Dokter Duchateau - Bilzen

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
cieke
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 nov 2010, 09:38

Bericht door cieke »

Ja, inderdaad. Het is eerder een alternatieve behandeling.
Zelf ben ik ook niet zo voor homeopathie.
Geloof wel in de baxters en de voedingssupplementen. Maar even geduld hebben om te zien of het resultaat geeft. Laat nooit zomaar je reguliere medicatie stoppen. Zeer gevaarlijk.

groetjes
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Bericht door imaginary »

hey nasa, nu ben ik nog steeds benieuwd naar het kostenplaatje en wat voor indruk die dokter gaf :oops: wil je daar iets meer over vertellen?
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Homeopathie zou ik geen orthomolleculaire geneeskunde noemen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
nasa
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:59

Bericht door nasa »

Goed, net een hele brief hier getypt, die ik kwijt ben dankzij mijn allerliefste kattenbeest :wink:

Opnieuw:
Imaginary, tuurlijk wil ik nog meer vertellen.
Qua algemene indruk over de dokter: hij is heel chaotisch en snel, doet alles door elkaar. Daarom vond ik hem erg moeilijk te begrijpen. Verder is hij vriendelijk, maar 't is niet dat je je verhaal er kan doen. Hij moet niet meer weten dan waarvoor je komt, en zal zelf enkele vragen stellen. Zelf vind ik het vervelend dat ik niet weet wat hij nu precies mee heeft gegeven, de druppels bijv. Andere opmerking is ook dat ik net het tegenovergestelde verhaal van een andere patiënt hoorde, dan wat hij mij vertelde. Ik moet eerst de ontstekingen elimineren, zo sterker worden, en dan kan ik pas aan de magnesium (denk ik). Maar iemand anders moet net aansterken door magnesium, waarna pas de ontstekingen kunnen worden aangepakt.

Bij bepaalde dingen zat hij er recht op (mijn lever, laag zuurstofgehalte in bloed, veel ontstekingen). Andere zat hij er ver naast (iets met goud en diepe depressie... nee hoor) Maar bijv. energie geven aan de mitochondrieën door ozon, dat klonk me dan weer wel ok.
Mij was het allemaal iets te vaag uiteindelijk.

Dan de hygiëne, daar heb ik dus het meest twijfels om. Het was er echt niet proper. Plaats waar je zat als je de baxter kreeg was gewoon vuil... De kat die er lag was schattig, maar ook niet proper.
Vind ik eigenlijk niet kunnen... ik heb als reflex thuis meteen mijn arm zelf ontsmet en verzorgd.

Ik heb 35 euro betaald, inclusief mijn vage druppels, de ozon en de natriumbicarbonaat.
Supplementen, die komen normaal met de post, samen met de rekening. Je kon ze aankopen bij een apotheek daar in de buurt. Zo kon je de juiste hoeveelheden krijgen en moest je niet in het groot kopen. Ik weet later te zeggen wat ik moet nemen.

Kijk, vage druppels etc. kunnen geen kwaad. Supplementen, daar ben ik ook helemaal voor. Ik kijk uiteraard wat ik zal nemen.
En ik ken persoonlijk iemand die erg gebeterd is na zijn behandeling. Da's de reden dat ik nog ga teruggaan. Wel met enige achterdocht en gezond verstand. Maar ik weet nergens anders waar ik bijv. magnesiumbaxters zou kunnen krijgen.
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Bericht door imaginary »

Dankjewel voor je verhaal!

35 euro :shock: daar wil ik het ook wel voor doen om het uit te proberen... Ben erg benieuwd hoe het bij jou zal aanslaan en dat je toch flink aan kan sterken door deze behandeling ..
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Hij is wel degelijk orthomoleculair arts.

http://www.fache-instituut.be/adressen/ ... ire_artsen
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
cieke
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 nov 2010, 09:38

Bericht door cieke »

nee, Marlène, homeopathie is geen orhomoleculaire geneeskunde.

Denk dat dr.Duchateau werkt volgens de BNS therapie door dr. Hans Reynen.
Dit bevat bioresonantie, homeopathie en orthomoleculaire behandeling.
Vermoed dat de druppeltjes die hij mee geeft nosoden zijn; extracten van allergenen die op een homeopathische wijze sterk verdund worden. Deze nosoden kunnen toxines losweken.
Ga hem daar volgende keer wat meer uitleg over vragen als ik daar de kans toe krijg. Hij is altijd zeer druk in de weer en behandelt verschillende patienten tegelijk. Loopt voortdurend van zijn onderzoekskamer heen en weer naar de ruimte voor de baxters. Over de hygiene ben ik ook niet te spreken.
Wat betreft de voedingssupplementen, heb hier in totaal zo ongeveer 60 euro voor betaald. Ben ze wel gaan halen bij de apotheek in de buurt.
Zal even opnoemen welke ik neem: betamax, foliumzuur, vit E, wobenzymen, bètainecitraat, een homeopathisch middel en een bachbloesem.
Tot nu toe voel ik nog niet echt verbetering, maar wil zeker nog wat volhouden;

groetjes, cieke
Gebruikersavatar
memsi
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 dec 2010, 14:42

Bericht door memsi »

Heb 20 jaar geleden ook twee jaar magnesiumbaxters en ozontherapie gehad.
Heeft spijtig genoeg geen enkel resultaat gehad :cry:
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Doet hij geen bloedonderzoek ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
cieke
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 nov 2010, 09:38

Bericht door cieke »

Bij mij nog niet, mss bij anderen wel.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ nasa

Ik vermoed dat als de wachtzaal van 6 uur 's morgens tot middernacht vol zit, er niet veel tijd overschiet om een kuisploeg in los te laten LOL. Best is dat je hem daar gewoon over aanspreekt. Hij ziet dat stof wellicht niet liggen want te druk bezig met zijn patienten als ik dat zo allemaal lees.

Wel goed qua behandelingen à priori. Vocht, nosoden, magnesium, supplementen, ozon, ... allemaal omgevingsfactoren die het immuunsysteem ondersteunen. Wel lang genoeg volhouden en je lichaam voldoende rust blijven geven.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
nasa
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:59

Bericht door nasa »

@marlène:
Jep, die rust blijf ik nemen, ik moet! Dat is hetgene wat me er nu bovenop moet brengen, de rest is ondersteuning.
Alleen nog leren mijn laptop eerder aan de kant te leggen :wink: Terug mijn wekkertje zetten van 2 keer een half uurtje per dag.
En misschien heeft hij geen geld voor een kuisploeg, omdat hij zo weinig geld vraagt :P

Foliumzuur moet ik ook nemen.

@memsi: jammer dat het je niet kon helpen :(
Gebruikersavatar
cieke
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 nov 2010, 09:38

Bericht door cieke »

Was nog vergeten iets te vermelden.
Hij beweert dat de behandeling gemakkelijker aanslaat als je geen antidepressiva en geen antibiotica gebruikt.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Zou goed kunnen, pijnstillers werken ook minder goed als je antidepressiva gebruikt.

A new report put forth by researchers from The Rockefeller University (RU) in New York City suggests that combining selective serotonin reuptake inhibitors (SSRIs) like Prozac and Zoloft, with popular over-the-counter painkillers like aspirin and ibuprofen, can effectively weaken or negate the alleged benefits of SSRIs on patients.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
nasa
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:59

Bericht door nasa »

Vandaag de supplementen aangekregen:
- foliumzuur
- betaïne citraat (bevordert de vertering)
- cherry plum (zou voor mijn aandacht en geheugen zijn, weet niet of ik het ga nemen omdat ik al raad heb over bachbloemen)
- aurum metallic oftewel mijn goud dat ik moest nemen (zo kleine bolletjes in een flesje zoals bij homeopathie).
- wobenzymen (na wat googlen begrijp ik dat het systemische enzymen zijn, die eigenlijk als een soort van bouwsteentjes helpen bij herstel? Of juist het schoonmaken van het lichaam? Of allebei? Helpt het imuunsysteem door de schadelijke en blokkerende dingen weg te doen, zodat het de kans krijgt om te werken). Er zit pancreatin in, betekent dit dan dat het mijn pancreas helpt? Zal er eens een topicje over openen.

De druppels elke avond voor het slapen gaan neem ik ook nog, ook al weet ik niet wat ze precies zijn. (Nosodes kwam hier al voorbij? Dat moet ik eens opzoeken.)

Verder nam ik zelf ook al terug Spirulina en Floravital (doe ik zo nu en dan om mijn ijzer aan te vullen, dit werkt goed versterkend voor me). Magnesium op aanraden van de neuroloog.

Ik heb het gevoel dat er wel iets gebeurt in mijn lichaam.
Door de rust te nemen krijg ik de laatste 2 dagen het gevoel alsof ik een klein beetje energie heb. Ik doe erg hard m'n best om dit op te sparen en niet meteen te gebruiken. Word ik ook meteen voor afgestraft als ik teveel doe. Maar bijv. een kwartiertje recht zijn en wat spulletjes verzamelen die het me op en rond bed aangenamer maken, dat lukt en zorgt ervoor dat ik 's nachts terug slaap. Ik ben niet slaapmoe meer, wat wel vervelend is. Maar mijn knopje is helemaal om: ik zorg vanaf nu beter voor mezelf.
Verder heb ik erg last gehad van m'n darmen en nu voor de 2de dag flinke hoofdpijn. Ik hoop dat het een teken is dat de behandeling in mijn lichaam vanalles doet.
Kan eigenlijk al niet wachten om terug te gaan voor de baxters.
Plaats reactie