Karin @ DML

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
karin1983
Actief lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 jan 2011, 03:31

Bericht door karin1983 »

Ik heb even opgezocht, maar rivotril en lortzepam behoren beide tot de benzodiazepinen groep. Zal dus wel ongeveer het zelfde werken
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Sowieso - als ik mag kiezen tussen nou ff het komende jaar gerust slapen, en dan als ik genezen ben ff een tijdje last hebben met afkicken; of het komende jaar elke nacht wakkerliggen, en dan niet hoeven af te kicken, weet ik het wel :P
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
karin1983
Actief lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 jan 2011, 03:31

Bericht door karin1983 »

Dat is wat diederik :)

Kun jij eigenlijk nog wel auto rijden met de medicijnen?
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Er zijn tig mensen die dit soort medicijnen jarenlang gebruiken. Je lichaam went er gewoon aan.

Met een goed afbouwschema kun je heel ver komen maar heb zelf gemerkt dat 'cold turkey' vaak nog het beste werkt. Alleen als je al van jezelf weet dat je gevoelig bent voor verslavingen, dan zou ik er misschien niet zomaar aan beginnen.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Bericht verwijderen lukt niet, dan maar ff uitleg.
Life smells...
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

karin1983 schreef:Dat is wat diederik :)

Kun jij eigenlijk nog wel auto rijden met de medicijnen?
Ik heb nooit een rijbewijs gehaald :) door combinatie van desinteresse + ziekte.

malu schreef:Er zijn tig mensen die dit soort medicijnen jarenlang gebruiken. Je lichaam went er gewoon aan.

Met een goed afbouwschema kun je heel ver komen maar heb zelf gemerkt dat 'cold turkey' vaak nog het beste werkt. Alleen als je al van jezelf weet dat je gevoelig bent voor verslavingen, dan zou ik er misschien niet zomaar aan beginnen.
Ik doe meestal ook alles cold turkey ja. Ben toch cold-turkey straight-edge gegaan, dus dan zal dit mss ook wel lukken :)
Ik weet weinig.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Als het in z'n geheel weer beter gaat is het ook geen probleem af te bouwen/te stoppen.
Life smells...
Gebruikersavatar
karin1983
Actief lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 jan 2011, 03:31

Bericht door karin1983 »

Weer even een update.

Ik had van iemand voor het lange pinsterweekend te overbruggen de lortzepam gekregen, want ik had het voorschrift nog niet binnen gekregen. Ik heb op die tabletten werkelijk heerlijk geslapen! Ik was helemaal blij. Daarna heb ik ze gewoon bij de apotheek gehaald. Het resultaat was daarna helaas veel minder. Ik slaap weer slecht en ben weer veel wakker snachts. Ik denk dat de pillen niet goed meer zijn want ze werken veel minder dan die ik daarvoor had gekregen. :cry: Morgen even terug naar de apotheek om te vragen of de medicijnen wellicht niet meer goed zijn en of ik andere mee kan krijgen (al denk ik niet dat ze dat gaan doen...)

Het zijn dus helaas weer "spook"nachten voorlopig....
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Misschien is het een ander merk geweest van hetzelfde middel.
Ik heb dat met mijn maagzuurremmers. Het ene merk werkt wel en het andere niet.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Oei, hopelijk ligt het idd daaraan en kan een ander/juister merk weer goeie slaap geven :)
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
karin1983
Actief lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 jan 2011, 03:31

Bericht door karin1983 »

Ik heb met de huisarts overlegd en ze schrijft een ander merk voor. Kan het helaas wel pas morgen ophalen bij de apotheek. Waarschijnlijk dus nog nachtje slecht slapen.

Ik kan nu wel janken van ellende :cry:. Ik voel me al ellendig door de antibiotica en dan kan ik ook nog niet slapen, daar wordt het zeker niet beter van. Mijn eczeem is ook weer geëxplodeerd... Sorry voor deze klaagzang, maar het lucht wel weer even op om het uitgesproken te hebben :) Ga nu ff lekker janken in mijn bed :D
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Veel sterkte, hoop dat het morgenavond weer beter lukt met slapen
xxx
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
karin1983
Actief lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 jan 2011, 03:31

Bericht door karin1983 »

Ik heb vandaag mijn nieuwe evolutieverslag binnen gekregen. De Borrelia burgdorferi Elispot is positief!!! Dat betekend volgens mij dus dat ik naast de Bartonella ook de Borrelia heb :(

Moet binnen een maand weer terug komen.
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Balen voor je karin. Succes met het vervolg van je behandeling!
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Plaats reactie