Karin @ DML

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
karin1983
Actief lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 jan 2011, 03:31

Bericht door karin1983 »

Het ging inderdaad heel goed de laatste maanden. Volgens DML kwam dat door de medicijnen die ik tot nu had gebruikt. Volgens hem heb ik hierdoor wel een hele goede basis.

Het gaat nu erg slecht door de antibiotica, hopelijk is dit inderdaad van korte duur. We wachten gewoon weer rustig af.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Sterkte!
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Volhouden maar weer ... sterkte!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
karin1983
Actief lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 jan 2011, 03:31

Bericht door karin1983 »

Weeer even een update. Het gaat nog steeds niet echt lekker. Daarbij is gekomen dat ik heel slecht slaap snachts. Overdag is geen probleem, maar snachts kan ik meestal pasrond 4 uur slapen. Als je dan ook nog moet werken, dan is dit veel te kort! Ik blijf continu achter lopen in slaap. In mijn vrije uren overdag probeer ik bij te slapen, maar blijf achter de feiten aan lopen. Ik wordt er gek van dat ik snachts niet kan slapen! Overdag voel ik me alsof er een trein over me heen is gereden en tegen de avond en in de nacht voel ik me weer wat beter. Irritant....

Ik moet over 3 weken weer terug komen bij DML, ben benieuwd wat hij er van zecht.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Zeker iets over zeggen!

Ik weet niet of je van DML momenteel iets krijgt ivm slaap, maar ikzelf had daar jarenlang niks over gevraagd, terwijl ik steeds later in slaap viel (eerst 2-3u, daarna 4-5u, uiteindelijk zelfs pas 6-7u, dat was de laatste druppel ;) )

Met een eenvoudige combi van Melatonine en Rivotril (gewoon per mail gecommuniceerd, en voorschriftjes opgestuurd) val ik nu gewoon tussen 11 en 11:30 's avonds in slaap.


Eventuele doorslaapproblemen gaat het niet verhelpen -zoals je mss ziet type ik dit bericht nu ook rond 6u30 wanneer ik liever nog zou slapen- maar als het grootste probleem is dat je pas om 4u in slaap valt, kan het dat inslaapuur iig wel weer even een fikse duw in de goeie richting geven :)
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
karin1983
Actief lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 jan 2011, 03:31

Bericht door karin1983 »

Hoi Diederik,

Bedankt voor je reactie, ik heb gelijk een mail gestuurd naar DML! Na weer een hele slechte nacht ben ik nu echt op. Ik hoop dat hij me ook iets kan geven om op "normale" tijden te slapen :)
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Met wat geluk vandaag/(over)morgen reactie, hoe kort en bondiger (& duidelijker) de mail hoe meer kans op snelle reactie :)
Voorschriftjes dit weekend op de bus, dan zou je met wat geluk rond woensdag weer deftig kunnen slapen. Duimen! :)


(NB als alles vlot en gesmeerd loopt; mijn tijdslijn hierboven gaat wel uit van het meest optimistische scenario in ideale omstandigheden, de realiteit kan helaas soms net iets verschillen :P ik zag bv een reiskoffer in zijn kantoor toen ik er gisteren was, en een van de dagen ging ie naar Scandinavië dus dan kan antwoord weer wat langer op zich laten wachten enz.)
Ik weet weinig.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Goed slapen is heel belangrijk natuurlijk. Maar ik heb van anderen wel begrepen dat de rivotril ook een middel is waar je steeds meer van nodig hebt en waar je vrij lastig vanaf komt. Misschien valt het mee, maar ik wilde het toch even noemen.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
elssp
Actief lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 15 nov 2007, 14:03

Bericht door elssp »

Ik gebruik al 5 jaar Melatonine en Rivotril. Dosis is nog altijd zelfde als diegene waar ik toen mee (in)sliep.

Alleen als je wenst te stoppen mag je de dosis per maand maar met een kwart tablet verminderen.
fresia
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 sep 2011, 12:47

Bericht door fresia »

@ stier: Dat hangt er van af hoor.

Ikzelf neem het al meer dan 10 jaar, op voorschrift DML.

Oorspronkelijk 10 druppels, maar dat was niet genoeg, daarom een tijd verhoogd naar 12; maar nadien toen het beter ging afgebouwd naar 8.
Als het minder gaat ga ik weer even naar 10; maar nadien ga ik zelf weer naar 8.

Dat is dus allemaal ook heel persoonlijk.
Maar het is zeker niet zo dat je altijd maar meer en meer ervan nodig hebt.

Daarom geeft hij het ook in druppels en niet in pilletjes. Met druppels kan je heel nauwkeurig doseren.
Gebruikersavatar
karin1983
Actief lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 jan 2011, 03:31

Bericht door karin1983 »

Ik heb antwoord van DML gekregen. Ik krijg een recept toegestuurd voor 6 mg Melatonine + 2 mg Lormetazepam. Ik ben heel blij na weer een slapeloze nacht. Hopelijk volgende week weer goed kunnen slapen!
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Fijn dat je snel een reactie hebt ontvangen!
Nu hopen dat de post ook opschiet.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
karin1983
Actief lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 jan 2011, 03:31

Bericht door karin1983 »

Ik lees nu wel op internet dat Lormetazepam verslavend kan zijn. Ook wel weer spannend, moeilijk altijd waar je goed of niet goed aan doet. DML zal wel weten wat hij doet denk ik dan maar weer
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

karin1983 schreef:Ik heb antwoord van DML gekregen. Ik krijg een recept toegestuurd voor 6 mg Melatonine + 2 mg Lormetazepam. Ik ben heel blij na weer een slapeloze nacht. Hopelijk volgende week weer goed kunnen slapen!
Dus geen rivotril?

Hoe worden deze combi's verdragen als men wakker is? Niet extra suf?
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Ik bij Rivotril + Melatonine iig niet nee!
Ik word s ochtends juist klaarwakker (helaas net iets te vroeg :P wil ik graag nog een uurtje verderslapen maar mijn hersenen zijn er klaar mee denken ze)


Lorme-dinges ken ik helaas niet, dus kan er weinig van zeggen. Maar over Rivotril zegt men dit ook, ivm verslaafbaarheid. En daar hoor ik van gebruikers ook over dat dat wel meevalt.
Het is wel zo dat je niet zomaar 'in ene' mag stoppen, maar rustig moet afbouwen, dat dan weer wel. Dus mss is dat met Lorme ook?
Ik weet weinig.
Plaats reactie