ?

Bericht door fabrice »

Valt me op dat de chat amper gebruikt word, waarschijnlijk omdat IRC net even te gecompliceert voor meeste is... er zijn betere oplossing voor en chat trekt heel weinig aan een server opzich.

https://blueimp.net/ajax/ is een van de beste chats welke ook geintegreert met phpbb ((forum dat hier gebruikt word)) kan worden. dus automatische login en rechten voor mods/admins maar werkt natuurlijk ook standalone.

Maar goed er is IRC op dit moment en kleine tutorial voor simpele client ((dus net als msn, een programma om te chatten en hoeft de dus de site niet hele tijd open te staan.))

is dus Talkative, wel engels maar dat is voor de meeste niet zo groot probleem en we gebruiken het voor chat dus all die extra opties is voor meeste niet nodig.

1. Eerst downloaden we de client, dat kan hier: http://www.talkative-irc.com/download.html

2. Installeer het programma... neem aan dat ik dit niet hoef uit te leggen...

3. Start het programma en druk op CONNECT, dit moet je 1 keer instellen volgende keer staat het al goed.

Network: EFnet
Server: Amsterdam, Netherlands ((adviseer ik, hoeft niet zover ik weet))
Vul je 3 keer je naam in en e-mail adress ((volgens mij is alleen nickname genoeg al))
Klik nu op Connect.

4. Je bent nu verbonden met het netwerk nu moeten we naar het CVS kanaal nog. in chat balk onderin type je, /join mecvs_dutch

5. je bent nu in de chat en kan mee chatten, volgende keer dat je het programma start ga je weer naar connect, dan gelijk de knop connect aangezien alles al goed staat en dan kan je bovenin FILE -> RECENT CHANNELS -> MECVS_DUTCH aanklikken en hij joined de channel.


Vind je dit nu net even teveel en heb je liever degelijk chat in je browser ((waarmee je internet bekijkt))

Surf ff naar http://www.mibbit.com/ klik op chat now.
Nu klik je mibbit, rechts van IRC: en kies je EFnet.
Vul achter NICK: je naam in en bij channel #mecvs_dutch
VERGEET DE # niet.

Mocht je het nou echt simpel willen ga dan even naar LEDEN knop op mecvs.net website en kies chatbox. Vind je ook een kleine chatbox die gewoon goed werkt.

Voor de diehard onderons die graag hele dag op chat zijn adviseer ik MIRC or ICECHAT7 is te proberen.
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Chat amper gebruikt ?

Bericht door vlindertie »

Voor mij praat je hartstikke Russisch, want dat versta ik ook niet hihi.
Maar de moderators hier zullen je er zeker wel antwoord op geven.
Chatten via deze site lijkt me ook leuk.

XXX
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

Chat amper gebruikt ?

Bericht door magnetronnie »

Ik zit op een paar andere forums en het grote probleem van chatboxen is denk ik, dat mensen even 1 of 2 minuten kijken of er iemand is, en daarna weer weg zijn. Dus de kans dat je elkaar tegenkomt en blijft hangen is heel erg klein, omdat dit soort forums geen tienduizenden leden hebben.

Als je graag wilt chatten kun je denk ik het beste een topic aanmaken waarin je steeds aangeeft als je het komende half uur bijvoorbeeld op de chat bent, met een directe link naar de chatbox erbij, en dan komen er vanzelf wel mensen. :)
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

:wink: Of hier ff melden?: http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... html#93916

Groetjes, Louisa
Gebruikersavatar
fabrice
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 mei 2009, 11:46
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Bericht door fabrice »

Ik zal is kijken wat ik kan doen om makkelijker te maken voor mensen.
Plaats reactie